eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Instrumenty finansowe przedsiębiorstw 2010-2011

Instrumenty finansowe przedsiębiorstw 2010-2011

2012-11-27 09:43

Przeczytaj także: Instrumenty finansowe przedsiębiorstw 2013


Z wypowiedzeniem umowy kredytowej przez bank spotkało się 13 przedsiębiorstw. Wypowiedzenie umowy następowało głównie w związku z zaległymi wierzytelnościami oraz zaprzestaniem obsługiwania przez przedsiębiorstwo wierzytelności tego banku z tytułu umów dotyczących instrumentów pochodnych.

Respondenci oceniali współpracę z bankami krajowymi i zagranicznymi na przykładzie maksymalnie trzech transakcji ocenianych w skali 1 (ocena negatywna) do 5 (najwyższa ocena pozytywna) ustalonych odrębnie dla każdego banku. Na 3158 ocen, 68,0% wskazań otrzymały banki krajowe, w których przeważały oceny na poziomie 4 i 5. Oceny banków zagranicznych stanowiły 32,0% ogółu ocen, z tego najwięcej ocen było na poziomie 4 i 3.

fot. mat. prasowe

Ocena relacji przedsiębiorstw z bankami

Respondenci oceniali współpracę z bankami krajowymi i zagranicznymi na przykładzie maksymalnie trzech transakcji ocenianych w skali 1 (ocena negatywna) do 5 (najwyższa ocena pozytywna) ustalonych odrębnie dla każdego banku.


Na korzystanie z usług ubezpieczycieli krajowych wskazało 98,8% respondentów, a z usług ubezpieczycieli zagranicznych korzystało 10,1% respondentów. Wśród ogółu analizowanych podmiotów 8,9% korzystało z usług ubezpieczycieli krajowych i zagranicznych. W ciągu 2011 r. 138 respondentów zmieniło ubezpieczyciela, za główną przyczynę wskazując wysokie składki ubezpieczeniowe – 47,4%, brak odpowiedniego produktu w ofercie usług ubezpieczeniowych – 13,9% oraz inne przyczyny – 27,8%. Wśród przedsiębiorstw o liczbie zatrudnionych powyżej 249 osób, ubezpieczyciela zmieniło 18,4% respondentów, a w przedsiębiorstwach zatrudniających do 249 osób, na zmianę ubezpieczyciela wskazało 13,7%.

Spośród ogółu analizowanych podmiotów sześć wskazało, że nie korzysta z usług zakładów ubezpieczeń, podając za przyczynę brak odpowiedniej oferty i zbyt wysokie składki ubezpieczeniowe.

Przedsiębiorstwa wskazały, że w 2011 r. zawierały umowy ubezpieczenia z trzema i więcej ubezpieczycielami (52,4%), z dwoma ubezpieczycielami (26,6%) oraz jednym ubezpieczycielem (21,0%). Większość respondentów, bo 84,1% ogólnej liczby określiła, że oferta ubezpieczeniowa dostępna na polskim rynku wyczerpuje oczekiwania przedsiębiorstwa. W przedsiębiorstwach o liczbie zatrudnionych powyżej 249 osób, 54,8% ogólnej liczby podmiotów określiło, że zawarło umowy ubezpieczenia z trzema i więcej zakładami ubezpieczeń, 24,8% dwoma ubezpieczycielami, a 20,4% z jednym ubezpieczycielem. Podobnie w przedsiębiorstwach zatrudniających do 249 osób, najwyższy udział odpowiedzi 48,5%, wskazał na współpracę respondentów z trzema i więcej ubezpieczycielami, 29,5% z dwoma, a z jednym zakładem ubezpieczeń 22,0%.
Zawierając umowę ubezpieczenia respondenci korzystali głównie z usług brokera ubezpieczeniowego – 54,2%, usług agenta (multiagenta) ubezpieczeniowego – 20,9% oraz wykorzystywali kontakty bezpośrednie z zakładem ubezpieczeń w centrali lub oddziale – 20,1%.

poprzednia  

1 ... 5 6 7

następna

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: