eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Chętnie sięgamy po programy lojalnościowe

Chętnie sięgamy po programy lojalnościowe

2019-09-04 11:04

Chętnie sięgamy po programy lojalnościowe

Zakupy © pressmaster - Fotolia.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (4)

Czy Polacy chętnie korzystają z programów lojalnościowych? Odpowiedzi na to pytanie po raz kolejny już poszukiwał ARC Rynek i Opinia. Z jego Monitora Programów Lojalnościowych wynika, że odsetek zainteresowanych nimi osób z roku na rok jest większy - obecnie uczestniczy w nich 59% Polaków, a ponad 40% z nich to osoby bardzo aktywne. Największą popularnością wśród konsumentów cieszą się: Moja Biedronka, Payback i Club Vitay.

Przeczytaj także: Programy lojalnościowe faktycznie działają

Jak już wspomniano we wstępie, Polacy najchętniej korzystają z trzech programów lojalnościowych. Są to Moja Biedronka, Payback i Club Vitay. Warto przy tym wspomnieć o programie Lidl Plus, który funkcjonuje na rynku od zaledwie kilku miesięcy, a już zdołał zaskarbić sobie sympatię uczestników, plasując się na wysokiej siódmej pozycji. Najlepiej ocenianymi programami lojalnościowymi są z kolei Rossnę! (85%) oraz Club Rossmann (82%)

fot. mat. prasowe

Najpopularniejsze programy lojalnościowe (TOP 5)

Polacy najczęściej korzystają z trzech programów lojalnościowych: Moja Biedronka, Payback i Club Vitay.


Analogicznie jak miało to miejsce w minionych latach, korzyścią najczęściej uzyskiwaną z uczestnictwa w programach lojalnościowych są zniżki lub rabaty na zakup określonych produktów lub usług. Widać jednak, że Polacy coraz chętniej korzystają z nich, aby wesprzeć cel charytatywny (wzrost z 4% do 10%).

Uczestnicy programów lojalnościowych wykazują też coraz większą aktywność w programach. Aktualnie ponad 40% z nich to osoby bardzo aktywne, co oznacza, że są one na bieżąco, jeśli chodzi o status w programie, starają się zawsze korzystać z dostępnych zniżek/nagród. Wskaźnik ten wzrósł w porównaniu do poprzedniej edycji o 10 p.p. Największą grupę nadal stanowią uczestnicy aktywni (od czasu do czasu sprawdzają swój status, okazują kartę programu, gdy przypomni im o tym sprzedawca).

fot. mat. prasowe

Poziom aktywności uczestników programów lojalnościowych (2016-2019)

Udział bardzo aktywnych użytkowników sięga obecnie 43%.


Warto zauważyć, że w porównaniu z ubiegłym rokiem o 12 p.p. wzrósł odsetek osób korzystających z aplikacji mobilnych programów lojalnościowych (z 60% do 72%). Z aplikacji mobilnych programów lojalnościowych korzystają najczęściej osoby do 35-tego roku życia, przy czym wyższy odsetek stanowią kobiety.

Uczestnicy najczęściej korzystają z aplikacji Klubu Rossmann, choć łącznie to programy hipermarketów i dyskontów stanowią największy udział wśród korzystających z aplikacji mobilnych. Duże znaczenie miało tu z pewnością pojawienie się aplikacji programu Lidl Plus.

Polscy konsumenci częściej niż jeszcze rok temu dostrzegają korzyści dla siebie płynące z uczestnictwa w programach lojalnościowych. O 8 p.p. wzrósł odsetek osób twierdzących, że programy lojalnościowe są tak samo korzystne dla firm jak i klientów.

fot. mat. prasowe

Postrzeganie korzyści z programów lojalnościowych przez uczestników

Polscy konsumenci częściej niż jeszcze rok temu dostrzegają korzyści dla siebie płynące z uczestnictwa w programach lojalnościowych.


Programy lojalnościowe mają się bardzo dobrze mimo, że pojawiały się głosy na rynku, że Polacy być może są nimi zmęczeni i coraz mniej chętni do aktywności. Od kilku lat odsetek Polaków korzystających z programów się w zasadzie nie zmienia i oscyluje wokół 60%. Z naszego najnowszego badania jednak wyraźnie widać, że rośnie grupa osób bardzo aktywnych w programach. Jest to niewątpliwie zasługa programów sieci spożywczych i drogeryjnych, gdyż właśnie tam robimy najczęściej zakupy i tam też najłatwiej jest nam zdobyć w miarę szybko odpowiednią liczbę punktów, za którą należy nam się jakiś benefit. To zdecydowanie przywraca wiarę w programy lojalnościowe oraz przekłada się na wzrost przywiązania do danej marki – komentuje Agnieszka Doktorska, kierownik projektu z ARC Rynek i Opinia.

Informacja o badaniu
Monitor Programów Lojalnościowych 2019 to już dziewiąta edycja badania ARC Rynek i Opinia na temat programów lojalnościowych. Badanie przeprowadzono w dwóch etapach: 1 etap – badanie na reprezentatywnej próbie pod względem płci, wieku, wykształcenia, wielkości miejscowości zamieszkania oraz województwa, metoda CATI, próba N=1002 oraz 2 etap – badanie wśród uczestników programów lojalnościowych (struktura próby zgodna ze strukturą uczestników programów ustaloną w pierwszym etapie badania), metoda: CAWI, próba N=805. Termin realizacji badania – lipiec 2019 r.

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: