Czy to już koniec TV?
2015-09-22 10:36
Czy to już koniec TV? © pix4U - Fotolia.com
Przeczytaj także: VOD rośnie w siłę. Czy przegoni tradycyjną telewizję?
Raport Ericsson ConsumerLab „TV and Media 2015” to opracowanie, w którym zebrano wyniki badania na temat kondycji telewizji stacjonarnej oraz coraz większej popularności nowoczesnych kanałów dostępu do programów telewizyjnych, filmów i UGC (User Generated Content).Mogłoby się wydawać, że rosnąca konkurencja zepchnie tradycyjny przekaz telewizyjny do lamusa. Tymczasem okazuje się, że TV linearna ciągle ma się bardzo dobrze. O jej przewadze w znacznej mierze decyduje dostępność programów, których na próżno szukać gdzie indziej. Ciągle duże znaczenie odgrywa również społeczna rola telewizora - nadal bowiem pozostaje on miejscem, wokół którego gromadzą się wszyscy członkowie rodziny.
Lektura raportu wyraźnie również dowodzi, że oglądalność telewizji linearnej ma bezapelacyjnie związek z wiekiem oglądających. I tak, jej codzienne oglądanie deklaruje zaledwie 60 procent respondentów z Pokolenia Y (przedział wiekowy 16-34 lata) i aż 82 procent osób starszych (60-69 lat).
Głównym mankamentem telewizji linearnej jest częsty brak interesujących treści. Połowa respondentów oglądających tradycyjną telewizję twierdzi, że przynajmniej raz dziennie ma kłopot ze znalezieniem programu, który jest dla nich ciekawy. W przypadku osób w wieku 25-34 lat odsetek ten wynosi aż 62 procent.
fot. pix4U - Fotolia.com
Czy to już koniec TV?
Rośnie ilość konsumentów którzy nigdy nie płacili za dostęp do telewizji. Czynniki które o tym decydują to przede wszystkim brak elastycznych paczek programowych, długie umowy z dostawcą, duża ilość reklam i wysokie opłaty miesięczne. Połowa konsumentów z tej grupy twierdzi, że nie planuje korzystać z telewizji linearnej - nawet w dalekiej przyszłości. Co ciekawe, 22 procent osób z tej grupy, nazwanej „cord-nevers”, już teraz płaci za dostęp do innych kanałów dostępu do programów TV i materiałów video, takich jak Netflix czy Hulu.
Jakie są zatem oczekiwania konsumentów wobec nowoczesnej oferty telewizyjnej? Według badania przeprowadzonego przez Ericsson, potrzebują oni usługi łączącej zalety tradycyjnej telewizji linearnej z nowoczesnymi rozwiązaniami, takimi jak bogata biblioteka VOD czy możliwość powrotu do ulubionego programu w momencie, w którym skończyli go oglądać na innym urządzeniu. 46 procent respondentów uważa, że korzystanie z takiej usługi byłoby dla nich interesujące.
Informacje o badaniu
Ericsson zbierał dane do raportu zarówno w formie wywiadów z konsumentami, w tym wywiadów pogłębionych, jak i zbierając informacje bezpośrednio z urządzeń mobilnych. Badania ankietowe przeprowadzono w 20 krajach, dane z urządzeń mobilnych zbierane były w Korei Południowej, USA i Wielkiej Brytanii.
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
-
Jakie będą media 2022? Są najświeższe prognozy Kantar
-
Telewizja bez kobiet, debata publiczna to męska rzecz?
-
Wiadomości TVP 1 nie dla kobiet? Gdzie jest równouprawnienie?
-
Jakie będą media 2021? Są prognozy Kantar
-
Jak zakłady bukmacherskie napędzają stacje telewizyjne?
-
Reklama telewizyjna odrabia straty?
-
Monitoring mediów: gwiazdy "Małych Gigantów" żyłą złota dla TVN
-
Jak telewizja dzieli internautów
-
Współczesny widz = telewizja online + multiscreening
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)