Najsilniejsze marki internetowe
2005-04-27 00:04
Przeczytaj także: Acer numerem 1
Z badań wynika, że najważniejsze marki internetu to Microsoft, Google, Yahoo, Sony i HP. Dla analityków Envisional ta klasyfikacja była jednak punktem wyjścia do analizy wizerunku poszczególnych firm w oczach internautów. Jak nietrudno się domyślić, te dwa zestawienia znacząco się różnią. Microsoft – uznawany za najważniejszą markę – był szósty wśród najgorzej ocenianych firm. Najbardziej negatywne oceny zebrał McDonald’s, wyprzedzając Coca-Colę, sieć supermarketów Wal-Mart, Nestle i Unilever. Najlepiej postrzegane w internecie marki to eBay, HP, Dell, Mini i UPS.„Pod względem wpływu na zachowania konsumenckie internet szybko dogania telewizję. Dlatego wielkie marki nie mogą sobie pozwolić na lekceważenie wizerunku firmy w sieci” – podsumował Ben Coppin, szef Envisional. Internet – także nieoficjalne witryny, takie jak prywatne blogi – coraz częściej mają znaczący udział w dyskusji na temat działalności dużych, międzynarodowych firm. Sieć odgrywa też coraz większy udział w sprzedaży, także dla firm nie związanych bezpośrednio z internetem.
Przeczytaj także
-
HP wyprzedza Della
-
Oprogramowanie Google na komputerach Dell
-
Sprzedaż komputerów rośnie
-
Dell, HP i telewizory
-
Biedronka, Allegro i Lidl liderami YouGov Ad Awareness 2023
-
Jak przeprowadzić samodzielny audyt marki?
-
Zachowania konsumentów: czy chcemy kupować ukraińskie marki?
-
Marki ukraińskie w polskich sklepach?
-
Laptopy Dell XPS 13 i XPS 13 2-in-1