eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Najcenniejsze marki świata 2013 - handel detaliczny

Najcenniejsze marki świata 2013 - handel detaliczny

2013-05-29 09:42

Przeczytaj także: Najcenniejsze marki świata 2012 - handel detaliczny


  • „Strategiczne oszczędzanie” ewoluuje w stronę „etycznego akcentowania” oraz „świadomego koneserstwa” : Sukces marki żywności organicznej Whole Foods, wartej 6,7 mld USD, polegał na osiągnięciu jednego z najwyższych wskaźników udziału marki w wartości firmy – chodzi o tę część wartości, która opiera się wyłącznie na sile samej marki. W tym sukcesie można doszukać się trendów typu cross-category, dotyczących troski konsumentów o własne zdrowie, zainteresowania ofertami niszowymi oraz świadomości ekologicznej. Premię cenową marka ta może osiągać dzięki swojej unikatowej pozycji rynkowej oraz świadomie zaprojektowanemu doświadczeniu konsumenckiemu.
  • Gospodarki znajdujące się w tarapatach również wpłynęły na ranking kategorii: Marki posiadające silną obecność w Europie, zwłaszcza hipermarkety i sieci handlujące żywnością, odczuły skutki kryzysu finansowego. Tesco i Carrefour odczuły spadek wartości, częściowo ze względu na słabość rynków europejskich, bardzo nasyconych placówkami handlu detalicznego. Spadła wartość marek Aldi i Lidl, co wskazuje na to, że kryzys odbił się nawet na tych sieciach detalicznych, które zwykle skutecznie opierają się recesji.
  • Reklamy i przechwałki: Detaliści zaczęli zachowywać się jak właściciele mediów, pozyskując szeroko zakrojone dane o klientach i tworząc odpowiednie treści – stało się to dla nich źródłem dodatkowych przychodów od dostawców pragnących dotrzeć do określonych grup docelowych.
  • Nowy wymiar wygody: Marki detalistów upraszczają drogę klienta po sklepie dzięki klarowniejszej nawigacji, szybszej obsłudze kasowej i wykorzystywaniu technologii (np. samodzielna obsługa kasowa za pomocą smartfona czy usługa typu „kliknij i odbierz”).

Informacje o rankingu
Ranking najcenniejszych marek świata BrandZ Top 100 to jedyna na świecie wycena wartości marek, w której uwzględnia się nie tylko rygorystyczną analizę danych finansowych, wyceny rynkowe, raporty analityczne i profile ryzyka, ale również opinie o poszczególnych markach. Raport badawczy (dostępny w Internecie) zawiera ranking oraz analizę najcenniejszych marek dla kluczowych regionów świata oraz dla 13 sektorów rynkowych, w tym technologii i telekomunikacji.

poprzednia  

1 2

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: