Polacy a konkursy konsumenckie
2012-05-22 00:20
Brak zaufania do konkursów wg wieku © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Telewizja Polsat i Teleaudio Dwa z zarzutami UOKiK za sylwestrowy konkurs
Pomimo wzrostu liczby osób biorących udział w konkursach konsumenckich zaufanie do nich wśród Polaków jest na bardzo niskim poziomie. ¾ z badanych nie darzy konkursów konsumenckich swoim zaufaniem. Największą popularnością cieszą się zdrapki, którym ufa 8 proc. ankietowanych oraz konkursy z kuponami i konkursy na opakowaniach produktów. Im ufa po 5 proc. badanych. Polacy natomiast znacznie mniej wierzą konkursom przeprowadzanym przy wykorzystaniu nowoczesnych technologii m.in. Internetu. Mimo, iż w konkursach realizowanych za pomocą nowoczesnych technologii wygrywa się realne nagrody a szanse wygranej są duże, ponieważ organizatorzy zgodnie z dobrymi praktykami prowadzenia konkursów poza nagrodą główną często przewidują wiele mniejszych. Zaufanie do tak powszechnych konkursów internetowych ma niecałe 2 proc. Konkursy SMS cieszą się dwukrotnie większym zaufaniem niż konkursy internetowe. Konkursom audiotele ufa tylko 1 proc. Polaków.fot. mat. prasowe
Do jakiego typu konkursów ma Pan/i największe zaufanie?
Brak zaufania do konkursów rośnie wraz z wiekiem badanych. Największe zaufanie wykazują nastolatki w przedziale 15-17 lat, ale wraz z wiekiem i wzrostem świadomości, zaufanie to maleje, aż do 17 proc. wśród grupy ankietowanych powyżej 59 roku życia. Uczniowie i studenci częściej niż inne grupy społeczne ufają konkursom na opakowaniach produktów - 9 proc. oraz konkursom SMS – 6 proc. oraz zdrapkom – 18 proc. badanych. W tej grupie znacznie większe jest również zaufanie do konkursów internetowych – 7 proc.. Wynika to z otwartości i zamiłowania do korzystania z nowinek technologicznych u tej grupy badanych.
fot. mat. prasowe
Brak zaufania do konkursów wg wieku
Gospodynie domowe najczęściej wybierają zaś tradycyjne konkursy z kartką i kuponem, zdrapki oraz konkursy SMS. Rzadko biorą natomiast udział w konkursach internetowych i audiotele. Konkursy internetowe i telefoniczne nie cieszą się również popularnością wśród rolników i właścicieli firm.
Pieniądze czy nagrody?
fot. mat. prasowe
Czy w konkursach woli Pan/i wygrać...?
Największą chęć wygrywania nagród pieniężnych w konkursach deklarują respondenci w wieku 15-24 lata, czyli osoby jeszcze nie aktywne zawodowo. Wśród osób, które wolą wygrywać pieniądze niż nagrody rzeczowe przeważają te z wykształceniem średnim i wyższym - to właśnie one deklarują najwyższą chęć wygrania nagród pieniężnych w podziale badanych na poziom wykształcenia.
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
-
Sprzedaż otrzymanej nagrody przez firmę w podatku dochodowym
-
Nagroda w konkursie: podatek dochodowy od osób fizycznych czy prawnych?
-
Zakupy spożywcze robimy z listą w ręku
-
Smart shopping po polsku: czy kupujemy sprytnie?
-
Zwyczaje zakupowe: smart shopping po polsku
-
Polski konsument odpowiedzialny na niby
-
Jakość obsługi klienta w 2016 r.
-
Jakość obsługi klienta w 2015 r.
-
Jakość obsługi klienta w 2014 r.
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)