eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Najsilniejsze marki internetowe

Najsilniejsze marki internetowe

2005-04-27 00:04

Firma Envisional przygotowała ranking najsilniejszych marek internetu. Zwyciężyła rozpoczynająca właśnie działalność w Polsce firma aukcyjna eBay.

Przeczytaj także: Acer numerem 1

Z badań wynika, że najważniejsze marki internetu to Microsoft, Google, Yahoo, Sony i HP. Dla analityków Envisional ta klasyfikacja była jednak punktem wyjścia do analizy wizerunku poszczególnych firm w oczach internautów. Jak nietrudno się domyślić, te dwa zestawienia znacząco się różnią. Microsoft – uznawany za najważniejszą markę – był szósty wśród najgorzej ocenianych firm. Najbardziej negatywne oceny zebrał McDonald’s, wyprzedzając Coca-Colę, sieć supermarketów Wal-Mart, Nestle i Unilever. Najlepiej postrzegane w internecie marki to eBay, HP, Dell, Mini i UPS.

„Pod względem wpływu na zachowania konsumenckie internet szybko dogania telewizję. Dlatego wielkie marki nie mogą sobie pozwolić na lekceważenie wizerunku firmy w sieci” – podsumował Ben Coppin, szef Envisional. Internet – także nieoficjalne witryny, takie jak prywatne blogi – coraz częściej mają znaczący udział w dyskusji na temat działalności dużych, międzynarodowych firm. Sieć odgrywa też coraz większy udział w sprzedaży, także dla firm nie związanych bezpośrednio z internetem.

oprac. : 4Press

Więcej na ten temat: marka, marki internetowe, eBay, HP, Dell, Mini
Internet wg IAB w 2004

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: