Użyteczność stron internetowych wymaga zmian
2012-03-26 00:05
Przeczytaj także: Polskie firmy i ich obecność w Internecie
W ubiegłorocznym badaniu ponad 100 największych i najpopularniejszych w Polsce sklepów internetowych, przeprowadzonym przez portal Money.pl i Gazetę Wyborczą, wyniki dotyczące atrakcyjności i funkcjonalności e-sklepów wciąż pozostawiają wiele do życzenia. Częściej można natknąć się na facebookowy przycisk "Lubię to", niż na mechanizm wyszukiwania, pozwalający sprecyzować parametry lub filtrować uzyskane wyniki. Tylko trzy czwarte największych wirtualnych sprzedawców umożliwia dodawanie komentarzy do oferowanych produktów - nie wspominając o tym, że często nawet przy bestsellerach listy komentarzy świecą pustkami. Mniej niż połowa oferuje kontakt za pomocą czatu czy komunikatora.
fot. mat. prasowe
Atrakcyjność i funkcjonalność polskich sklepów internetowych
- Tym jednym słowem, które idealnie tu pasuje to konwersja. Konwersja użytkownika w klienta - jest to główny wskaźnik, który pokazuje czy serwis spełnia swoje zadanie czy nie. Dobrze zaprojektowany serwis będzie miał wysoka konwersje, oczywiście na ten wskaźnik maja również wpływ inne czynniki, ale jeśli porównamy dwa serwisy, które sprzedają ten sam produkt w jednakowej cenie, to gdzie użytkownik złoży zamówienie? Tam, gdzie serwis jest zaprojektowany w sposób intuicyjny i przewidywalny, tak aby użytkownik wiedział, co go czeka dalej - komentuje Rafath Khan, z serwisu Sprawdz.to, umożliwiającego badania użyteczności online. - Badania z 2008 roku wykonane przez Nielsen Norman Group dowiodły, ze testy użyteczności mogą podnieść efektywność strony nawet o 83 procent.
Z badania Interaktywnie.com wynika, ze najbardziej użytecznym serwisem, w którym można zarejestrować domenę, jest Domeny.pl. Niewiele niższy wynik zanotował Home.pl, a podium zamyka Nazwa.pl.
fot. mat. prasowe
Najlepsi rejestratorzy domen
1 2
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
-
Polacy a firmowe strony www
-
Dostępność strony internetowej ważna dla 68% internautów w Polsce
-
Bez strony mobilnej znikniesz z Google
-
Jakie jest znaczenie SEO w marketingu firmy?
-
Domeny internetowe: połowa sieci kończy się na .com
-
Polskie strony internetowe nie chcą .pl?
-
Praca kontra dom: jakie strony www królują w tych miejscach?
-
Indeksowanie stron internetowych: czy można tego zakazać?
-
Twoja strona internetowa jest już przestarzała? Pora ją przeprojektować!
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)