eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Konsumeryzacja IT szansą CIO?

Konsumeryzacja IT szansą CIO?

2012-04-17 10:55

Przeczytaj także: Trend BYOD ma znaczący wpływ na firmy


„Rola IT polega na doborze technologii i usprawnień zapewniających przyspieszenie rozwoju firmy” – komentuje Piotr Orłowski. – „Innowacja w firmie polega na dążeniu do ciągłego usprawniania rzeczywistości we wszystkich obszarach działalności poprzez lepszą organizację, technologię i większe zaangażowanie. Zasadnicze podejście się nie zmienia, IT pozostaje siłą łączącą i aktywującą różne, czasami sprzeczne, interesy w firmie. Dużą szansą dla IT jest włączenie wybranych osiągnięć konsumeryzacji do ukierunkowywania strategii i zmiany w firmie.”

Do kluczowych wniosków z raportu należą:
  • CIO powinni postrzegać konsumeryzację jako zjawisko pozytywne. Stosowanie popularnych urządzeń konsumenckich w miejscu pracy może spowodować wzrost oczekiwań technologicznych, ale dla wielu dyrektorów IT stanowi to raczej okoliczność sprzyjającą. Jeden z dyrektorów ds. informatycznych uczestniczących w ankiecie stwierdził, że prawdziwe wyzwanie polega na tym, jak doprowadzić do tego, aby korzystanie z technologii w miejscu pracy było tak intuicyjne i przyjemne, jak korzystanie z nich w domu. „To dla szefów działów IT duże wyzwanie, ale także ogromna szansa na podniesienie standardu infrastruktury informatycznej” ― stwierdził respondent.
  • Znaczenie technologicznej luki międzypokoleniowej jest przeszacowane. W przebadanych firmach przedstawiciele kadry kierowniczej postrzegani są jako osoby posiadające większą wiedzę na temat wykorzystania technologii w biznesie niż ich młodsi koledzy. Wartość tej wiedzy jest bardzo znacząca: przedsiębiorstwa, w których kierownictwo dobrze zna nowoczesne technologie, mają 10-krotnie większe szanse na znalezienie się w gronie firm, których zysk wzrósł co najmniej 20 proc. rok do roku niż firmy, w których osoby zarządzające nie mają takiej wiedzy. Młodzi pracownicy mogą być bardziej obyci z nowymi urządzeniami i mediami społecznościowymi, jednak to kierownictwo wykorzystuje technologię do generowania większych zysków dla firmy. Odpowiednio dobrane i wykorzystywane narzędzia ułatwiają pracę i zwiększają wydajność.
  • Rosnące tempo realizacji projektów IT zwiększa oczekiwania dotyczące wdrażania innowacji w firmie. Połowa uczestniczących w badaniu firm w ciągu ostatnich trzech miesięcy ukończyła wdrażanie nowego rozwiązania technologicznego. Firmy potwierdzają jednocześnie, że projekty te przebiegały znacznie szybciej niż kiedyś. W powiązaniu z szybkim tempem zmian w technologiach konsumenckich spowoduje to wzrost oczekiwań względem szefów IT co do skali innowacji, jakie mogą wprowadzić w swojej firmie.
  • Poważniejszym zagrożeniem są dysproporcje pomiędzy możliwościami firm a oczekiwaniami ich klientów. Jedna trzecia badanych dyrektorów uważa, że tempo rozwoju specjalistycznej wiedzy technologicznej ich klientów jest większe od tego tempa w ich własnej firmie. Występują przy tym widoczne różnice w skali powyższych dysproporcji pomiędzy przedsiębiorstwami o wysokim i niskim wskaźniku wzrostu rentowności. W przypadku firm należących do drugiej z ww. kategorii prawdopodobieństwo wystąpienia dysproporcji technologicznych pomiędzy nimi a ich klientami jest niemal dwukrotnie większe.

„CIO z pewnością nie powinni ignorować wpływu konsumeryzacji na obecne użytkowanie technologii w biznesie” – mówi Denis McCauley. „Jednak przed tymi osobami stoją ważniejsze wyzwania, jak np. dostarczanie innowacji, a rosnąca wiedza technologiczna pracowników powinna w tym być pomocą, a nie utrudnieniem”.

poprzednia  

1 2

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: