eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Najlepsze sklepy internetowe 2012

Najlepsze sklepy internetowe 2012

2013-03-03 00:26

Przeczytaj także: Najlepiej oceniane sklepy internetowe 2012


Jak sprowadzić i zatrzymać Klienta, co się liczy dla użytkownika?

W obecnej kondycji polskiego e-commerce istotne dla sklepów, stało się już nie tylko przyciągnięcie potencjalnego klienta, ale też jego utrzymanie. Walka o lojalność klienta to dla wielu sklepów najważniejszy obecnie element działalności. Klienci coraz większą wagę przykładają do wygody zakupów internetowych, szerokiego asortymentu dostępnego w danej chwili, jak i możliwości odbioru osobistego. Niezwykle cenią sobie bezpieczeństwo dokonywanych transakcji.

fot. mat. prasowe

Czy Państwa zdaniem zaufanie klientów do sklepu przekłada się na liczbę zamówień?

Zdobycie zaufania klienta to dla sklepów bardzo istotny czynnik. Aż 63% ankietowanych tak odpowiedziało na pytanie o ten aspekt.


Zdobycie zaufania klienta to dla sklepów bardzo istotny czynnik. Aż 63% ankietowanych tak odpowiedziało na pytanie o ten aspekt. Jedynie 8% uznało zaufanie za sprawę drugorzędną. Co czwarty ankietowany sklep stwierdził, że zaufanie jest ważne, ale nie przekłada się na wzrost sprzedaży. Zaufanie do sklepu można budować na różne sposoby. Na pewno jednym z dobrych pomysłów jest projekt Zaufane Opinie Ceneo.pl, dzięki któremu sklep zbiera opinie od konkretnych klientów sklepu, osób, które faktycznie
dokonały transakcji i mogą ją ocenić pod różnym kątem. Na tej podstawie stworzono ranking najbezpieczniejszych i najlepiej ocenianych sklepów internetowych, o którym piszemy w dalszej części. Zaufanie do sklepu wskazano też jako drugi najważniejszy czynnik wpływający na wybór sklepu przez kupujących.

Najważniejsza według samych sklepów jest wciąż cena (60% odpowiedzi). Na zaufanie wskazało 17% respondentów. Znana marka sklepu to już tylko 6% odpowiedzi.
Ankietowane sklepy poproszono też o zaznaczenie, które elementy stosują by budować zaufanie i lojalność wśród swoich klientów.

Priorytetowym elementem budowania zaufania wśród konsumentów jest wysoki poziom obsługi kupujących. Czynnik ten został wskazany przez 88% ankietowanych sklepów. Jakość obsługi klienta musi być zadawalająca na każdym etapie procesu zakupowego, przed jak i po dokonaniu transakcji. Równie ważnym czynnikiem wskazywanym przez sklepy są rzetelne opisy i treści prezentowane na stronach internetowych sklepów (80%). Nie można zapomnieć również o jakże ważnych informacjach o dostępności towaru czy też możliwości jego osobistego odbioru. Znaczenie w budowaniu zaufania klientów ma też możliwość stałej komunikacji ze sklepem (74%).

fot. mat. prasowe

Jakie metody na zdobycie zaufania klientów Państwo wykorzystujecie?

Priorytetowym elementem budowania zaufania wśród konsumentów jest wysoki poziom obsługi kupujących. Czynnik ten został wskazany przez 88% ankietowanych sklepów.


Sprzedawcy zdają sobie sprawę z tego, jak ważnym czynnikiem jest stałe informowanie klienta o statusie zamówienia i o terminie dostawy. Czas realizacji zakupu to jeden z ważniejszych czynników decydujących o wyborze danego sprzedawcy, 68% ankietowanych sklepów wskazało, że to właśnie wysyłanie towaru w ciągu 24 godzin jest kluczowym elementem budowania zaufania.

Wszystkie te czynniki mają wpływ na zaufanie klientów, nawet w przypadku nowych, młodych na rynku e-sklepów. Chociażby możliwość śledzenia własnej przesyłki w trakcie jej dostarczania, specjalne opakowanie na prezent czy zapewnienie o otrzymaniu płatności mogą pomóc właścicielom sklepów w pozyskaniu oddanych klientów. Mający takie pozytywne doświadczenia kupujący dużo chętniej polecają bliskim czy znajomym zakupy w wybranym esklepie, z kolei sprzedający mogą mieć pewność, że zwiększa się prawdopodobieństwo powrotu tych klientów na stronę ich sklepu.

Na pewno cieszyć może fakt, że coraz więcej właścicieli e-sklepów zdaje sobie sprawę z faktu, że budowanie reputacji jest bardzo ważne w tym biznesie i że warto inwestować w zadowolenie klienta. Atrakcyjna cena produktu to jeszcze nie wszystko, pomimo tego, że aż ponad 60% badanych wskazało na nią jako na kluczowy czynnik przy wyborze sklepu przez klienta. Warto pamiętać, że bez dbałości o bezpieczeństwo i dobrą jakość obsługi klienta, nawet najniższa cena nie zagwarantuje sprzedawcom większej liczby kupujących. Dla klientów liczy się też bezpieczeństwo i zaufanie.

poprzednia  

1 ... 4 5 6

następna

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: