eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościTechnologieInternet › Spam w XII 2011 r.

Spam w XII 2011 r.

2012-01-18 12:59

Spam w XII 2011 r.

Przykład wiadomości spamowej oferującej rzekomo “uwarunkowany kupon” © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (7)

Kaspersky Lab opublikował raport spamowy dla grudnia 2011 r. Zgodnie z przewidywaniami, ostatni miesiąc roku okazał się spokojny - w porównaniu z listopadem udział spamu w ruchu e-mail zmniejszył się o 4,4% i wynosił średnio 76,2% dla tego miesiąca.

Przeczytaj także: Spam w XI 2011 r.

Spam na świeczniku


Kupony spamowe

Serwisy umożliwiające zakupy grupowe (poprzez kupony) cieszą się dużą popularnością w wielu krajach. Jak to działa? W skrócie, są to projekty online, które oferują użytkownikom zbiorowe rabaty. Kupując kupon, nabywamy prawo do zakupu określonego produktu lub usługi ze znacznym rabatem – zwykle pod warunkiem, że zakupu dokona określona liczba klientów.

Dla małych i średnich firm serwisy te stopniowo stają się alternatywą marketingu spamowego. Składa się na to kilka czynników: po pierwsze, w przeciwieństwie do spamu serwisy te są legalne, po drugie, sposób rozprzestrzeniania reklam jest mniej więcej taki sam: serwisy umożliwiające grupowe zakupy rozsyłają powiadomienia o nowych ofertach do swoich klientów (i w przeciwieństwie do spamu nie są one blokowane przez filtry spamowe). Co więcej, oprócz powiadomień za pośrednictwem poczty e-mail, informacje o produkcie lub usłudze są również publikowane w internecie, co potencjalnie zwiększa liczbę zainteresowanych. Wreszcie, prawdopodobieństwo zdobycia klientów za pośrednictwem serwisu zakupów grupowych jest znacznie wyższe – usługi oferowane przez takie serwisy nie spotykają się z tak częstym odrzuceniem jak te oferowane w spamie. Wiadomości e-mail są wysyłane do określonych odbiorców zainteresowanych zakupem kuponów.

Spamerzy nie mogli zignorować wpływu serwisów zakupów grupowych na ruch e-mail oraz reklamę internetową. Dystrybutorzy niechcianej poczty elektronicznej zdali sobie sprawę, że słowo „kupon” jest atrakcyjniejsze dla użytkowników niż „rabat”. W końcu kupon to określony rodzaj „rabatu” dla określonej grupy osób.

Niemieccy spamerzy specjalizujący się w spamie medycznym doszli do wniosku, że oferowanie „uwarunkowanego kuponu” zwiększy popyt na sprzedawane przez nich lekarstwa:

fot. mat. prasowe

Przykład wiadomości spamowej oferującej rzekomo “uwarunkowany kupon”

Przykład wiadomości spamowej oferującej rzekomo “uwarunkowany kupon” - spam


Nie trzeba znać niemieckiego, żeby bez trudu zrozumieć słowo „coupon” na zrzucie ekranu powyżej. Można również łatwo zauważyć, że oferowany rabat nie jest aż tak wysoki – jedynie 10%.

Nie jest to pierwszy taki przypadek, gdy użytkownikom oferuje się towary powszechnie reklamowane w spamie (na przykład lekarstwa lub podrabiane towary luksusowe), które obiecują rabat kuponowy.
Przeczytaj także: Spam V 2014 Spam V 2014

 

1 2 ... 5

następna

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: