Koniunktura konsumencka XI 2012
2012-11-26 10:57
Koniunktura konsumencka XI 2012 © wrangler - Fotolia.com
Przeczytaj także: Koniunktura konsumencka X 2012
Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący obecne tendencje konsumpcji indywidualnej, wzrósł w stosunku do poprzedniego miesiąca o 2,3 pkt proc. i ukształtował na poziomie –29,8.Do wzrostu bieżącego wskaźnika ufności konsumenckiej w listopadzie 2012 r. przyczyniły się wszystkie składowe tego wskaźnika, szczególnie: oceny dokonywania obecnie ważnych zakupów (wzrost o 2,8 pkt proc.) oraz zmian sytuacji finansowej gospodarstwa domowego w ostatnich 12 miesiącach (wzrost o 2,7 pkt proc.).
W porównaniu do listopada 2011 roku poziom wskaźnika BWUK jest o 5,3 pkt proc. niższy.
Wyprzedzający wskaźnik ufności konsumenckiej (WWUK), syntetycznie opisujący oczekiwane w najbliższych miesiącach tendencje konsumpcji indywidualnej, wzrósł o 2,0 pkt proc i osiągnął poziom –38,6.
Poprawę w stosunku do poprzedniego miesiąca odnotowano w przypadku wszystkich składowych wskaźnika WWUK, największą w przypadku perspektyw na oszczędzanie pieniędzy (wzrost o 3,3 pkt proc.).
Wskaźnik WWUK jest o 7,0 pkt proc niższy w porównaniu do analogicznego miesiąca ubiegłego roku, co wynika przede wszystkim ze znacznie gorszych ocen dotyczących zmian poziomu bezrobocia (o 18,2 pkt proc.).
fot. mat. prasowe
Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej oraz jego wartości składowe wg lat
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
-
Nastroje konsumentów w marcu 2024 nieco lepsze
-
Nastroje konsumentów bez zmian w lutym 2024
-
Nastroje konsumentów lepsze w styczniu 2024
-
Nastroje konsumentów w grudniu 2023 pogorszyły się
-
Nastroje konsumentów w listopadzie 2023 jeszcze lepsze
-
Nastroje konsumentów w październiku 2023 dalej w górę
-
Nastroje konsumentów w sierpniu 2023 dalej w górę
-
Nastroje konsumentów w lipcu 2023 jeszcze lepsze
-
Nastroje konsumentów w czerwcu 2023 dalej w górę
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)