eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Niska jakość VoIP

Niska jakość VoIP

2005-07-15 11:18

Z przeprowadzonej wśród użytkowników telefonii internetowej ankiety wynika, że głównym problemem technologii VoIP wciąż pozostaje niska jakość połączeń.

Przeczytaj także: VoIP: boom, ale bez przesady

Na zlecenie firm Vonage oraz AT&T badanie przeprowadziło Keynote Systems. Analizowano kilka najpopularniejszych usług VoIP, także opartych o aplikację Skype.

Okazuje się, że telefonia internetowa wciąż jest znacznie bardziej zawodna, niż tradycyjne linie telefoniczne. Szczególne zastrzeżenia wzbudza obniżona jakość dźwięku i częste opóźnienia sygnału. Nie zawsze jest to jednak wina oprogramowania czy dostawców usług – wiele zależy od jakości łącz internetowych. Wobec ogromnego zainteresowania VoIP nie ulega jednak wątpliwości, że powinno być coraz lepiej.

Nakłady na rozwój technologii stale rosną. Według analityków z firmy Infonetics w ubiegłym roku na rozwój VoIP wydano 1,7 mld USD. Do roku 2008 nakłady wzrosną do poziomu 5,8 mld USD.

oprac. : 4Press

Więcej na ten temat: VoIP, telefonia internetowa, AT&T

Przeczytaj także

Konserwatywni Polacy

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: