eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościPublikacje › 25 rad jak unikać konfliktów

25 rad jak unikać konfliktów

2005-04-03 19:08

Przeczytaj także: Konflikty w miejscu pracy - przyczyny i powiązania


11. Podkreślaj wspólne interesy częściej niż różnice zdań.
To o czym mówisz najczęściej i najwięcej na pewno znajdzie się w centrum Twoich relacji. Odwołuj się więc do tych tematów, na których najbardziej Ci zależy i które chcesz rozwijać.

12. Nie zakładaj, że wszyscy z miejsca przyjmą Twój punkt widzenia.
Nie zakładaj, że druga strona od razu zgodzi się ze wszystkim co powiesz i z korzyściami jakie zaoferujesz. Mów barwnie o korzyściach i cierpliwie odpowiadaj na pytania.

13. Nie ponaglaj.
Najlepsze wyniki osiągniesz - tak jak podczas przygotowywania chińskiego dania - kiedy większość energii i czasu spędzisz na przygotowaniach. Wtedy finał przebiegnie szybko, gładko i zgodnie z Twoimi oczekiwaniami.

14. Przedstaw tę samą ofertę w inny sposób.
Nie przegap szansy przedstawienia oferty w odmienny, bardziej atrakcyjny i przekonujący sposób. Na przykład, rozważ inne terminy płatności lub ich podział na raty.

15. Zamieniaj słowa w czyny.
Poszukaj sposobów wykazania jak w praktyce stosujesz swoje wartości. Twoja misja pokazuje jak ją konfrontujesz z rzeczywistością i codzienną praktyką.

16. Bądź obecny.
Wygrywają tylko Ci, którzy grają. Trzymaj rękę na pulsie. Miej oczy szeroko otwarte. Wsłuchuj się w rytm "ulicy". Przeszłość i przewidywalna przyszłość pomogą umieścić to w odpowiednim kontekście.

17. Bierz pod uwagę co mówisz i JAK to mówisz.
Kiedy przedstawiasz ofertę spójrz na nią z właściwej perspektywy. Na przykład, znajomy ksiądz zapytał kiedyś swego przełożonego czy może palić kiedy się modli. Odpowiedź była oczywiście negatywna. Gdyby jednak zapytał czy mógłby się modlić podczas palenia, reakcja proboszcza mogła być pozytywna.

18. Uczciwość przede wszystkim.
Bycie uczciwym - i sprawianie takiego wrażenia - jest zwykle ważniejsze od bycia lubianym.

19. Zawsze okazuj szacunek w działaniu nawet kiedy nie potrafisz szanować osoby.
Jeżeli wprawisz kogoś w zakłopotanie lub go ośmieszysz, trudno Ci będzie zyskać jego przychylność.

20. Ufaj sile zaufania ponad wszystko.
Pewność siebie, inteligencja, ciężka praca, dowcip nie zawsze wystarczą do obrony Twoich interesów. Zaufanie do tego, że działasz dla dobra obydwu stron jest często dużo cenniejsze.

21. Chwal za dobrą pracę.
Im lepiej ludzie czują się w Twoim towarzystwie, tym większe prawdopodobieństwo, że Ciebie polubią. Kiedy jesteś lubiany możesz też liczyć na większe uznanie niż zasługujesz :-)

22. Pomagaj się zmieniać.
Ludzie chętniej się zmieniają kiedy wiedzą, że ludzie, do których mają zaufanie zrobili to samo. Poszukaj osób, które są autorytetami dla ludzi, których chcesz zmienić.

23. Problemy rzadko są na poziomie, na którym o nich mówimy.
Kiedy rozmawiasz o jakimś problemie dłużej niż 10 minut zapytaj siebie, "Czy my naprawdę rozmawiamy o sednie problemu czy może nasza różnica zdań ma swoje źródło gdzieś indziej?"

24. Śmiej się z siebie.
Jednym ze sposobów zredukowania napięcia jest żartowanie z siebie. Opisz sytuację, w której zrobiłeś coś głupiego.

25. Bądź liderem syntezy.
Osoba, która na początku słucha najdłużej, by potem przedstawiając swój punkt widzenia odnieść się do wszystkich wypowiadanych kwestii zdobędzie w grupie największe poważanie i uznanie.

poprzednia  

1 2

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: