eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Polskie firmy a wydatki na działania PR 2013

Polskie firmy a wydatki na działania PR 2013

2013-01-08 00:16

Przeczytaj także: Wydatki na działania PR nie spadają


Obszary gdzie zwiększa się i zmniejszą wydatki

Na pytanie o obszary/narzędzia na które firmy zamierzają zwiększyć swoje wydatki pierwsza trójka odpowiedzi nie zaskakuje. Są to standardowe narzędzia typu: Media Relations, PR produktowy czy też działania w Internecie. Na uwagę zasługuje dosyć wysoka pozycja wsparcia sprzedaży i komunikacji wewnętrznej, co może wskazywać, że firmy jednak obawiają się wieszczonego w mediach kryzysu.

fot. mat. prasowe

Obszary, w których zwiększone zostaną wydatki

Na uwagę zasługuje dosyć wysoka pozycja wsparcia sprzedaży i komunikacji wewnętrznej, co może wskazywać, że firmy jednak obawiają się wieszczonego w mediach kryzysu.


Dodatkowo badanym zadano pytanie o obszary/działania PR, które będą rozwijane w 2013 r.. Oczywiście w domyśle chodzi o działania w ramach zwiększonego, obecnego lub nieznacznie zmniejszonego budżetu. Tutaj zdecydowanie dominuje komunikacja wewnętrzna, a następnie działania w Internecie czy Media Relations.

fot. mat. prasowe

Obszary PR, które będą rozwijane w 2013r

Tutaj zdecydowanie dominuje komunikacja wewnętrzna, a następnie działania w Internecie czy Media Relations.


W przypadku obszarów gdzie wydatki zostaną zredukowane w ramach istniejących budżetów to dotyczą one: Corporate Social Responsibility, Investor Relations i Komunikacji wewnętrznej. Natomiast cięcia w budżecie na działania PR głównie odbiją się na następujących narzędziach: Media Relations, Komunikacja wewnętrzna, czy PR produktowy.

fot. mat. prasowe

Obszary PR, w których wydatki na PR zostaną zmniejszone

Cięcia w budżecie na działania PR głównie odbiją się na następujących narzędziach: Media Relations, Komunikacja wewnętrzna, czy PR produktowy.



- Obszary redukcji i zwiększenia wydatków dotyczą niemal tych samych narzędzi. Świadczy to o stosowaniu przez działy marketingu i PR wystandaryzowanych rozwiązań i pokazuje, że nie ma tak strategicznych, wyjątkowych obszarów, które byłby wolne od cięć. Zwiększenie i ograniczenie wydatków jest równomierne, co wydaje się o tyle dziwne, że w kontekście zmieniających się planów czy strategii biznesowych firm jak i środowiska biznesowego w którym ona funkcjonuje dobór narzędzi prawdopodobnie powinien być bardziej zróżnicowany – powiedział Adam Sanocki, Account Director z ComPress.


poprzednia  

1 2

oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: