eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plTematy › nieuczciwe praktyki konsumenckie
  • UOKiK ukarał Getin Noble Bank

    UOKiK ukarał Getin Noble Bank

    13:23 20.12.2011

    ... zł. Postępowanie przeciwko bankowi zostało wszczęte w czerwcu 2011 roku po skargach konsumentów. Wątpliwości Urzędu wzbudziły niektóre postanowienia zawarte w umowie oraz praktyki banku w przypadku udzielania kredytów na zakup samochodu. Przeprowadzone postępowanie wykazało, że umowy kredytowe Getin Noble Banku zawierały nieprecyzyjne postanowienie ... WIĘCEJ

    Tematy: UOKiK, kontrola UOKiK, nieuczciwe praktyki konsumenckie, ochrona konsumentów
  • Nieuczciwe praktyki Polkomtel i Internetq Poland

    Nieuczciwe praktyki Polkomtel i Internetq Poland

    11:58 15.12.2011

    ... ogólnopolskim. Decyzja nie jest ostateczna – przedsiębiorca może się odwołać do sądu. Prezes Urzędu stwierdziła także, że spółka Internetq Poland stosowała nieuczciwe praktyki rynkowe, wysyłając smsy zachęcające do udziału w loterii BMW od Orange Druga Edycja. Postępowanie przeciwko przedsiębiorcy zostało wszczęte w czerwcu 2011 roku ... WIĘCEJ

    Tematy: UOKiK, kontrola UOKiK, nieuczciwe praktyki konsumenckie, ochrona konsumentów
  • PZU i Uniqa stosowały niedozwolone praktyki

    PZU i Uniqa stosowały niedozwolone praktyki

    13:49 24.11.2011

    Zwrot kosztów najmu pojazdu zastępczego przysługuje każdemu poszkodowanemu kierowcy - stwierdziła Prezes UOKiK, wydając decyzje przeciwko Powszechnemu Zakładowi Ubezpieczeń oraz Uniqa. Urząd uznał, że ubezpieczyciele bezprawnie ograniczają odpowiedzialność i nałożyła łącznie ponad 12 mln zł kary. W trosce o słabszych uczestników rynku, Prezes ... WIĘCEJ

    Tematy: UOKiK, kontrola UOKiK, nieuczciwe praktyki konsumenckie, ochrona konsumentów
  • Nieuczciwe praktyki HDI-Gerling Życie

    Nieuczciwe praktyki HDI-Gerling Życie

    13:48 10.11.2011

    ... od listopada 2004 roku. Prezes UOKiK uznała działanie Towarzystwa Ubezpieczeń HDI–Gerling Życie za niezgodne z prawem i nakazała zaniechanie stosowania niedozwolonej praktyki. Na spółkę została nałożona kara pieniężna w wysokości 1 596 348 zł oraz obowiązek publikacji sentencji decyzji na stronie internetowej ubezpieczyciela oraz ... WIĘCEJ

    Tematy: UOKiK, kontrola UOKiK, nieuczciwe praktyki konsumenckie, ochrona konsumentów
  • Praktyki deweloperów naruszające zbiorowe interesy konsumentów

    Praktyki deweloperów naruszające zbiorowe interesy konsumentów

    12:00 22.09.2011

    Dnia 30 czerwca 2011 r. Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (dalej "Prezes UOKiK") wydał decyzję dotyczącą stosowania przez dewelopera z Bydgoszczy praktyk naruszających zbiorowe interesy konsumentów, które polegały m.in. na stosowaniu niedozwolonych postanowień umownych (decyzja nr RBG-8/2011, dalej "Decyzja"). Znajomość Decyzji może ... WIĘCEJ

    Tematy: deweloperzy, umowa z deweloperem, interesy konsumentów, niedozwolone klauzule
  • AVIVA TUO i UNIQA naruszały prawa konsumentów

    AVIVA TUO i UNIQA naruszały prawa konsumentów

    10:01 16.09.2011

    ... stosowania podczas postępowania. Decyzje nie są ostateczne, ponieważ spółki odwołały się do sądu. To nie pierwszy raz, gdy UOKiK kwestionuje praktyki ubezpieczycieli. W 2010 i 2011 roku Prezes UOKiK stwierdziła, że PZU oraz Generali Towarzystwo Ubezpieczeń bezprawnie różnicowały zasady wypłacania sum z ubezpieczenia autocasco ... WIĘCEJ

    Tematy: UOKiK, kontrola UOKiK, nieuczciwe praktyki konsumenckie, ochrona konsumentów
  • Nieuczciwe praktyki rynkowe w e-commerce

    Nieuczciwe praktyki rynkowe w e-commerce

    13:26 05.08.2011

    ... Za naruszanie zbiorowych interesów konsumentów Prezes UOKiK nałożyła na przedsiębiorcę karę w wysokości 1 154 zł. Witryna już zaniechała stosowania niezgodnej z prawem praktyki. Decyzja jest prawomocna. Więcej informacji na temat dokonywania zakupów na odległość i poza lokalem przedsiębiorcy w serwisie UOKiK w dziale pytania i odpowiedzi. Bezpłatną ... WIĘCEJ

    Tematy: zakupy online, sklepy internetowe, zakupy w sieci, zakupy
  • Inspekcja Handlowa prześwietliła usługi w Polsce

    Inspekcja Handlowa prześwietliła usługi w Polsce

    12:20 04.08.2011

    Koszt od-do u zegarmistrza, brak cennika w salonie fryzjerskim, niewłaściwe oznakowanie sprzedawanych produktów - to najczęściej pojawiające się nieprawidłowości u usługodawców - wynika z "Raportu - legalność i rzetelność przedsiębiorców świadczących usługi dla konsumentów w świetle kontroli Inspekcji Handlowej". Nieprawidłowo wyliczony koszt ... WIĘCEJ

    Tematy: UOKiK, kontrola UOKiK, nieuczciwe praktyki konsumenckie, ochrona konsumentów
  • Nieuczciwe reklamy pod lupą UOKiK

    Nieuczciwe reklamy pod lupą UOKiK

    09:31 02.08.2011

    ... w błąd nierzetelnie informując o nagrodach, które może wygrać uczestnik konkursu. Na przedsiębiorcę nałożono karę 86 047 zł. Spółka zaprzestała stosowania kwestionowanej praktyki wraz z zakończeniem konkursu. Kolejną praktyką, którą zakwestionował Urząd były niepełne informacje na opakowaniach słodyczy. Wątpliwości UOKiK wzbudziło to, że opakowania ... WIĘCEJ

    Tematy: UOKiK, kontrola UOKiK, nieuczciwe praktyki konsumenckie, ochrona konsumentów
  • Najczęstsze skargi konsumentów 2010

    Najczęstsze skargi konsumentów 2010

    11:48 13.07.2011

    Buty i ubrania, sprzęt RTV i AGD, usługi telekomunikacyjne, finansowe, remontowo-budowlane -to najczęstsze problemy, z którymi zgłaszaliśmy się do rzeczników konsumentów. W 2010 roku udzielili oni ponad 386 tysięcy porad. W 2008 roku - ponad 300 tysięcy, w 2009 - prawie 350 tysięcy, w 2010- ponad 386 tysięcy - tyle skarg wpływało do miejskich i ... WIĘCEJ

    Tematy: UOKiK, kontrola UOKiK, nieuczciwe praktyki konsumenckie, ochrona konsumentów

poprzednia  

1 ... 3 4 5

następna



Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: