Telefonia VoIP w Interii
2005-06-24 00:15
Przeczytaj także: Tlenofon - VoIP w Tlenie
Z połączeń telefonicznych w Halo może korzystać każdy, kto posiada dostęp do Internetu oraz słuchawki i mikrofon. Aby rozmawiać za pośrednictwem Halo z innymi jego użytkownikami wystarczy zarejestrować się w serwisie poświęconym nowej usłudze i pobrać bezpłatny program Halo.Użytkownik, rejestrując się w serwisie Halo, bezpłatnie otrzymuje indywidualny numer wirtualnego telefonu, z którego może korzystać niezależnie od tego, w jakim miejscu w danej chwili ma dostęp do Internetu. Za jednorazową opłatą, użytkownik Halo może również zostać właścicielem „stacjonarnego” numeru telefonicznego w jednej z 15 stref numeracyjnych, dzięki czemu staje się dostępny dla rozmówców korzystających ze zwykłych telefonów.
O ile połączenia pomiędzy użytkownikami usługi Halo są całkowicie bezpłatne, o tyle, aby wykorzystywać Halo do tanich połączeń z numerami stacjonarnymi lub komórkowymi konieczne jest zasilenie konta. Halo jest usługą bezabonamentową i nie wymagającą zawierania umowy. Działa w systemie prepaid, dzięki czemu użytkownik płaci wyłącznie za wydzwonione minuty, kontrolując przy tym swoje wydatki (nie wyda więcej niż planował uzupełniając konto). Pulę pieniędzy przeznaczonych na rozmowy może zwiększyć w każdej chwili przelewem lub używając karty płatniczej.
Usługa Halo bazuje na telefonii VoIP (Voice over IP), wykorzystującej Internet do przesyłania głosu na odległość. Podczas połączenia dźwięk jest kompresowany i w formie pakietów przesyłany przez Internet do firmy telekomunikacyjnej odbiorcy. Proces ten może zachodzić jednocześnie w obie strony, upodabniając połączenie do rozmowy prowadzonej przez tradycyjny telefon.
oprac. : Beata Szkodzin / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
-
Telefon RTX DUALphone 4088
-
Telefonia VoIP dla GG od easyCALL.pl
-
Telefon IP Yealink SIP-T18P
-
proICT: routery FRITZ!Box
-
Telefonia internetowa VoIP: usługi ważniejsze niż cena
-
Europejczycy preferują telefonię VoIP
-
Sony: dzwoń przez konsolę PSP
-
VoIP w firmie - sprzęt czy oprogramowanie?
-
Telefonia internetowa w polskich firmach