eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Polacy a konkursy konsumenckie

Polacy a konkursy konsumenckie

2012-05-22 00:20

Polacy a konkursy konsumenckie

Brak zaufania do konkursów wg wieku © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (3)

3/4 Polaków nie darzy konkursów konsumenckich zaufaniem. Jeśli już biorą w nich udział to chcą wygrywać pieniądze - tak wynika z badania przeprowadzonego przez On Board PR Ecco Network.

Przeczytaj także: Telewizja Polsat i Teleaudio Dwa z zarzutami UOKiK za sylwestrowy konkurs

Pomimo wzrostu liczby osób biorących udział w konkursach konsumenckich zaufanie do nich wśród Polaków jest na bardzo niskim poziomie. ¾ z badanych nie darzy konkursów konsumenckich swoim zaufaniem. Największą popularnością cieszą się zdrapki, którym ufa 8 proc. ankietowanych oraz konkursy z kuponami i konkursy na opakowaniach produktów. Im ufa po 5 proc. badanych. Polacy natomiast znacznie mniej wierzą konkursom przeprowadzanym przy wykorzystaniu nowoczesnych technologii m.in. Internetu. Mimo, iż w konkursach realizowanych za pomocą nowoczesnych technologii wygrywa się realne nagrody a szanse wygranej są duże, ponieważ organizatorzy zgodnie z dobrymi praktykami prowadzenia konkursów poza nagrodą główną często przewidują wiele mniejszych. Zaufanie do tak powszechnych konkursów internetowych ma niecałe 2 proc. Konkursy SMS cieszą się dwukrotnie większym zaufaniem niż konkursy internetowe. Konkursom audiotele ufa tylko 1 proc. Polaków.

fot. mat. prasowe

Do jakiego typu konkursów ma Pan/i największe zaufanie?

75% Polaków nie ufa żadnym konkursom

- Tradycyjne konkursy takie jak zdrapki, konkursy z kuponem i kartką pocztową oraz konkursy na opakowaniach produktów dają realną przyjemność konsumentom, podczas gdy konkursy wirtualne stosunkowo niedawno wprowadzone na rynek są jak pokazują badania dla wielu grup wiekowych swoistą abstrakcję - wyjaśnia Tomasz Lis z On Board Public Relations.

Brak zaufania do konkursów rośnie wraz z wiekiem badanych. Największe zaufanie wykazują nastolatki w przedziale 15-17 lat, ale wraz z wiekiem i wzrostem świadomości, zaufanie to maleje, aż do 17 proc. wśród grupy ankietowanych powyżej 59 roku życia. Uczniowie i studenci częściej niż inne grupy społeczne ufają konkursom na opakowaniach produktów - 9 proc. oraz konkursom SMS – 6 proc. oraz zdrapkom – 18 proc. badanych. W tej grupie znacznie większe jest również zaufanie do konkursów internetowych – 7 proc.. Wynika to z otwartości i zamiłowania do korzystania z nowinek technologicznych u tej grupy badanych.

fot. mat. prasowe

Brak zaufania do konkursów wg wieku

Największe zaufanie wobec konkursów zdradzają najmłodszych

- Młodzi ludzie mają większą potrzebę wygrywania konkursów, chętniej w nich uczestniczą, ponieważ ich zapał, sama wiara w wygraną oraz fakt, że jeszcze niewiele razy przeżyli rozczarowanie związane z przegraną, zachęca do podejmowania kolejnych prób – dodaje Tomasz Lis z On Board Public Relations.

Gospodynie domowe najczęściej wybierają zaś tradycyjne konkursy z kartką i kuponem, zdrapki oraz konkursy SMS. Rzadko biorą natomiast udział w konkursach internetowych i audiotele. Konkursy internetowe i telefoniczne nie cieszą się również popularnością wśród rolników i właścicieli firm.

Pieniądze czy nagrody?

fot. mat. prasowe

Czy w konkursach woli Pan/i wygrać...?

Najatrakcyjniejszą nagrodą są pieniądze

Jeśli już Polacy decydują się na udział w konkursach, to najchętniej wybierają te, które dają możliwość wygrania pieniędzy, zwłaszcza osoby w gospodarstwach domowych, w których ilość domowników jest większa niż trzy i dochód osobisty netto na osobę wynosi do 800 zł. Atrakcyjność nagród rzeczowych jest prawie pięciokrotnie mniejsza od nagród pieniężnych.

Największą chęć wygrywania nagród pieniężnych w konkursach deklarują respondenci w wieku 15-24 lata, czyli osoby jeszcze nie aktywne zawodowo. Wśród osób, które wolą wygrywać pieniądze niż nagrody rzeczowe przeważają te z wykształceniem średnim i wyższym - to właśnie one deklarują najwyższą chęć wygrania nagród pieniężnych w podziale badanych na poziom wykształcenia.

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: