eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Ranking najcenniejszych marek 2009

Ranking najcenniejszych marek 2009

2009-05-04 01:02

Ranking najcenniejszych marek 2009

BRANDZ Top 10 © fot. mat. prasowe

Czwarty ranking BRANDZ 100 najcenniejszych marek świata opublikowany 29 kwietnia 2009 r. przez Millward Brown Optimor dowodzi, że marki zachowują swoją wartość niezależnie od trudnych warunków gospodarczych.

Przeczytaj także: Coca-Cola liderem w rankingu Interbrand

Ranking BRANDZ Top 100 przedstawia wartość marek wyrażoną w USD. Wyniki są uzyskiwane z połączenia danych finansowych i badań konsumenckich, w tym prowadzonych metodą business-to-business BRANDZ, największych na świecie badań kondycji marek.

Wartość najcenniejszych 100 marek świata utrzymała się na poziomie 1.95 trylionów dolarów (marginalny wzrost - 1.7%). Google jest marką numer jeden o wartości 100 miliardów dolarów, Microsoft – marka numer dwa o wartości 76.2 miliardów dolarów. Coca-Cola zajmuje trzecią pozycję przy wartości 67.6 miliardów dolarów.

fot. mat. prasowe

BRANDZ Top 10

BRANDZ Top 10

“W obecnej sytuacji przy zmniejszającej się wartości wielu firm, wzrosło znaczenie marek, które mogą pomóc firmom przetrwać trudny okres” - mówi Joanna Seddon, CEO Millward Brown Optimor. - “Firmy wciąż inwestujące w marki będą lepiej przygotowane do rozwoju biznesu, gdy sytuacja ekonomiczna zacznie się poprawiać niż te, które ograniczyły wydatki.”

W tym roku 15 nowych marek dołączyło do rankingu. Najwyższą pozycję z nowych marek zajmuje Pampers na miejscu 31, za nią - Nintendo (nr 32) i VISA (nr 36). W tegorocznym rankingu Millward Brown Optimor zaobserwował następujące trendy:
  • Dobra cena — Marki oferujące dobrą relację wartości do ceny dobrze sobie radzą – dotyczy to zarówno jakości jak i ceny, na przykład Wal-Mart (+19%), ALDI (+49%) i Auchan (+48%), a H&M (+8%) jest obecnie marką numer jeden w kategorii odzież.
  • Drobne pokusy — Ludzie nagradzają się małymi przyjemnościami w czasie, gdy mają ograniczone zasoby finansowe. W tegorocznej edycji badania zaobserwowano sukces następujących marek: McDonald’s (+34%), Marlboro (+33%) i Budweiser (+23%).
  • W domu — Marki do użytku domowego odnoszą sukces. Dotyczy to zarówno marek sklepów czy aukcji internetowych: Amazon (+85%) i eBay (+16%), ale i kawy rozpuszczalnej: Nespresso (+27%) i Nescafe (+23%); oraz gier — po raz pierwszy Nintendo pojawiło się na pozycji 32 w rankingu.
  • Beprzewodowo — rosnąca popularność mobilnego Internetu, dzięki takim urządzeniom jak iPhone czy BlackBerry, doprowadziła do ogromnego wzrostu kategorii operatorów telefonii komórkowej. W tym roku po raz pierwszy w pierwszej dziesiątce znalazła się marka Vodafone (+45%).
Eileen Campbell, Global CEO of Millward Brown komentuje ranking: “To wielkie osiągnięcie być jedną z marek o najwyższej wartości na świecie. Gratulujemy wszystkim markom, które zostały ujęte w rankingu. W czasach wyjątkowo dużego ograniczania wydatków marketingowych, ten ranking pozwala firmom na określenie wartości ich marek na rynku.”

Informacje o badaniu
Badanie BRANDZ zamawiane przez WPP i corocznie prowadzone przez Millward Brown, mierzy kondycję tysięcy marek konsumenckich i business-to-business. Ranking BRANDZ 100 Najbardziej Wartościowych Marek jest liczony za pomocą metody zwanej “Economic Use”. W tej metodzie wartość marki jest liczona na podstawie roli, jaką odgrywa ona w podejmowaniu decyzji kupna produktu i określenia, jaką część wartości rynkowej można przypisać sile marki. Poza wynikami z badania BRANDZ, w rankingu uwzględnione są dane finansowe z Bloomberg oraz dane rynkowe i produktowe z Datamonitor.


Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: