eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Testowanie aplikacji to 1/4 wydatków na IT

Testowanie aplikacji to 1/4 wydatków na IT

2013-09-17 08:40

Przeczytaj także: Firmy zwiększą wydatki na IT


- Wnioski z tegorocznego badania po raz kolejny potwierdzają, że testowanie i zapewnienie jakości nabiera strategicznego znaczenia dla zapewnienia płynnego działania przedsiebiorstw i spełnienia oczekiwań klientów - komentuje Michel de Meijer, Leader Global Service Line Testing Capgemini & Sogeti. - Coraz częściej, aplikacje są głównym punktem kontaktu pomiędzy biznesem, a klientami. Często operują one w obrębie wielu kanałów i urządzeń, a użytkownicy końcowi wykazują coraz mniejszą tolerancję na błędy lub niewystarczające standardy bezpieczeństwa – dodaje.

Autorzy raportu podkreślają, że w miarę jak zapewnienie jakości aplikacji zyskuje strategiczne znaczenie dla wielu przedsiębiorstw, niektóre organizacje potrafią wykazać korelację pomiędzy kontrolą jakości, a ogólnymi korzyściami biznesowymi. Należą do nich krótszy czas wprowadzenia na rynek (45 proc.) lub oszczędność kosztowa dzięki zapobieganiu usterkom (39 proc.). Z drugiej strony, wiele organizacji nadal nie wykazuje wpływu kontroli jakości na wartość biznesową, ponieważ pozyskują i raportują głównie dane operacyjne dotyczące np. liczby znalezionych błędów (73 proc.) lub kosztów poszczególnych testów (55 proc.). Ponadto, 45 proc. respondentów zbyt późno włącza testerów w proces pracy nad aplikacją, przez co nie mają oni wpływu na jakość oprogramowania, a jedynie mogą wykryć i naprawić to już istniejące błędy.

Rozwiązaniem dla organizacji, które chcą zwiększyć stopień dojrzałości swoich systemów testowania jest outsourcing w modelu Managed Testing Services (MTS). 12 proc. respondentów korzystających z tego modelu oczekuje od dostawcy nie tylko wsparcia w postaci pracowników, ale także specjalistycznej wiedzy na temat procesu testowania i pełnego spektrum narzędzi, które zwiększyłyby efektywność i wykazały wartość dodaną testowania. Na przykład, jeśli chodzi o outsourcing testowania aplikacji mobilnych, możliwość przeprowadzenia testów za pomocą różnych platform i urządzeń jest uznawana za największy atut dostawcy (60 proc.). Jest to wymóg, który działy wewnętrzne nie zawsze są w stanie spełnić.

- Fakt, że niemal ¼ budżetów IT przeznaczana jest na testowanie i zapewnienie jakości oprogramowania oznacza, że raportowanie wymiernych korzyści płynących z tego rodzaju działalności nabiera jeszcze większego znaczenia - mówi Matt Morgan, Vice President, Product Marketing, Software, HP. - Aby usprawnić ten obszar działalności organizacji, konieczna jest większa przejrzystość i lepsze raportowanie ilustrujące zarówno korzyści operacyjne jak i biznesowe – dodaje.

O World Quality Report 2013-14
World Quality Report 2013-14 jest 5. edycją badania na temat jakości i procedur testowania w obrębie wielu sektorów na całym świecie. Od 2009 r., Capgemini i HP publikują raport w celu przedstawienia najnowszych trendów dotyczących jakości aplikacji, metodologii, narzędzi i procesów. Podobnie jak w latach poprzednich raport zawiera szczegółowe profile stanu jakości aplikacji w wielu branżach: dobrach konsumpcyjnych, sprzedaży detalicznej, energetyce, finansach, high tech, administracji publicznej i telekomunikacji, oraz mediach i rozrywce. W tym roku, raport zawiera dodatkowo opracowanie trendów IT i praktyk w zakresie zapewnienia jakości z perspektywy różnych regionów: Ameryka Północna, łącznie ze Stanami Zjednoczonymi i Kanadą, Ameryka Południowa, z Brazylią, Europa Zachodnia: Francja, Niemcy, Szwajcaria, Holandia, Kraje Beneluksu, Kraje Skandynawskie (Szwecja, Finlandia, Dania i Norwegia), Wielka Brytania i Irlandia, Europa Południowa, Europa Wschodnia, Azja i Region Pacyfiku: Chiny, Hong Kong, Singapur, Australia i Nowa Zelandia. Badanie zostało przeprowadzone w oparciu o 1 500 szczegółowych wywiadów telefonicznych dyrektorów IT, dyrektorów finansowych oraz menedżerów ds. jakości aplikacji z 25 krajów. Dane te zostały pogłębione wywiadami z klientami, a wnioski i analizy przygotowane przez specjalistów obu firm. Tak jak w roku ubiegłym raport objął badaniem tylko duże organizacje, zatrudniające powyżej 1000 pracowników.

poprzednia  

1 2

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: