Ranking najcenniejszych marek 2009
2009-05-04 01:02
BRANDZ Top 10 © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Coca-Cola liderem w rankingu Interbrand
Ranking BRANDZ Top 100 przedstawia wartość marek wyrażoną w USD. Wyniki są uzyskiwane z połączenia danych finansowych i badań konsumenckich, w tym prowadzonych metodą business-to-business BRANDZ, największych na świecie badań kondycji marek.Wartość najcenniejszych 100 marek świata utrzymała się na poziomie 1.95 trylionów dolarów (marginalny wzrost - 1.7%). Google jest marką numer jeden o wartości 100 miliardów dolarów, Microsoft – marka numer dwa o wartości 76.2 miliardów dolarów. Coca-Cola zajmuje trzecią pozycję przy wartości 67.6 miliardów dolarów.
fot. mat. prasowe
BRANDZ Top 10
W tym roku 15 nowych marek dołączyło do rankingu. Najwyższą pozycję z nowych marek zajmuje Pampers na miejscu 31, za nią - Nintendo (nr 32) i VISA (nr 36). W tegorocznym rankingu Millward Brown Optimor zaobserwował następujące trendy:
- Dobra cena — Marki oferujące dobrą relację wartości do ceny dobrze sobie radzą – dotyczy to zarówno jakości jak i ceny, na przykład Wal-Mart (+19%), ALDI (+49%) i Auchan (+48%), a H&M (+8%) jest obecnie marką numer jeden w kategorii odzież.
- Drobne pokusy — Ludzie nagradzają się małymi przyjemnościami w czasie, gdy mają ograniczone zasoby finansowe. W tegorocznej edycji badania zaobserwowano sukces następujących marek: McDonald’s (+34%), Marlboro (+33%) i Budweiser (+23%).
- W domu — Marki do użytku domowego odnoszą sukces. Dotyczy to zarówno marek sklepów czy aukcji internetowych: Amazon (+85%) i eBay (+16%), ale i kawy rozpuszczalnej: Nespresso (+27%) i Nescafe (+23%); oraz gier — po raz pierwszy Nintendo pojawiło się na pozycji 32 w rankingu.
- Beprzewodowo — rosnąca popularność mobilnego Internetu, dzięki takim urządzeniom jak iPhone czy BlackBerry, doprowadziła do ogromnego wzrostu kategorii operatorów telefonii komórkowej. W tym roku po raz pierwszy w pierwszej dziesiątce znalazła się marka Vodafone (+45%).
Informacje o badaniu
Badanie BRANDZ zamawiane przez WPP i corocznie prowadzone przez Millward Brown, mierzy kondycję tysięcy marek konsumenckich i business-to-business. Ranking BRANDZ 100 Najbardziej Wartościowych Marek jest liczony za pomocą metody zwanej “Economic Use”. W tej metodzie wartość marki jest liczona na podstawie roli, jaką odgrywa ona w podejmowaniu decyzji kupna produktu i określenia, jaką część wartości rynkowej można przypisać sile marki. Poza wynikami z badania BRANDZ, w rankingu uwzględnione są dane finansowe z Bloomberg oraz dane rynkowe i produktowe z Datamonitor.
oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
-
Ranking najcenniejszych marek 2012
-
Ranking najcenniejszych marek 2011
-
Ranking Value-D polskich marek
-
Ranking marek Value-D
-
Ranking najcenniejszych marek 2010
-
Ranking najcenniejszych marek 2008
-
Świat: wydarzenia tygodnia 8/2015
-
Google najpotężniejszą marką na świecie
-
Najcenniejsze marki świata 2023. Apple wciąż na szczycie