eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Logistyka stawia na sprzedaż wielokanałową

Logistyka stawia na sprzedaż wielokanałową

2014-09-25 12:38

Logistyka stawia na sprzedaż wielokanałową

Logistyka stawia na sprzedaż wielokanałową © Arsel - Fotolia.com

Wyniki 19 edycji Corocznego Badania Operatorów Zintegrowanych Usług Logistycznych wskazują, że rozwój sprzedaży wielokanałowej to kierunek, w którym podąża – lub planuje to zrobić – wiele firm. Rosnące oczekiwania klientów wymuszają poszukiwanie jak najkorzystniejszych rozwiązań, o czym świadczy fakt, że to właśnie obsługa klienta jest głównym bodźcem do przyjęcia wielokanałowej strategii.

Przeczytaj także: Logistyka a gospodarka

Capgemini Consulting (należące do Capgemini Group) zajmujące się konsultingiem w zakresie strategii globalnych i transformacji; Penn State University, Korn/Ferry International oraz Penske Logistics ogłosiły dziś wnioski 19. Corocznego Badania Operatorów Zintegrowanych Usług Logistycznych (3PL) (2015), poświęconego globalnemu rynkowi outsourcingu usług logistycznych oraz operatorom usług logistycznych (3PLs) działającym w branży.

Zgodnie z najnowszym światowym raportem, rozwój sprzedaży wielokanałowej zwiększa znaczenie relacji między firmami zlecającymi transport a podmiotami 3PL. Ponieważ konsumenci oczekują ciągłej możliwości dokonywania zakupów, sieci handlowe zmuszone są do inwestowania w technologie, systemy łańcucha dostaw oraz strategie dostarczania zakupów, które będą w stanie zapewnić płynność we wszystkich kanałach sprzedaży.

Z uwagi na brak jednolitości gospodarki światowej, odbiorcy usług logistycznych szacują, że przeciętnie 36% ich wydatków na logistykę jest związanych z zamówieniami zlecanymi na zewnątrz, w porównaniu z 44% w ubiegłym roku. Jednakże 67% z nich zwiększyło w tym roku ilość zamawianych na zewnątrz usług logistycznych (72% w 2013 r.). Natomiast 53% zmniejszyło bądź skonsolidowało liczbę zewnętrznych dostawców usług logistycznych.

Z odpowiedzi 770 odbiorców i dostawców usług logistycznych z Ameryki Północnej, Europy, regionu Azja-Pacyfik i Ameryki Łacińskiej wynika, że pomimo docenienia znaczenia sieci wielokanałowej, wielokanałowe łańcuchy dostaw wciąż się jeszcze rozwijają, pozostawiając dużą lukę pomiędzy oczekiwaniami konsumentów i sprzedawców, a firmami stosującymi strategię wyczekiwania.

fot. Arsel - Fotolia.com

Logistyka stawia na sprzedaż wielokanałową

Rozwój sprzedaży wielokanałowej to kierunek, w którym podąża – lub planuje to zrobić – wiele firm z branży usług logistycznych.


Bodźce i nowe strategie


Ponadto, jako najważniejsze bodźce do przyjęcia strategii wielokanałowej wymieniane są: obsługa klienta (32%), poziom usług (23%) i koszty frachtu (11%). Jednakże jedna trzecia respondentów (33%) nie jest przygotowana do obsługi takich form sprzedaży. Zaledwie 2% respondentów uznało, że doskonale radzi sobie z obsługą wielokanałową.

Połowa respondentów badania (50%) testuje lub inwestuje w nowe strategie dostarczania towarów, aby rozbudować sieć wielokanałową. 16% stosuje opcję dostawy do domu z lokalnego sklepu (lub rozważa jej wprowadzenie), a 15% stosuje dostawy niedzielne (lub planuje ich wprowadzenie). Z kolei 12% dostarcza towary za pośrednictwem operatora zatrudnionego przez sklep (lub rozważa taką opcję), natomiast 11% wykorzystuje (albo rozważa) wysyłkę do paczkomatów.

W sytuacji, gdy klienci mają coraz wyższe oczekiwania w stosunku do sprzedawców, a więc pośrednio również do operatorów usług logistycznych, jest bardzo prawdopodobne, że model biznesowy 3PL będzie rozwijał się dalej. Jeśli firmy będą dalej kreatywnie inwestować w wielokanałowe rozwiązania dostarczania towarów i nawiązywać nowe kontakty handlowe, rozwiązania te mogą w przyszłości zmienić dzisiejsze strategie działania firm 3PL – mówi Shanton Wilcox, wiceprezes ds. zarządzania łańcuchem dostaw z Capgemini Consulting.

W ramach planów przekształcenia swoich modeli biznesowych, coraz więcej firm 3PL poszukuje działających w oparciu o chmurę rozwiązań zarządzania relacjami z klientem

 

1 2

następna

oprac. : Agata Fąs / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (1)

  • Re: Logistyka stawia na sprzedaż wielokanałową

    marekkowalski1 / 2014-11-14 11:34:49

    Do usprawnienia procesów logistycznych w firmie warto używać oprogramowania dla transportu (np. soot.pl) Takie aplikacje ograniczają czas poświęcany na wypełnianie dokumentów, usprawniają wysyłkę, ograniczają koszty transportu i pozwalają lepiej organizować awizację odpowiedz ] [ cytuj ]

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: