Polskie firmy a wydatki na działania PR 2013
2013-01-08 00:16
Przeczytaj także: Wydatki na działania PR nie spadają
Obszary gdzie zwiększa się i zmniejszą wydatki
Na pytanie o obszary/narzędzia na które firmy zamierzają zwiększyć swoje wydatki pierwsza trójka odpowiedzi nie zaskakuje. Są to standardowe narzędzia typu: Media Relations, PR produktowy czy też działania w Internecie. Na uwagę zasługuje dosyć wysoka pozycja wsparcia sprzedaży i komunikacji wewnętrznej, co może wskazywać, że firmy jednak obawiają się wieszczonego w mediach kryzysu.
fot. mat. prasowe
Obszary, w których zwiększone zostaną wydatki
Dodatkowo badanym zadano pytanie o obszary/działania PR, które będą rozwijane w 2013 r.. Oczywiście w domyśle chodzi o działania w ramach zwiększonego, obecnego lub nieznacznie zmniejszonego budżetu. Tutaj zdecydowanie dominuje komunikacja wewnętrzna, a następnie działania w Internecie czy Media Relations.
fot. mat. prasowe
Obszary PR, które będą rozwijane w 2013r
W przypadku obszarów gdzie wydatki zostaną zredukowane w ramach istniejących budżetów to dotyczą one: Corporate Social Responsibility, Investor Relations i Komunikacji wewnętrznej. Natomiast cięcia w budżecie na działania PR głównie odbiją się na następujących narzędziach: Media Relations, Komunikacja wewnętrzna, czy PR produktowy.
fot. mat. prasowe
Obszary PR, w których wydatki na PR zostaną zmniejszone
- Obszary redukcji i zwiększenia wydatków dotyczą niemal tych samych narzędzi. Świadczy to o stosowaniu przez działy marketingu i PR wystandaryzowanych rozwiązań i pokazuje, że nie ma tak strategicznych, wyjątkowych obszarów, które byłby wolne od cięć. Zwiększenie i ograniczenie wydatków jest równomierne, co wydaje się o tyle dziwne, że w kontekście zmieniających się planów czy strategii biznesowych firm jak i środowiska biznesowego w którym ona funkcjonuje dobór narzędzi prawdopodobnie powinien być bardziej zróżnicowany – powiedział Adam Sanocki, Account Director z ComPress.
1 2
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
-
Spółki notowane na GPW a działania PR
-
e-Społeczności w działaniach PR
-
Narzędzia PR w Internecie
-
Public relations dla banku
-
Na czym polegają skuteczne media relations?
-
6 mitów o PR, w które wierzą polskie firmy
-
Czy "przepraszam" wystarczy, aby odzyskać wizerunek firmy?
-
Materiały prasowe: jak napisać tekst ekspercki?
-
Jak napisać informację prasową?
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)