eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Starzenie się a kult młodości

Starzenie się a kult młodości

2012-09-02 00:30

Przeczytaj także: Starzenie się społeczeństwa globalnym problemem


Długowieczność za wszelką cenę nie interesuje większości badanych: 79 proc. nie byłoby zainteresowane zażyciem „eliksiru długowieczności” bez gwarancji dobrej kondycji fizycznej i psychicznej, natomiast aż 37 proc. Polaków wcale nie chce dożyć 100 lat, wolą raczej umrzeć młodziej, kiedy jeszcze nie będą tak schorowani i zależni od innych.

Chcemy odejść we właściwym czasie

Z punktu widzenia odpowiedzialności społecznej niepokoi nas rozwój technologii i medycyny powodujący wydłużanie życia – już 27 proc. badanych myśli, że rozwój ten będzie miał negatywne konsekwencje dla społeczeństwa i dla planety. Wzrasta poparcie dla eutanazji: 3 osoby na 10 deklarują, że poddałyby się eutanazji w sytuacji znacznego pogorszenia życia, a 39 proc.uważa, że eutanazja w asyście lekarza powinna być legalna. Aktualne wydaje się być więc stwierdzenie, że „śmierć staje się sympatyczniejsza, w miarę jak się starzejemy” (L.M. Montgomery).

fot. mat. prasowe

Czego boimy się mniej w miarę upływu czasu?

Strach przed śmiercią maleje wraz z wiekiem


To idzie starość. Czyli target 70+

Wydłużanie się życia, starzejące się społeczeństwa, szczególnie w Europie, mają swoje konsekwencje nie tylko dla gospodarki, ale także dla marek.Rynek będzie musiał dostosować się do zmiany wieku swoich konsumentów i coraz częściej dopasowywać swoje usługi do potrzeb seniorów.
– Rynek najpierw musi zauważyć, że ten target w ogóle istnieje, potem, że ma pieniądze do wydania. Wiele marek w ogóle tej grupy nie dostrzega. Ile firm ma w swojej ofercie produkty dla osób 70+? Na razie najlepiej na tym rynku odnajdują się producenci suplementów diety i kosmetyków – już pojawiły się kremy przeciwzmarszkowe 70+ – mówi Patrycja Rzucidło-Zając, Consulting Director, Euro RSCG Sensors. – Wyzwaniem będzie także zmiana w podejściu do komunikacji.
Dziś trudno znaleźć wiele dobrych przykładów kampanii skierowanych do osób starszych, większość nadal operuje schematami i uproszczeniami, nadużywając słów kluczy typu: senior, dojrzały czy jesień życia, które jednak stygmatyzują osoby z tej grupy.

fot. mat. prasowe

Inne wyniki

48% respondentów wierzy w życie po życiu


Informacje o badaniu
Prosumer Report to seria publikacji firmy Euro RSCG Worldwide. Stanowią one element globalnej inicjatywy dzielenia się wiedzą i informacjami, w tym wynikami naszych własnych badań prowadzonych w ramach sieci agencji grupy Euro RSCG i firm będących odbiorcami jej usług. Badanie Prosumer Report „Starzenie się kontra kult młodości” zostało przeprowadzone wspólnie z firmą Market Probe International w grupie 7213 dorosłych w 19 krajach, reprezentujących populację 3,6 miliarda ludzi. W Polsce badaniem zostało objętych 503 respondentów, zarówno kobiet jak i mężczyzn, powyżej 18. roku życia. Badanie zostało przeprowadzone metodą CAWI latem 2011 roku.

poprzednia  

1 2

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: