eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plTematynieuczciwe praktyki konsumenckie

nieuczciwe praktyki konsumenckie - wiadomości i porady tematyczne

  • Loterie SMS: UOKiK ukarał CT Creative Team

    Loterie SMS: UOKiK ukarał CT Creative Team

    12:10 20.06.2013

    "I w końcu się udało! Wygrywasz gwarantowaną nagrodę w grze o 100 000 zł. Po odbiór odeślij darmowy sms" - to fragment wiadomości, jaką konsumenci otrzymywali od spółki CT Creative Team. Nie informowała ona jednak, że odpowiedź jest równoznaczna z udziałem w konkursie, polegającym na wysyłaniu płatnych SMSów. Na przedsiębiorcę została nałożona ...

    Tematy: UOKiK, kontrola UOKiK, nieuczciwe praktyki konsumenckie, loterie sms
  • Rozstrzyganie drobnych sporów transgranicznych jest proste

    Rozstrzyganie drobnych sporów transgranicznych jest proste

    08:56 28.09.2012

    ... fakt, że pozytywne orzeczenia sądu z kraju konsumenta są realizowane poza jego granicami wciąż niezbyt często. Z badania, które przeprowadziły europejskie centra konsumenckie, w tym również ECK Polska, specjalnie po to, by przybliżyć skalę problemów w tym obszarze, wynika, że świadomość sędziów, jak i przygotowanie sądów ...

    Tematy: nieuczciwe praktyki konsumenckie, prawa konsumentów, interesy konsumentów, ochrona konsumentów
  • UOKIK: UEFA naruszała prawa konsumentów

    UOKIK: UEFA naruszała prawa konsumentów

    11:54 25.06.2012

    Warunki sprzedaży biletów na Euro 2012 w Polsce zawierają sprzeczne z prawem postanowienia. Argumenty Prezes UOKiK potwierdził 22 czerwca 2012 roku sąd, uznając 19 z 25 zakwestionowanych klauzul za niedozwolone. Pozew przeciwko Unii Europejskich Związków Piłkarskich - UEFA - został skierowany do sądu przez Prezes Urzędu w sierpniu 2011 roku. ...

    Tematy: UOKiK, kontrola UOKiK, nieuczciwe praktyki konsumenckie, ochrona konsumentów
  • Biuro podróży Bee&Free naruszało prawa konsumentów

    Biuro podróży Bee&Free naruszało prawa konsumentów

    10:38 05.04.2012

    Zastrzeganie przez biuro podróży możliwości zmiany godzin wylotu, skrócenie czasu na składanie reklamacji - to przykłady postanowień stosowanych przez warszawskie biuro podróży Bee & Free. Prezes UOKiK uznała, że spółka naruszyła zbiorowe interesy konsumentów. Postępowanie przeciwko przedsiębiorcy zostało wszczęte przez Urząd w lipcu 2011 roku. W ...

    Tematy: UOKiK, kontrola UOKiK, nieuczciwe klauzule, nieuczciwe praktyki konsumenckie
  • Kraft Foods Polska i Just Mobile ukarane przez UOKiK

    Kraft Foods Polska i Just Mobile ukarane przez UOKiK

    10:08 04.04.2012

    ... do Polkomtela oraz koncernu Kraft Foods Polska – organizatora loterii promującej wafelki Prince Polo. Spółka Just Mobile z Katowic stosowała tzw. agresywne praktyki rynkowe. Postępowanie przeciwko przedsiębiorcy Urząd wszczął w sierpniu 2011 roku w związku z licznymi skargami konsumentów. Zorganizowana przez spółkę Wielka Loteria Plusa skierowana ...

    Tematy: UOKiK, kontrola UOKiK, nieuczciwe klauzule, nieuczciwe praktyki konsumenckie
  • Spory konsumenckie: polubowne rozstrzyganie online

    Spory konsumenckie: polubowne rozstrzyganie online

    11:38 26.03.2012

    Strata doby hotelowej z winy czeskiego biura podróży? Odmowa naprawy wadliwego samochodu przez niemieckiego dilera? Wysyłka uszkodzonego zestawu hi-fi przez brytyjskiego e-sprzedawcę? Zamiast iść do sądu spór będzie można rozwiązać przez Internet nawet w ciągu 30 dni. 23 marca br. w Warszawie na zaproszenie Europejskiego Centrum Konsumenckiego w ...

    Tematy: nieuczciwe praktyki konsumenckie, prawa konsumentów, interesy konsumentów, ochrona konsumentów
  • Kluby i organizacje sportowe pod lupą UOKiK

    Kluby i organizacje sportowe pod lupą UOKiK

    12:12 19.03.2012

    Ograniczanie kibicom prawa do zwrotu pieniędzy w przypadku odwołania meczu z powodu zamknięcia stadionu - to przykład zakwestionowanego postanowienia w regulaminach imprez piłkarskich. UOKiK przygląda się działaniom klubów i organizacji sportowych. Prezes UOKiK wszczęła postępowanie przeciwko Klubowi Piłkarskiemu Legia Warszawa w związku ze ...

    Tematy: UOKiK, kontrola UOKiK, nieuczciwe klauzule, nieuczciwe praktyki konsumenckie
  • Telecom Media, PTC i P4 naruszali prawa konsumentów

    Telecom Media, PTC i P4 naruszali prawa konsumentów

    10:03 31.01.2012

    ... rok. Zawsze powinniśmy mieć jasną i rzetelną informację o cenie wiadomości. Wprowadzać w błąd nie może także informacja o warunkach konkursu. Prezes UOKiK zakwestionowała praktyki Telecom Media, Polskiej Telefonii Cyfrowej, P4. Postępowanie przeciwko Telecom Media zostało wszczęte w lipcu 2011 roku. Wątpliwości Urzędu wzbudziły smsy i wiadomości ...

    Tematy: UOKiK, kontrola UOKiK, nieuczciwe praktyki konsumenckie, loterie sms
  • Niedozwolone klauzule umów z deweloperem 2011

    Niedozwolone klauzule umów z deweloperem 2011

    13:41 20.01.2012

    ... ubiegłym roku Prezes UOKiK wydała 46 decyzji dotyczących przedsiębiorców oferujących konsumentom nowe mieszkania. Podobnie jak w latach poprzednich najczęściej kwestionowane praktyki to odmawianie możliwości odstąpienia od umowy, kiedy ulegają zmianie jej istotne warunki, takie jak cena czy powierzchnia lokalu. Chroniąc prawa ...

    Tematy: UOKiK, kontrola UOKiK, nieuczciwe klauzule, nieuczciwe praktyki konsumenckie
  • Kolejne kary UOKiK

    Kolejne kary UOKiK

    13:17 17.01.2012

    ... rynku wodociągowo-kanalizacyjnym - uznała Prezes UOKiK. Za działania niezgodne z prawem została nałożona kara finansowa w wysokości ponad 800 tys. zł. Niedozwolone praktyki stosowała również spółka Regionalne Wodociągi i Kanalizacja w Białogardzie. Postępowanie przeciwko gminie miejskiej Kraków zostało wszczęte w sierpniu 2011 r. Z ustaleń Urzędu ...

    Tematy: UOKiK, kontrola UOKiK, nieuczciwe praktyki konsumenckie, ochrona konsumentów


Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: