-
Biuro podróży Bee&Free naruszało prawa konsumentów
10:38 05.04.2012
Zastrzeganie przez biuro podróży możliwości zmiany godzin wylotu, skrócenie czasu na składanie reklamacji - to przykłady postanowień stosowanych przez warszawskie biuro podróży Bee & Free. Prezes UOKiK uznała, że spółka naruszyła zbiorowe interesy konsumentów. Postępowanie przeciwko przedsiębiorcy zostało wszczęte przez Urząd w lipcu 2011 roku. W ...
Tematy: UOKiK, kontrola UOKiK, nieuczciwe klauzule, nieuczciwe praktyki konsumenckie -
Kraft Foods Polska i Just Mobile ukarane przez UOKiK
10:08 04.04.2012
... do Polkomtela oraz koncernu Kraft Foods Polska – organizatora loterii promującej wafelki Prince Polo. Spółka Just Mobile z Katowic stosowała tzw. agresywne praktyki rynkowe. Postępowanie przeciwko przedsiębiorcy Urząd wszczął w sierpniu 2011 roku w związku z licznymi skargami konsumentów. Zorganizowana przez spółkę Wielka Loteria Plusa skierowana ...
Tematy: UOKiK, kontrola UOKiK, nieuczciwe klauzule, nieuczciwe praktyki konsumenckie -
Spory konsumenckie: polubowne rozstrzyganie online
11:38 26.03.2012
Strata doby hotelowej z winy czeskiego biura podróży? Odmowa naprawy wadliwego samochodu przez niemieckiego dilera? Wysyłka uszkodzonego zestawu hi-fi przez brytyjskiego e-sprzedawcę? Zamiast iść do sądu spór będzie można rozwiązać przez Internet nawet w ciągu 30 dni. 23 marca br. w Warszawie na zaproszenie Europejskiego Centrum Konsumenckiego w ...
Tematy: nieuczciwe praktyki konsumenckie, prawa konsumentów, interesy konsumentów, ochrona konsumentów -
Kluby i organizacje sportowe pod lupą UOKiK
12:12 19.03.2012
Ograniczanie kibicom prawa do zwrotu pieniędzy w przypadku odwołania meczu z powodu zamknięcia stadionu - to przykład zakwestionowanego postanowienia w regulaminach imprez piłkarskich. UOKiK przygląda się działaniom klubów i organizacji sportowych. Prezes UOKiK wszczęła postępowanie przeciwko Klubowi Piłkarskiemu Legia Warszawa w związku ze ...
Tematy: UOKiK, kontrola UOKiK, nieuczciwe klauzule, nieuczciwe praktyki konsumenckie -
Telecom Media, PTC i P4 naruszali prawa konsumentów
10:03 31.01.2012
... rok. Zawsze powinniśmy mieć jasną i rzetelną informację o cenie wiadomości. Wprowadzać w błąd nie może także informacja o warunkach konkursu. Prezes UOKiK zakwestionowała praktyki Telecom Media, Polskiej Telefonii Cyfrowej, P4. Postępowanie przeciwko Telecom Media zostało wszczęte w lipcu 2011 roku. Wątpliwości Urzędu wzbudziły smsy i wiadomości ...
Tematy: UOKiK, kontrola UOKiK, nieuczciwe praktyki konsumenckie, loterie sms -
Niedozwolone klauzule umów z deweloperem 2011
13:41 20.01.2012
... ubiegłym roku Prezes UOKiK wydała 46 decyzji dotyczących przedsiębiorców oferujących konsumentom nowe mieszkania. Podobnie jak w latach poprzednich najczęściej kwestionowane praktyki to odmawianie możliwości odstąpienia od umowy, kiedy ulegają zmianie jej istotne warunki, takie jak cena czy powierzchnia lokalu. Chroniąc prawa ...
Tematy: UOKiK, kontrola UOKiK, nieuczciwe klauzule, nieuczciwe praktyki konsumenckie -
Kolejne kary UOKiK
13:17 17.01.2012
... rynku wodociągowo-kanalizacyjnym - uznała Prezes UOKiK. Za działania niezgodne z prawem została nałożona kara finansowa w wysokości ponad 800 tys. zł. Niedozwolone praktyki stosowała również spółka Regionalne Wodociągi i Kanalizacja w Białogardzie. Postępowanie przeciwko gminie miejskiej Kraków zostało wszczęte w sierpniu 2011 r. Z ustaleń Urzędu ...
Tematy: UOKiK, kontrola UOKiK, nieuczciwe praktyki konsumenckie, ochrona konsumentów -
Ubezpieczyciele ograniczali prawa konsumentów
13:12 16.01.2012
... to, że kalkulując wysokość wypłacanego konsumentowi ubezpieczenia należy uwzględniać stawkę podatku od towaru i usług (VAT). To nie jedyne niezgodne z prawem praktyki zakwestionowane przez Prezes UOKiK. We wzorcu umownym stosowanym przez TUiR Warta znalazło się postanowienie, na podstawie którego ubezpieczyciel automatycznie bezprawnie ...
Tematy: UOKiK, kontrola UOKiK, nieuczciwe praktyki konsumenckie, ochrona konsumentów -
Dostawcy energii stosowali niedozwolone klauzule
12:08 12.01.2012
Brak odpowiedzialności za przerwy w dostawie prądu, nieinformowanie o terminie płatności czy upustach za niedostarczanie energii - to tylko niektóre z praktyk przedsiębiorstw energetycznych zakwestionowanych ostatnio przez Prezes UOKiK. Dziewięciu przedsiębiorców zobowiązało się do zaprzestania niezgodnych z prawem działań, na czterech nałożono ...
Tematy: UOKiK, kontrola UOKiK, nieuczciwe praktyki konsumenckie, ochrona konsumentów -
Biura podróży a prawa konsumentów
13:48 29.12.2011
... są także pod numerem telefonu 0 800 007 707, czynnym od poniedziałku do piątku od 09:00 do 17:00. Poradnictwo konsumenckie w Polsce jest finansowane między innymi z budżetu UOKiK.
Tematy: UOKiK, kontrola UOKiK, nieuczciwe praktyki konsumenckie, ochrona konsumentów