eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Smartfony zawładnęły naszym życiem

Smartfony zawładnęły naszym życiem

2016-02-17 13:51

Przeczytaj także: Aplikacje mobilne banków. Czym ujmują a czym drażnią?


Tablet lepszy do bankowania


Więcej użytkowników mobile woli wykonywać operacje bankowe na tablecie niż smartfonie. Zapewne - choćby ze względu na wielkość ekranu – jest to wygodniejsze.
– Dziś praktycznie ze świecą można szukać banku, który nie udostępnia swoim klientom możliwości zarządzania kontem przez kanał mobilny – za pośrednictwem specjalnej aplikacji lub responsywnej strony internetowej – mówi Marcin Kotarba z Deutsche Bank. – Jako przydatne do czynności związanych z zarządzaniem kontem smartfony i tablety postrzega już połowa ich użytkowników – mówi Marcin Kotarba.

fot. mat. prasowe

Do jakich czynności związanych z finansami Polacy wykorzystują urządzenia mobilne

Przez telefon najczęściej robimy przelewy oraz wyszukujemy placówkę bankową.



Co ciekawe, tylko co dziesiąty użytkownik urządzenia mobilnego nie wykorzystuje go do załatwiania spraw finansowych. Pozostali najczęściej wykonują przelewy, opłacają rachunki czy sprawdzają stan konta. Na drugim miejscu jest pomoc w znalezieniu oddziału lub bankomatu. Tu przewagę nad tabletami mają komórki, które zawsze nosimy przy sobie.

Urządzenie mobilne może sprawdzać się również przy bardziej skomplikowanych operacjach, takich jak aktywne inwestowanie.
- Jedna piąta właścicieli smartfonów i aż ponad jedna czwarta posiadaczy tabletów ocenia, że ich urządzenie jest przydatne właśnie do takich celów jak gra na giełdzie czy inne formy inwestowania – podsumowuje Marcin Kotarba z Deutsche Bank.

Nie daj się okraść


W przypadku dostępu do konta czy rachunku maklerskiego przez kanał mobilny trzeba pamiętać o zachowaniu podstawowych środków ostrożności. Utrata urządzenia może nie być tak bolesna, jak przejęcie przez obcą osobę naszych loginów i haseł. Na szczęście większość użytkowników nie przechowuje w swoich urządzeniach zapisanych kluczowych danych, nie korzysta też z funkcji autouzupełniania formularzy.

fot. mat. prasowe

Czy Polacy zapisują hasła na urządzeniach mobilnych

Ponad 60% użytkowników smartfonów deklaruje, że nigdy nie zapisuje haseł na swoim urządzeniu.


Najczęściej zapamiętywana na urządzeniach mobilnych kategoria haseł i loginów to te, które umożliwiają dostęp do serwisów społecznościowych. Przyznaje się do tego 15 proc. badanych. Co dziesiąty „smartfonowiec” i co dwudziesty „tabletowiec” ma również zapisane hasła do poczty e-mail. Z jednej strony kiedy sprawdza się informacje na Twitterze czy Facebooku wiele razy dziennie, takie rozwiązanie wydaje się wygodne. Trzeba jednak pamiętać, że wiele innych aplikacji zaprasza nas do logowania się do nich z wykorzystaniem kont w social media – na Facebook czy Google+, jak i np. z konta na Google powiązanego z poczta Gmail. Zbyt duża niefrasobliwość w tym względzie może się zatem źle skończyć. Dlatego jeśli należymy do grupy „wygodnych” ważnym nawykiem podnoszącym poziom bezpieczeństwa będzie regularna zmiana haseł do naszych profili i kont pocztowych.

poprzednia  

1 2

oprac. : eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: