-
Telekomunikacyjne debiuty
Trzy miesiące od wejścia na rynek marka Sami Swoi jest rozpoznawana przez 54 procent mieszkańców Polski – wynika z badania TNS Telecoms Index, przeprowadzonego przez TNS OBOP. Dokładnie taki sam odsetek osób rozpoznawał markę Heyah, po upływie podobnego okresu od ...
-
Akcyza - tak, VAT - nie
... papierosów za sprawiedliwy podatek, akceptujemy również opodatkowanie dochodów firm i zysków na giełdzie. Za niesprawiedliwe uznajemy opodatkowanie artykułów dla dzieci - wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie "Rzeczpospolitej" przez sopocką Pracownię Badań Społecznych. Polacy akceptują akcyzę na alkohole i wyroby tytoniowe (51 i 47 procent ...
-
Polska nieprzyjazna dla biznesu
... , Europejczycy relatywnie nisko oceniają swoje państwa pod kątem ich atrakcyjności dla biznesu. To jedna z najbardziej zaskakujących informacji płynących ze Światowego Badania Reputacji 2005, przeprowadzonego przez sieć badawczą TNS (w Polsce TNS OBOP). Wykorzystując moduł TRI*M (narzędzie służące zarządzaniu satysfakcją klientów) Reputation Index ...
-
Tydzień 2/2005 (10-16.01.2005)
... w całej Unii wyniósł 0,3% kw/kw. Otwarcie unijnego rynku na chińskie tekstylia spowoduje, że nastąpi spadek cen, a wydatki konsumentów zmniejszą się o 25 mld euro rocznie. W roku 2003 Airbus sprzedał 305 ... jak Hiszpania, Portugalia i Grecja. Jest też koncepcja podwojenia nakładów na badania naukowe, zwiększając je z 17,5 mld euro do 30 mld euro ...
-
Tydzień 3/2005 (17-23.01.2005)
... budownictwa w końcówce ubiegłego roku. W grudniu inflacja wyniosła 4,4% r/r. Średnio poziom cen w 2004 roku zwiekszył sie w stosunku do 2003 roku o 3,5%. (w budżecie na 2004 ... 2005 roku) akcji operatora sieci komórkowych Plus GSM i Sami Swoi. Po zakończeniu badania sytuacji finansoweh Huty Częstochowa przedstawiciele Mittal Steel podtrzymali swoje ...
-
Fiat największym reklamodawcą
Pierwsze miejsce na liście największych reklamodawców wśród producentów samochodów osobowych zajęła w grudniu firma Fiat Auto Poland - informuje Instytut Badania Rynku Motoryzacyjnego Samar, powołując się na dane firmy Expert-Monitor. Fiat Auto Poland został również liderem zestawienia motoryzacyjnych wydatków reklamowych za ...
-
Internetowe znajomości Polaków
... jednym z istotnych powodów korzystania z Internetu jest także możliwość nawiązywania nowych kontaktów. Znajomości w sieci szuka niemal połowa jej użytkowników (47%) - wynika z badania prof. Zbigniewa Izdebskiego "Seks a Internet", zrealizowanego przez TNS OBOP na zlecenie Schering Polska. Jednym z głównych powodów, dla których użytkownicy Internetu ...
-
Reklama w motoryzacji I 2005
... miejsce na liście największych reklamodawców wśród producentów samochodów osobowych zajęła w styczniu firma Citroen Polska - informuje Instytut Samar, powołując się na badania firmy Expert-Monitor. Według zestawienia przygotowanego przez Samar, styczniowe wydatki tego francuskiego producenta na reklamę wyniosły ponad 6 mln zł, co stanowi ...
-
Polacy o handlu kobietami
Niemal wszyscy Polacy zetknęli się z problemem handlu kobietami - wynika z raportu przedstawionego w styczniu przez Centrum Badania Opinii Społecznej. 95 proc. naszych rodaków przyznało, że słyszało lub czytało o tym zjawisku. Głównym źródłem informacji na ten temat są ...
-
Jaki kandydat na prezydenta?
... redakcji miesięcznika Reader's Digest przez CBOS. Do uczciwości kandydata większą wagę przykładają osoby lepiej wykształcone, młodsze oraz mieszkańcy większych miejscowości. Z badania wynika też, że im ktoś częściej chodzi do kościoła, tym uczciwość kandydata jest dla niego mniej istotna. Jaki powienien być ...
-
Mobilność - wygodna i niebezpieczna
W styczniu 2005 r. sonda kosmiczna Huygens wylądowała na jednym z księżyców Saturna - Tytanie i zaczęła przesyłać dane na Ziemię, przez 750 milionów mil zimnej próżni. W biznesie - przynajmniej na razie - nie mamy do czynienia z mobilnością w aż takiej skali. Nie trzeba jednak zajmować się badaniami kosmosu, by dostrzec, że procesy o krytycznym ...
-
Tydzień 26/2005 (27.06-03.07.2005)
... 5% ludności. Te wydatki są siedem razy większe niż środki przeznaczane łącznie na badania i rozwój, naukę i technikę, kształcenie i innowacyjność. Wielka Brytania proponuje zniesienie subsydiów rolnych ... chce od Ukrainy zapłaty za gaz w cenach rynkowych (byłby to wzrost cen z dotychczasowych preferencyjnych 50 do 160 USD za 1000 m sześc. paliwa). To ...
-
Polska wyprzedza regionalnych konkurentów
Według ostatniego badania Ernst&Young European Attractiveness Survey przeprowadzonego wśród menadżerów najwyższego szczebla, Europa Zachodnia okazuje się być najbardziej interesującym obszarem gospodarczym (63 procent ...
-
Atrakcyjna Polska
Firma konsultingowa Ernst & Young po raz kolejny przeprowadziła badania, mające określić poziom atrakcyjności inwestycyjnej różnych krajów. Aż 17 procent pytanych przedsiębiorców wskazało Polskę jako najatrakcyjniejszą lokalizację dla nowych inwestycji, ...
-
UMA: komórka i stacjonarny w jednym
Badania przeprowadzone na zlecenie Motoroli pokazują, że w krajach Europejskich istnieje duży popyt na usługi telefonii konwergentnej, opartej na technologii UMA, która ...
Tematy: UMA, telefonia konwergentna -
Wolne miejsca pracy I-VI 2005
GUS przedstawił wyniki badania popytu na pracę. Na ogólną liczbę 101,1 tys. zbadanych podmiotów, 8,3 tys., tj. 8,2% dysponowało w końcu II kwartału br. wolnymi miejscami pracy, z ...
-
Etyka w reklamie
... nieprawidłowości w zakresie reklamy dotyczyło usług deweloperskich i telekomunikacyjnych (podawanie cen netto, wprowadzające w błąd informacje dotyczące warunków promocji). ... celu określenie, czy doszło do uchybienia dobrym obyczajom. Do najważniejszych należały badania społeczne. Wprawdzie 46% badanych na zlecenie UOKiK przez instytut IPSOS ...
-
Aukcje coraz popularniejsze
Dostępna jest już najnowsza - wrześniowa - fala badania Net Track. W badanej próbie (N=3014), procent osób korzystających z Internetu wynosi 29,2% co oznacza, że w Polsce jest 8 694 000 internautów. Wzrasta ...
-
Tydzień 44/2005 (31.10-06.11.2005)
... z powodu spekulacji. Oba te czynniki mają w 30-35% przyczyniać się do wzrostu cen. W III kwartale wzrost gospodarczy w USA wyniósł 3,8% r/r wobec 3,3% r/r w II ... w 2006 roku o 10%. W USA spółki biotechnologiczne zatrudniają 2,5 razy więcej pracowników, wydają na badania 3 razy więcej pieniędzy, przyciągają 3-4 razy więcej venture capital niż w Unii. ...
-
MSP doceniają inwestycje w IT
... zastosowań informatyki osiągnęła historyczne maksimum od rozpoczęcia badań w listopadzie 2003 r. i wynosi 1,93. Oznacza to, że nigdy - w ponad dwuletniej historii badania - mali i średni przedsiębiorcy nie oceniali tak dobrze swej sytuacji ekonomicznej i nie pokładali tak dużych nadziei w technologiach informacyjnych. Maksymalne wartości osiągnęły ...
-
Niebezpieczny święty Walenty
... wzrost liczby internetowych serwisów randkowych na świecie może być wynikiem wzmożonej działalności zorganizowanych grup przestępczych działających w internecie - wynika z badania ISS przeprowadzonego w związku ze zbliżającym się dniem Świętego Walentego. Internet Security Systems (ISS), amerykański producent rozwiązań w zakresie bezpieczeństwa ...
-
Niebezpieczne wydruki
Najnowsze badania przeprowadzone przez firmę Lexmark, producenta rozwiązań do druku, wykazały, że poważne ryzyko dla bezpieczeństwa firm europejskich stwarzają nie tylko wirusy, ...
-
Tydzień 14/2006 (03-09.04.2006)
... w połowie 2006 roku wyniesie 0,5%. Ministerstwo Finansów szacuje, że w marcu inflacja cen detalicznych wyniosła 0,4-0,5% r/r, podczas gdy liczona m/m spadła o 0,1% lub ... pieniądze miałyby być przeznaczone na: Informatyzację gospodarki i nauki, Badania i rozwój nowoczesnych technologii, Infrastrukturę sfery badawczo-rozwojowej Kapitał dla innowacji ...
-
Rynek UE zagrożeniem dla mniejszych banków?
... propozycje, których celem jest stworzenie paneuropejskiego rynku dla produktów inwestycyjnych są zbyt skomplikowane i mogą zaszkodzić mniejszym bankom - wynika z opublikowanego badania przeprowadzonego przez Centre for European Policy Studies. Badanie dowodzi, że dyrektywa Unii Europejskiej dotycząca rynków instrumentów finansowych (Mifid) jest ...
-
Oddajemy dane za lepszą obsługę
... osobowe. Okazuje się jednak, że obawy te nie do końca dotyczą systemów informatycznych, które miałyby służyć do weryfikacji tożsamości - wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie firmy Unisys. Konsumenci nie mieliby nic przeciwko podaniu danych firmom czy instytucjom zarządzającym takimi systemami pod warunkiem ...
-
Coraz więcej młodych telemaniaków
... badania PBS DGA wynika, że aż 73 procent młodzieży w wieku od 11 do 18 lat ogląda telewizję przez co najmniej dwie ...
-
OECD: wzrost gospodarczy zagrożony
... ", którym przewodziła strefa euro, powiedział Cotis. Główne niebezpieczeństwa wynikają z wysokich cen ropy i artykułów spożywczych, i pogłębiają one brak równowagi w handlu ... , że centralne banki w Japonii i Stanach Zjednoczonych potrzebowały być czujne, ponieważ badania i oficjalne dane wskazywały na wzrost powyżej trendu prowadzący potencjalnie do ...
-
Cena najważniejsza przy kupnie samochodu
Dla niemal połowy dorosłych Polaków cena była najważniejszym czynnikiem wpływającym na wybór marki zakupionego w 2005 roku samochodu - wynika z badania OMNIMAS przeprowadzonego przez TNS OBOP w lutym 2006 roku. Przy wyborze marki zakupionego w ubiegłym roku auta Polacy kierowali się bardzo racjonalnymi ...
-
Portret polskiego podatnika-przedsiębiorcy
Zdecydowana większość osób zajmujących się działalnością gospodarczą jest niezadowolona z obecnego systemu podatkowego - wynika z badania przygotowanego przez PBS DGA na zlecenie Gazety Prawnej, prezentującego opinie osób prowadzących działalność gospodarczą na temat podatków. W Polsce istnieje kilka ...
-
Polacy ufają horoskopom
Według najnowszego badania CBOS ponad połowa Polaków przyznaje się do czytania horoskopów. Okazuje się, że wielu rodaków w dalszym ciągu wierzy w astrologię, numerologię oraz ...
-
Czego boją się Polacy
... badania, które przeprowadził TNS OBOP na zlecenie miesięcznika "Policja 997" wynika, że coraz więcej osób przyznaje, że nie obawia się niczego w ...
-
Tydzień 29/2006 (17-23.07.2006)
... energetycznych dynamiczne zmiany zachodzą u producentów samochodów: Toyota rocznie wydaje na badania 6 mld USD. Od 6 lat produkuje samochód hybrydowy Prius. Jednak tej klasy samochody ... inflacja wyniosła 1,3%), której jednak mogą zagrozić szybko rosnące inwestycje i wzrost cen produkcji przemysłowej. W ocenach specjalistów pojawia się obawa, że tak ...
-
Tydzień 33/2006 (14-20.08.2006)
... wyroby eksportują, a importują wyroby proste i tanie, głównie z Chin. Olbrzymie nakłady na edukację i badania w Chinach spowodują za kilkadziesiąt lat istotną zmianę tej sytuacji. Na ... rozmowy premierów Rosji i Ukrainy pozwalają sądzić, że przedłużony będzie okres obowiązywania cen na gaz dla Kijowa na poziomie dotychczasowy, (95 USD/1000m³). Gazprom ...
-
Tydzień 34/2006 (21-27.08.2006)
... , unijne firmy są gotowe zwiększyć w ciągu trzech lat nakłady na badania o 5%. Niemiecka gospodarka zanotowała w II kwartale tego roku wzrost na poziomie 0,9% kw/kw. ( w I ... decyzji. Rozmowy premierów Rosji i Ukrainy zakończyły się przedłużeniem obowiązywania dotychczasowych cen na gaz do końca 2006 roku. Zagwarantowano też niezawodność dostaw gazu ...
-
Ile kosztuje szkolna wyprawka?
... jedynie jedno dziecko uczęszczające do szkoły podstawowej. Jak pokazują wyniki badania Gemius, 27 proc. badanych rodziców zakupiło już wszystkie niezbędne materiały szkolne, ... pomoce szkolne może być związana z brakiem orientacji rodziców, co do faktycznych cen podręczników i akcesoriów szkolnych - wyjaśnia Sylwia Szmalec z Gemius SA. Może świadczyć ...