eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plTematy › nieuczciwa konkurencja
  • Zmowy cenowe 2012

    Zmowy cenowe 2012

    10:51 09.01.2013

    ... pod względem złożonych wniosków leniency. UOKiK sprawdził również co o konkurencji wiedzą konsumenci. Aż 77 proc. z nas zdaje sobie sprawę, że konkurencja daje konsumentom większy wybór i lepszą jakość dóbr, wynika z przeprowadzonych na zlecenie UOKiK najnowszych badań TNS Polska. Ponadto 62 proc. ankietowanych ... WIĘCEJ

    Tematy: zmowa cenowa, zmowy cenowe, polityka cenowa, porozumienia między przedsiębiorcami
  • Zmowy cenowe: większe kompetencje UOKiK

    Zmowy cenowe: większe kompetencje UOKiK

    13:34 13.12.2012

    Planowana nowela ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów wzmacnia pozycję UOKiK w walce z kartelami. Wprowadza wiele korzystnych rozwiązań, jak choćby możliwość przedstawienia przedsiębiorcom wątpliwości co do planowanej koncentracji spółek jeszcze przed wydaniem decyzji przez urząd. Nowe przepisy mają uprościć i przyspieszyć postępowanie. Z ... WIĘCEJ

    Tematy: zmowa cenowa, zmowy cenowe, polityka cenowa, porozumienia między przedsiębiorcami
  • Oznaczenie firmy: ochrona po zaprzestaniu używania

    Oznaczenie firmy: ochrona po zaprzestaniu używania

    00:12 03.12.2012

    Zgodnie z obowiązującymi przepisami chronione jest to oznaczenie przedsiębiorstwa, które jako pierwsze pojawiło się na rynku. Problem powstaje w sytuacji, gdy firma wycofała się z używania tego oznaczenia, a inna nadal działająca na tym samym rynku posługuje się podobnym. Prawie żaden przedsiębiorca nie chce aby mylono go z konkurencją. Klienci z ... WIĘCEJ

    Tematy: nazwa firmy, znak towarowy, znak towarowy firmy, wizerunek firmy
  • Działalność UOKiK 2011

    Działalność UOKiK 2011

    13:14 19.07.2012

    944 decyzje z zakresu ochrony konkurencji i konsumentów oraz bezpieczeństwa produktów a także kary finansowe w wysokości ponad 397 mln zł - to efekty pracy Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów w 2011 roku. Podstawowym instrumentem Prezes Urzędu w zakresie ochrony konkurencji są postępowania antymonopolowe. Mogą się one zakończyć m.in. nakazem ... WIĘCEJ

    Tematy: UOKiK, kary UOKiK, nieuczciwa konkurencja, prawo antymonopolowe
  • Nieuczciwa konkurencja: nieprawdziwe informacje o firmie

    Nieuczciwa konkurencja: nieprawdziwe informacje o firmie

    11:43 03.07.2012

    Często występującym w praktyce problemem jest rozpowszechnianie nieprawdziwych lub wprowadzających w błąd informacji o własnym lub cudzym przedsiębiorstwie (lub przedsiębiorcy), celem osiągnięcia określonych korzyści lub wyrządzenia szkody konkurentowi. W praktyce, przedsiębiorcy padają niekiedy ofiarą działań swoich rynkowych konkurentów, którzy ... WIĘCEJ

    Tematy: rozpowszechnianie nieprawdziwych informacji, nieuczciwa konkurencja, prawo konkurencji
  • Prawo konkurencji: nadużywanie pozycji dominującej

    Prawo konkurencji: nadużywanie pozycji dominującej

    13:53 26.06.2012

    Konkurencja polega na rywalizacji w osiąganiu tych samych celów gospodarczych, tzn. np. w zdobywaniu klientów zainteresowanych nabywaniem dóbr zaspokajających określone potrzeby. Taka rywalizacja ... WIĘCEJ

    Tematy: nadużywanie pozycji dominującej, ustawa o ochronie konkurencji i konsumentów, prawo konkurencji, konkurencja
  • Jak zwalczać czyny nieuczciwej konkurencji?

    Jak zwalczać czyny nieuczciwej konkurencji?

    13:21 25.06.2012

    ... celu gospodarczego (zdobycia klienta, sprzedaży towaru zaspokajającego te same potrzeby). Konkurencja jest więc grą sprzecznych interesów różnych przedsiębiorców. Konieczne jest zatem, ... uznawanych za czyny nieuczciwej konkurencji (np. naruszenie tajemnicy przedsiębiorstwa, nieuczciwa reklama). Za czyny nieuczciwej konkurencji mogą być jednak uznane ... WIĘCEJ

    Tematy: konkurencja, nieuczciwa konkurencja, czyny nieuczciwej konkurencji, zwalczanie nieuczciwej konkurencji
  • UOKiK znowu promuje program leniency

    UOKiK znowu promuje program leniency

    10:57 11.06.2012

    ... korzystne dla konsumentów. Doświadczenie organów ochrony konkurencji pokazuje, że takie ustalanie cen powoduje ich wzrost. Ponadto potwierdza, że jedynie swobodna konkurencja pomiędzy dystrybutorami zapewnia uzyskanie towarów i obsługi najlepszej jakości po możliwe najniższej cenie. Kontrola UOKiK u przedsiębiorcy Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji ... WIĘCEJ

    Tematy: UOKiK, kary UOKiK, nieuczciwa konkurencja, prawo antymonopolowe
  • Zmowy cenowe między przedsiębiorcami

    Zmowy cenowe między przedsiębiorcami

    13:18 18.04.2012

    Porozumienia cenowe między przedsiębiorcami należą do praktyk ograniczających konkurencyjność rynku i dlatego istnieje szereg regulacji prawnych, których celem jest ich eliminowanie. Porozumienia cenowe stanowią wypaczenie zdrowej i w pełni legalnej zasady kształtowania polityki cenowej, w oparciu o ceny, ustalone przez konkurencyjne ... WIĘCEJ

    Tematy: zmowa cenowa, zmowy cenowe, polityka cenowa, porozumienia między przedsiębiorcami
  • Reklama kontekstowa w Internecie a nieuczciwa konkurencja

    Reklama kontekstowa w Internecie a nieuczciwa konkurencja

    09:47 27.03.2012

    W dobie globalizacji, otwartych granic, międzynarodowych holdingów i grup kapitałowych nikogo nie trzeba przekonywać, że w biznesie marka, logo, znak czy nazwa mają wymierną i pożądaną wartość. Dzieje się tak, ponieważ znaki mają jedną (poza możliwościami prawnej ochrony), niezwykle ważną cechę - WYRÓŻNIAJĄ! To właśnie one podświadomie lub ... WIĘCEJ

    Tematy: reklama kontekstowa, reklama w internecie, nieuczciwa konkurencja, prawo znaków towarowych

poprzednia  

1 ... 7 8 9 ... 17

następna



Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: