eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Marketing: nowoczesne technologie to konieczność

Marketing: nowoczesne technologie to konieczność

2013-07-23 11:02

Przeczytaj także: Social media jako narzędzie marketingowe


Jako główne czynniki obniżające efektywność procesów marketingowych dwie trzecie ankietowanych wskazuje brak prostych wskaźników i rozwiązań dających ogólny, krótkoterminowy wgląd w prowadzone działania. Wnioski płynące z badania uwypuklają również główne problemy, z jakimi borykają się specjaliści prowadzący wielokanałowe działania marketingowe. Najbardziej problematyczne okazują się oczekiwania bezpośredniego zwrotu z inwestycji w marketing w postaci zwiększenia przychodów przedsiębiorstwa.

Jednocześnie, chociaż ponad połowa ankietowanych specjalistów prowadzi działania w siedmiu lub więcej kanałach marketingowych, to tylko 33% marketerów dysponuje rozwiązaniami do zarządzania kampaniami, które pozwalają na monitorowanie przebiegu prowadzonych działań. Tylko 17% specjalistów ds. marketingu używa narzędzi wspierających zarządzanie zasobami marketingowymi. Oba te rozwiązania jednocześnie posiada do dyspozycji tylko 10% badanych.

Andrzej Horawa, dyrektor generalny Teradata Polska powiedział: „Marketing w XXI wieku rozwija się w zdumiewającym tempie. Nowym możliwościom i szansom dla marketerów towarzyszą jednak zupełnie nowe wyzwania. Trudny klimat gospodarczy stawia marketerów pod silną presją bezpośredniego zwiększenia obrotów całego przedsiębiostwa i koniecznością jednoznacznego uzasadnienia skuteczności procesów marketingowych poprzez konkretny zwrot z inwestycji.“

Volker Wiewer, wiceprezes firmy Teradata e-Circle powiedział: „Inwestycje w nowoczesne technologie stają się niezbędne, aby zapewnić specjalistom ds. marketingu możliwość podniesienia efektywności realizowanych działań, a w ostatecznym rozrachunku także zwiększenie przychodów firmy. Z naszych analiz wynika, że marketerzy, którzy inwestują w przyszłość oraz w nowoczesne technologie są istotnie lepiej przygotowani, aby sprostać takim wymaganiom.

“Zmianę spojrzenia na technologie wspierające prowadzenie skutecznych działań marketingowych w oparciu o dostępne informacje biznesowe jasno widać zarówno w świadomości europejskich marketerów, jak i w skali środków przeznaczanych na takie rozwiązania. Data-Driven Marketing jako nowa dyscyplina zmienia zasady prowadzenia marketingu. Tego typu narzędzia znajdują już uznanie bardziej doświadczonych marketerów. Konieczne jest jednak, aby technologie marketingu operacyjnego i rozwiązania wspierające zarządzanie kampaniami były dostępne dla wszystkich specjalistów”.

poprzednia  

1 2

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (1)

  • Nowe technologie w reklamie

    krzysztof775 / 2013-12-30 11:39:10

    Jeśli chodzi o nowoczesne technologie w reklamie, prężnie rozwija się Digital Signage. Jest to zintegrowana forma zarządzania systemami,w skład, których wchodzą wyświetlacze elektronicze np. ekranay LED albo LCD. Możemy w domu decydować co się wyświetla na takich ekranach. Serdecznie polecam ! odpowiedz ] [ cytuj ]

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: