Turystyka biznesowa w Polsce rozwija się
2012-09-12 09:16
Przeczytaj także: Turystyka biznesowa w Polsce w rozwoju
Wojciech Borodzicz-Smoliński, wicedyrektor Centrum Stosunków Międzynarodowych: - Biznesmeni z krajów Europy Wschodniej wykazują mniejsze zainteresowanie wydarzeniami biznesowymi organizowanymi w naszym kraju zwłaszcza w sytuacji, gdy szukają kapitału inwestycyjnego. Poszukiwanie kontaktów biznesowych w Polsce ma na celu zdobycie know-how. Co ciekawe, dużo większym zainteresowaniem cieszą się nasze wydarzenia społeczno-ekonomiczne, takie, jak choćby Forum Ekonomiczne w Krynicy, gdyż nasz kraj jest dla wschodnich sąsiadów przykładem udanej transformacji i rozwoju gospodarczego.
Nie stracić potencjału
Pojawiające się w ostatnich tygodniach informacje na temat prognozowanego spowolnienia polskiej gospodarki stanowią wyzwanie dla polskiego rządu, przedsiębiorstw i ich współpracowników. Niezależnie od bieżących danych gospodarczych Polska wciąż stanowi jeden z najważniejszych europejskich rynków o dużym potencjale, zwłaszcza w obszarze nowoczesnych usług dla biznesu. Od operatywności działających w kraju przedsiębiorstw, skutecznego działania władz, a także od planowanych działań promocyjnych w dużym stopniu zależy, czy uda się utrzymać pozytywne tendencje w turystyce biznesowej: - Nasz kraj przez wielu inwestorów jest wciąż postrzegany przez pryzmat historii, jako były kraj z Bloku Wschodniego. Potwierdzają to badania, m.in. to przeprowadzone w tym roku przez Fundację Best Place i Europejski Instytut Marketingu Miejsc, z którego wynika, że Polska to według obcokrajowców kraj tradycyjny, ciągle jeszcze patrzący w przeszłość. Jest dobry moment, by to zmieniać. Dlatego tak ważna jest szybka mobilizacja różnego typu instytucji do wspólnego i dobrze skoordynowanego działania – komentuje Jacek Levernes. - Takie inicjatywy jak ta ABSL-u, które skupiają szereg instytucji i organizacji i nadają im wspólne priorytety, a także tworzą spójne i dobrze przemyślane strategie są bardzo potrzebne – podsumowuje.
Atrakcyjność inwestycyjna Polski, zwłaszcza w sektorze nowoczesnych usług biznesowych, dynamicznie rośnie. Warto więc postawić na zintegrowane działania, dzięki którym inwestorzy reprezentujący różnorodne branże zyskają miejsca spotkań i wzajemnego dialogu. Takie inicjatywy pozwolą konsekwentnie umacniać pozycję naszego kraju na globalnej mapie konferencji biznesowych.
oprac. : Katarzyna Sikorska / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
-
Korporacje a podróże służbowe
-
Podróże służbowe Polaków I 2013
-
Podróże służbowe w Polsce 2012
-
Podróże służbowe Polaków
-
Inwestycje w nieruchomości hotelowe powoli się odbudowują
-
Branża MICE odżywa po pandemii, ale przeszkadza inflacja
-
Branża eventowa ruszyła z impetem, ale ma 360 mln zł zaległości
-
Branża MICE z większą liczbą dłużników po pandemii
-
KRD: zadłużenie firm eventowych wrosło o 10 mln zł
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)