nieuczciwa konkurencja - wiadomości i porady tematyczne
-
Naruszenie tajemnicy przedsiębiorstwa
11:02 19.03.2013
Zgodnie z art. 11 ust. 1 ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (tekst jednolity: Dz. U. 2003 r. Nr 153 poz. 1503 ze zm., dalej „uznk”) przekazanie, ujawnienie lub wykorzystanie cudzych informacji stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa albo ich nabycie od osoby nieuprawnionej, stanowi czyn nieuczciwej konkurencji, ...
Tematy: tajemnica przedsiębiorstwa, tajemnica firmowa, naruszenie tajemnicy przedsiębiorstwa, nieuczciwa konkurencja -
Wymóg wiedzy i doświadczenia a zasady prawa zamówień publicznych
10:52 18.03.2013
W dniu 20 marca 2012 r. Krajowa Izba Odwoławcza (dalej "KIO") podjęła uchwałę, z której wynika, że wymóg posiadania wiedzy i doświadczenia sformułowany w sposób ograniczający możliwość wykazania się przez wykonawcę określonym doświadczeniem może prowadzić do naruszenia zasady uczciwej konkurencji i równego traktowania wykonawców (sygn. akt KIO/KD ...
Tematy: Prawo Zamówień Publicznych, zamówienia publiczne, zasady uczciwej konkurencji, nieuczciwa konkurencja -
Opis przedmiotu zamówienia publicznego a uczciwa konkurencja
10:45 22.01.2013
W dniu 6 lutego 2012 r. Krajowa Izba Odwoławcza (dalej "KIO") podjęła uchwałę z której wynika, że jeśli opis przedmiotu zamówienia publicznego może choćby tylko potencjalnie utrudniać uczciwą konkurencję, jest on sprzeczny z prawem zamówień publicznych (sygn. akt KIO/KD 14/12, dalej "Uchwała"). Zasada uczciwej konkurencji oraz równego traktowania ...
Tematy: zamówienia publiczne, Prawo Zamówień Publicznych, uczciwa konkurencja, nieuczciwa konkurencja -
Zmowy cenowe 2012
10:51 09.01.2013
... pod względem złożonych wniosków leniency. UOKiK sprawdził również co o konkurencji wiedzą konsumenci. Aż 77 proc. z nas zdaje sobie sprawę, że konkurencja daje konsumentom większy wybór i lepszą jakość dóbr, wynika z przeprowadzonych na zlecenie UOKiK najnowszych badań TNS Polska. Ponadto 62 proc. ankietowanych ...
Tematy: zmowa cenowa, zmowy cenowe, polityka cenowa, porozumienia między przedsiębiorcami -
Zmowy cenowe: większe kompetencje UOKiK
13:34 13.12.2012
Planowana nowela ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów wzmacnia pozycję UOKiK w walce z kartelami. Wprowadza wiele korzystnych rozwiązań, jak choćby możliwość przedstawienia przedsiębiorcom wątpliwości co do planowanej koncentracji spółek jeszcze przed wydaniem decyzji przez urząd. Nowe przepisy mają uprościć i przyspieszyć postępowanie. Z ...
Tematy: zmowa cenowa, zmowy cenowe, polityka cenowa, porozumienia między przedsiębiorcami -
Oznaczenie firmy: ochrona po zaprzestaniu używania
00:12 03.12.2012
Zgodnie z obowiązującymi przepisami chronione jest to oznaczenie przedsiębiorstwa, które jako pierwsze pojawiło się na rynku. Problem powstaje w sytuacji, gdy firma wycofała się z używania tego oznaczenia, a inna nadal działająca na tym samym rynku posługuje się podobnym. Prawie żaden przedsiębiorca nie chce aby mylono go z konkurencją. Klienci z ...
Tematy: nazwa firmy, znak towarowy, znak towarowy firmy, wizerunek firmy -
Działalność UOKiK 2011
13:14 19.07.2012
944 decyzje z zakresu ochrony konkurencji i konsumentów oraz bezpieczeństwa produktów a także kary finansowe w wysokości ponad 397 mln zł - to efekty pracy Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów w 2011 roku. Podstawowym instrumentem Prezes Urzędu w zakresie ochrony konkurencji są postępowania antymonopolowe. Mogą się one zakończyć m.in. nakazem ...
Tematy: UOKiK, kary UOKiK, nieuczciwa konkurencja, prawo antymonopolowe -
Nieuczciwa konkurencja: nieprawdziwe informacje o firmie
11:43 03.07.2012
Często występującym w praktyce problemem jest rozpowszechnianie nieprawdziwych lub wprowadzających w błąd informacji o własnym lub cudzym przedsiębiorstwie (lub przedsiębiorcy), celem osiągnięcia określonych korzyści lub wyrządzenia szkody konkurentowi. W praktyce, przedsiębiorcy padają niekiedy ofiarą działań swoich rynkowych konkurentów, którzy ...
Tematy: rozpowszechnianie nieprawdziwych informacji, nieuczciwa konkurencja, prawo konkurencji -
Prawo konkurencji: nadużywanie pozycji dominującej
13:53 26.06.2012
Konkurencja polega na rywalizacji w osiąganiu tych samych celów gospodarczych, tzn. np. w zdobywaniu klientów zainteresowanych nabywaniem dóbr zaspokajających określone potrzeby. Taka rywalizacja ...
Tematy: nadużywanie pozycji dominującej, ustawa o ochronie konkurencji i konsumentów, prawo konkurencji, konkurencja -
Jak zwalczać czyny nieuczciwej konkurencji?
13:21 25.06.2012
... celu gospodarczego (zdobycia klienta, sprzedaży towaru zaspokajającego te same potrzeby). Konkurencja jest więc grą sprzecznych interesów różnych przedsiębiorców. Konieczne jest zatem, ... uznawanych za czyny nieuczciwej konkurencji (np. naruszenie tajemnicy przedsiębiorstwa, nieuczciwa reklama). Za czyny nieuczciwej konkurencji mogą być jednak uznane ...
Tematy: konkurencja, nieuczciwa konkurencja, czyny nieuczciwej konkurencji, zwalczanie nieuczciwej konkurencji
Podobne tematy:
- podatek od firmy
- inwestycje mieszkaniowe
- przychody podatkowe
- podatek dochodowy
- e-commerce
- gospodarka
- UOKiK
- prawa konsumentów
- ochrona konsumentów
- źródła przychodów podatkowych
- zmiany w prawie
- zamówienia publiczne
- przetargi
- rynek budowlany
- Microsoft
- aplikacje mobilne
- odszkodowanie
- fuzje i przejęcia
- branża budowlana