eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Logistyka stawia na sprzedaż wielokanałową

Logistyka stawia na sprzedaż wielokanałową

2014-09-25 12:38

Przeczytaj także: Logistyka a gospodarka


Co jest ważne dla obu stron?


Zarówno odbiorcy usług (75%), jak i firmy 3PL (77%) zgadzają się, że sektor 3PL mógłby bardzo skorzystać na dostępności dopasowanych do branży rozwiązań z obszaru zarządzania relacjami z klientem (CRM). Dla firm 3PL ważne jest usprawnienie globalnych przepływów i procesów, umożliwienie dyrektorom działów handlowych dostępu do informacji na szczeblu kierowniczym, a także identyfikacja powodów nieefektywności oraz powstawania tzw. wąskich gardeł w operacjach handlowych. Dla odbiorców usług z kolei istotne jest dostarczanie informacji w czasie rzeczywistym, np. monitorowanie przesyłek. 40% z nich kładzie w swoich przetargach nacisk na to, czy firmy 3PL wykorzystują odpowiednie technologie CRM.

Ponieważ monitorowanie operacji przez sprzedawców w czasie rzeczywistym jest coraz bardziej zależne od użytych technologii, klienci firm 3PL, jak i same firmy z tej branży, inwestują w systemy zarządzania magazynami (WMS) – 58%, systemy planowania zasobami przedsiębiorstwa – 54%, monitorowanie łańcucha sprzedaży – 43%, rozszerzenia do systemów zarządzania magazynami – 33% oraz urządzenia do identyfikacji radiowej (RFID) - 21%. Inwestują także w technologie pozwalające im spersonalizować i dostosować proces sprzedaży, takie jak aplikacje na urządzenia mobilne -33%.

Wykorzystanie systemów CRM oraz technologii mobilnych może być bardzo opłacalne dla firm 3PL i dla ich klientów. Trudność może polegać na odpowiednim przeszkoleniu doświadczonych i kierowników sprzedaży do posługiwania się tego typu nowoczesnymi rozwiązaniami – mówi John Langley, profesor Pennsylvania State University pracujący w Zakładzie Systemów Informacji Łańcuchów Dostaw, kierownik Działu Rozwoju Centrum Badań Łańcuchów Dostaw w Smeal College of Business.

Meksyk wciąż popularną lokalizacją


W 2014 roku utrzymała się tendencja wzrostu popularności Meksyku jako położonej blisko rynku zbytu lokalizacji produkcji: 40% odbiorców usług logistycznych biorących udział w badaniu wskazało, że przeniosło niektóre ze swoich procesów właśnie do tego kraju – głównie z USA (55%), Chin (36%) i Kanady (9%).

Odbiorcy usług logistycznych biorący udział w badaniu wskazali, że Meksyk zapewnia im niższe koszty operacyjne, korzystne warunki podatkowe, krótszy czas przewozu frachtu oraz bliskość źródeł zaopatrzenia. Zwrócili również uwagę na główne przeszkody prowadzenia działalności, wciąż utrzymujące się w Meksyku - przestępczość, brak bezpieczeństwa, ubogą infrastrukturę oraz skomplikowane przepisy.

Strategiczny sposób zarządzania personelem będzie coraz bardziej istotny dla branży 3PL z uwagi na oczekiwany niedobór utalentowanej kadry

62,6% biorących udział w badaniu respondentów potwierdziło, że ma problemy ze znalezieniem i zatrudnieniem utalentowanych pracowników, a oczekiwany przeciętny wzrost zatrudnienia w branży łańcucha dostaw jest wyższy, niż w innych sektorach. Szacuje się, że 60 milionów osób odejdzie z pracy w branży w 2015 r., a jedynie 40 milionów nowych pracowników może zająć ich miejsce. Spowodowane jest to strukturą zatrudnienia w branży łańcucha dostaw oraz gwałtownie zmieniającą się dynamiką zmian pracowników branży.
Rozwijające się wielokanałowe firmy z branży łańcucha dostaw coraz poważnej traktują ten model biznesowy oraz poszukują możliwości optymalizacji swojego dostawcy usług 3PL – mówi Zack Deming, specjalista ds. logistyki i usług transportowych w Korn/Ferry International –Optymalizacja zarządzania personelem przy wykorzystaniu analitycznych narzędzi planowania pomoże przygotować firmy na potencjalny niedobór utalentowanych pracowników.

Informacje o badaniu


Od 19 lat badanie dokumentuje istotne przemiany branży 3PL. Inicjatorem tego badania był dr C. John Langley, profesor Pennsylvania State University pracujący w Zakładzie Systemów Informacji Łańcuchów Dostaw, kierownik Działu Rozwoju Centrum Badań Łańcuchów Dostaw w Smeal College of Business, który miał na celu zbadanie tej szybko zmieniającej się branży. Tegoroczne badanie było przeprowadzone w połowie 2014 r. Uzyskano wiarygodne odpowiedzi od 433 respondentów, głównie od odbiorców usług logistycznych (wykorzystujących usługi 3PL), a także od podmiotów nie wykorzystujących usług 3PL, oraz odpowiedzi na osobno przygotowaną podobną ankietę od 337 respondentów z sektora 3PL.

poprzednia  

1 2

oprac. : Agata Fąs / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (1)

  • Re: Logistyka stawia na sprzedaż wielokanałową

    marekkowalski1 / 2014-11-14 11:34:49

    Do usprawnienia procesów logistycznych w firmie warto używać oprogramowania dla transportu (np. soot.pl) Takie aplikacje ograniczają czas poświęcany na wypełnianie dokumentów, usprawniają wysyłkę, ograniczają koszty transportu i pozwalają lepiej organizować awizację odpowiedz ] [ cytuj ]

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: