eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Nowe inwestycje: Polacy chcą być informowani

Nowe inwestycje: Polacy chcą być informowani

2013-08-22 10:55

Nowe inwestycje: Polacy chcą być informowani

Inwestycja budowlana © paf - Fotolia.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (3)

Niemal dwie trzecie respondentów zapytanych o to, kto powinien być głównym źródłem informacji o nowopowstających inwestycjach wskazuje władze samorządowe. W drugiej kolejności oczekujemy informacji na ten temat ze strony mediów oraz inwestora. Co ciekawe, jednocześnie tylko 43% respondentów deklaruje, że ma zaufanie do lokalnych władz. Takie wnioski płyną z badania przeprowadzonego na zlecenie On Board PR Ecco Network przez SW Research na potrzeby raportu „Dialog kluczem do sukcesu lokalnych inwestycji”.

Przeczytaj także: Polacy wolą polskie inwestycje

Wyniki badania potwierdzają, że Polacy chcą być informowani o inwestycjach, które powstaną w ich regionie. Oczekują, że odpowiednie informacje trafią do nich przede wszystkim ze strony samorządu lokalnego (65%), mediów (41%) oraz inwestora (38%). Co zaskakujące, jedynie co piąty badany uważa, że informacji powinni dostarczać niezależni eksperci.

Badanie pokazuje również, że mamy wysokie wymagania wobec inwestorów, którzy będą budować w pobliżu naszego miejsca zamieszkania. Chcemy, aby otwarcie komunikowali swoje plany za pośrednictwem mediów (49%), rozpowszechniali materiały drukowane (47%), organizowali spotkania informacyjne dla mieszkańców (40%) oraz informowali za pośrednictwem mediów społecznościowych (38%).

fot. mat. prasowe

W jaki sposób inwestor realizujący inwestycje w Pani/Pana gminie powinien komunikować / informować o

Polacy chcą być informowani o inwestycjach, które powstaną w ich regionie. Oczekują, że odpowiednie informacje trafią do nich przede wszystkim ze strony samorządu lokalnego (65%)


Ważnym elementem procesu inwestycyjnego jest budowanie wiarygodności inwestora, co wiąże się z koniecznością rzetelnego i bieżącego komunikowania się ze wszystkimi grupami interesu, które mogą mieć wpływ na realizację inwestycji. Działania komunikacyjne muszą być odpowiednio wcześnie rozpoczęte i prowadzone za pomocą właściwie dobranych narzędzi. Co ważne, powinny być prowadzone przy ścisłej współpracy z lokalnymi władzami – komentuje Anna Wrzosk, PR Consultant z On Board PR Ecco Network.

Do tego zobowiązuje przecież prawo! Jak przypomina Karolina Stawicka, Aplikant adwokacki z kancelarii Bird & Bird: będąc inwestorem jak i osobą potencjalnie „dotkniętą” inwestycją, warto wiedzieć, że prawo zapewnia społeczności możliwość udziału w procesie administracyjnym (m.in. w postaci konsultacji społecznych, możliwości zapoznania się z dokumentacją dot. inwestycji, czy też składania uwag i wniosków).

To właśnie od przedstawicieli władz samorządowych oczekujemy zaangażowania w komunikację inwestycji. Ponadto respondenci uważają, że decyzja o realizacji inwestycji w danym regionie powinna być podejmowana w konsultacji z jego mieszkańcami. Sądzi tak 61% respondentów. 60% chce być na bieżąco informowane o postępach w budowie, a 40% oczekuje szybkiej decyzji dotyczącej rozpoczęcia prac.

Jednocześnie, 43% badanych twierdzi, że nie darzy zaufaniem władz lokalnych. Gorzej wypadają tylko deklaracje dotyczące zaufania do Rządu – władzom krajowym ufa tylko 22% respondentów. Z badania wynika również, że mamy największe zaufanie do mieszkańców miejscowości, w której mieszkamy.

fot. mat. prasowe

Czy ma Pani/Pan zaufanie do poniższych instytucji?

43% badanych twierdzi, że nie darzy zaufaniem władz lokalnych


Wynik ten odzwierciedla nastroje społeczne. Mamy do czynienia z kryzysem zaufania, a część społeczeństwa jest rozczarowana obecną władzą. Co ciekawe dużym zaufaniem darzymy swoich sąsiadów i to ich opinia może najsilniej oddziaływać na ocenę inwestycji przez mieszkańców gminy. W tej sytuacji warto wytypować w środowisku lokalnym liderów opinii, którzy będą pełnić rolę pośrednika pomiędzy przedsiębiorcami a społecznością – podsumowuje Edyta Kwapich-Lenik, ekspert sektorowy Industry & Government Relations z On Board PR Ecco Network.

O badaniu
Badanie, które stanowi punkt wyjścia do raportu On Board PR Ecco Network pt. „Dialog kluczem do sukcesu lokalnych inwestycji”, zostało przeprowadzone w dniach 20-24.05.2013 metodą internetowych zestandaryzowanych wywiadów kwestionariuszowych (CAWI) przez agencję SW Research. Próba badawcza miała charakter losowy. Zebrano łącznie 995 w pełni wypełnionych kwestionariuszy, a dopuszczalny błąd statystyczny w badaniu nie przekraczał 3,2 p. proc. dla całej próby.

oprac. : Katarzyna Sikorska / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Rejestracja REGON VII 2013

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: