eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Polskie sklepy internetowe a logistyka

Polskie sklepy internetowe a logistyka

2015-01-18 00:33

Polskie sklepy internetowe a logistyka

Dostawa tego samego dnia wciąż rzadko oferowana w polskich sklepach internetowych © Photographee.eu - Fotolia.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (5)

Handel internetowy nie istnieje w oderwaniu od logistyki. Porównywarka cen idealo postanowiła przyjrzeć się, jakie rozwiązania logistyczne wprowadzają polscy sprzedawcy. Analiza dowiodła m.in., że niemal 60 procent z nich korzysta z paczkomatów InPost, a kurierami, którzy cieszą się największą popularnością są międzynarodowe firmy kuriersko-spedycyjne DPD i UPS. Okazuje się również, że klienci raczej nie mają co liczyć na opcję ekspresowej dostawy lub otrzymanie towaru jeszcze w dniu zakupu.

Przeczytaj także: Mobilne aplikacje zakupowe: jakie wady i zalety?

Dynamiczny rozwój e-commerce to niewątpliwie wielka szansa dla sprzedawców. Jego pozytywny wpływ odczuwa jednak również branża usług logistycznych. Sklepy poszukują bowiem coraz to nowszych rozwiązań w zakresie logistyki, a kupony od tego odcinają tacy dostawcy usług jak Paczkomaty InPost oraz wiodące firmy kurierskie, jak DPD lub UPS. Wyraźnie więc widać, że obie branże wzajemnie się napędzają. Bez wątpienia korzystają na tym również klienci, którzy coraz częściej mogą liczyć na sprawność i indywidualne dostosowanie sposobu dostarczenia przesyłki. Dzięki temu zakupy w Internecie stają się jeszcze łatwiejsze, zaś relatywnie nowe gałęzie e-commerce jak sprzedaż mebli lub artykułów spożywczych, rozwijać się mogą szybciej niż do tej pory.

Jednocześnie logistyka jest także piętą achillesową handlu internetowego – mało który z negatywnych faktorów pozostawia u klientów tak złe wrażenie z całego procesu zakupów, jak za późno lub błędnie dostarczona przesyłka. Jak wskazują inne badania idealo na temat wprowadzanych przez sklepy udogodnień dla klientów, dla większości konsumentów darmowa wysyłka jest także często decydująca przy dokonaniu zamówienia w danym sklepie.

fot. mat. prasowe

Logistyka w polskich sklepach internetowych

Z paczkomatów InPost korzysta ponad połowa (58%) polskich sprzedawców.


W swoich najnowszych badaniach porównywarka cen idealo.pl postanowiła sprawdzić, jakie rozwiązania logistyczne wprowadzają polscy sprzedawcy. W tym celu przeanalizowano 50 najpopularniejszych sklepów internetowych współpracujących z idealo i posiadających swoją siedzibę oraz magazyny dostawcze w Polsce. W raporcie zbadano, czy sprzedawcy pozostawiają swoim klientom wiele alternatyw dotyczących czasu lub miejsca dostarczenia przesyłki oraz czy uwzględniają indywidualne preferencje konsumentów dotyczące wyboru możliwości odbioru ich zamówienia.

Paczkomaty InPost w większości polskich e-sklepów


Spośród partnerów logistycznych, z którymi współpracują zbadane polskie sklepy internetowe, największą popularnością cieszą się Paczkomaty InPost. Z usług tego dostawcy korzysta ponad połowa (58%) sprzedawców. Popularne nad Wisłą są także międzynarodowe firmy kuriersko-spedycyjne DPD (46%) i UPS, z którą współpracuje 42% sklepów.

Poczta Polska zajmuje w zestawieniu najczęściej współpracujących z polskimi sprzedawcami dostawców dopiero czwarte miejsce z 34%. Zaledwie 10% sklepów jako dostawcę wybiera należącą do polskiego narodowego operatora usługę kurier48. Nieco mniejszą popularnością cieszą się kurierzy DHL (24%), GLS (12%) oraz DB Schenker (10%). Klienci 10% sklepów mogą też skorzystać z usługi Stacja z Paczką.

fot. mat. prasowe

Dostawcy produktów z polskich sklepów internetowych

DPD i UPS to kurierzy, których usługi cieszą się obecnie dużo popularnością.


Polski rynek logistyczny cechuje przy tym ogromna różnorodność. W trzech ze zbadanych sklepów klienci zamawiający produkty mogą otrzymać je za pośrednictwem kuriera PEKAES, zaś z usług FedEx i Dachser korzysta po 4% zbadanych sprzedawców. Wśród dostawców współpracujących z pojedynczymi sklepami uwzględnionymi w badaniach idealo znalazły się ponadto firmy takie jak Siódemka, GEFCO, ROHLIG SUUS, K-EX oraz Raben. Często zdarza się też, że jeden sprzedawca korzysta z usług kilku kurierów. Ma to miejsce aż w 68% zbadanych sklepów, zaś 30 spośród nich oferuje swoim klientom także wybór przewoźnika. Dzięki temu konsumenci mogą zdecydować się na najtańszą dostawę lub skorzystanie z usług firmy kurierskiej, która najlepiej spełnia ich oczekiwania, na przykład dotyczące punktów odbioru.

 

1 2 3

następna

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: