eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Ciekawość świata: kluczowa rola TV

Ciekawość świata: kluczowa rola TV

2015-10-26 00:33

Ciekawość świata: kluczowa rola TV

Ciekawość © Kaspars Grinvalds - Fotolia.com

Ciekawość świata to czynnik w znacznym stopniu wpływający tak na życie osobiste, jak i karierę zawodową - dowodzi najnowsza fala cyklu badawczego „Discovery Insights”. To właśnie ona pozwala nam zaspokajać apetyt na informacje, co w efekcie prowadzi do pełniejszego i bardziej satysfakcjonującego życia. W tym pędzie ku wiedzy istotną rolę odgrywają media. Wśród nich na prowadzenie zdecydowanie wybija się telewizja, która w największym stopniu pobudza i zaspokaja zainteresowania.

Przeczytaj także: Główny ekonomista Credit Agricole wygrywa ranking cytowań

Badanie ciekawości to wspólny projekt Discovery Networks CEEMEA oraz Sense Worldwide, wiodącej, międzynarodowej firmy badawczej, które objęło swoim zasięgiem 7 krajów Europy Środkowo-Wschodniej, Bliskiego Wschodu i Afryki. W jego ramach analizie poddano odpowiedzi 2100 respondentów w wieku 16-55 lat, reprezentujących Polskę, Niemcy, Rosję, Rumunię, Arabię Saudyjską, RPA oraz Turcję. Odpowiedzi, których udzielili badani uzupełniono dziesięcioma media-dziennikami pisanymi przez wybranych widzów. W opracowaniu ujęte zostały również wywiady przeprowadzone z grupą naukowców i autorów publikacji.

Wszystkie wyniki zebrane zostały w raporcie „Epoka ciekawości”, najnowszej odsłonie Discovery Insights – serii wydawniczej, która na na celu przyjrzenie się aktualnym zachowaniom konsumenckim oraz wpływowi, jakie wywierają one na współczesne media.
Od trzydziestu lat Discovery zaspokaja ciekawość swoich widzów. Postanowiliśmy dowiedzieć się zatem, jak ta elementarna cecha człowieka funkcjonuje we współczesnym świecie. Wszystko po to, aby jeszcze skuteczniej ją odzwierciedlać. – zauważa Tanya Adlam, VP Research, Insights & Innovation, Discovery Networks CEEMEA. Kolejną edycję naszego flagowego projektu badawczego poświęciliśmy właśnie zagadnieniu ciekawości. Udało nam się zidentyfikować kilka interesujących trendów związanych z dzisiejszą konsumpcją informacji – z pewnością wykorzystamy je przy tworzeniu oferty programowej kanałów z portfolio Discovery.

Raport wskazuje, że ciekawość prowadzi nas do zaspokojenia naturalnego głodu wiedzy, co z kolei pozwala nam stać się ludźmi bardziej interesującymi dla otoczenia oraz prowadzić pełniejsze życie. Zaspokajanie apetytu na wiedzę jest obecnie prostsze niż kiedykolwiek wcześniej - nigdy wcześniej nie mieliśmy tak łatwego dostępu do informacji przy równoczesnym szybkim rozwoju nowoczesnych technologii. Tym samym, we współczesnym świecie wiedza i informacja nie są już towarami reglamentowanymi ani przytłaczającymi. Mamy przyjemność żyć w Epoce Ciekawości, gdzie wiedza stała się źródłem przyjemności.

Jednostki, które potrafią żonglować dostępnymi informacjami, które zaprzęgają swoją ciekawość do rozwoju zawodowego i poprawy życia społecznego, mogą zostać uznane za „Ludzi Nowego Renesansu”.

fot. Kaspars Grinvalds - Fotolia.com

Ciekawość

Ciekawość świata to czynnik w znacznym stopniu wpływający tak na życie osobiste, jak i karierę zawodową - dowodzi najnowsza fala cyklu badawczego „Discovery Insights”.


Badanie identyfikuje pięć „trybów ciekawości” , które owym Ludziom Renesansu pomagają w nawigowaniu po otaczającym nas oceanie informacji. Przechodząc z kolei do powiązań między ciekawością a konsumpcją mediów, wyniki badania wskazują, że widzowie korzystają z filmów dokumentalnych do zaspokojenia swojej ciekawości, a pierwszym wyborem w menu mediów są dla nich programy nadawane w stacjach telewizyjnych.

Poniżej znajdują się szczegółowe wnioski z badania:

Ciekawość to idealne narzędzie do zaspokajania potrzeby zdobywania nowej wiedzy, to droga do stania się kimś bardziej interesującym, żyjącym pełnią życia.
  • Średnio 80% respondentów przyznaje, że ciekawość to ich sposób na zrozumienie nowych zjawisk
  • Prawie 90% twierdzi, że nie ustaje w poszerzaniu swoich horyzontów
  • Ludzie nie konsumują informacji tylko po to, by usprawnić swoje umysły; robią to także i po to, by poprawić swoje społeczne funkcjonowanie. 83% przyznaje, że to fantastyczne uczucie umieć odpowiedzieć na pytania, na której nikt inny nie zna odpowiedzi
  • Pod kątem rozwoju kariery, ciekawi ludzie szybciej zauważają i lepiej wykorzystują nadarzające się okazje, dzięki czemu są częściej nagradzani
  • Na niwie osobistej, ciekawość nakręca ludzkie pasje, które z kolei mogą przekształcić się w długotrwałe hobby, a nawet odegrać rolę w formowaniu kariery zawodowej
  • Ciekawość sięga najwyższych poziomów w dwóch okresach: w wieku studenckim oraz w przedziale 46-55 lat

 

1 2 3

następna

oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: