Internetowa społeczność biznesowa
2011-10-12 13:33
Przeczytaj także: Internetowy Public Relations dla MŚP
Przed uruchomieniem społeczności biznesowej należy podjąć działania mające na celu zebranie uwag i wymagań od potencjalnych użytkowników takiej społeczności, zadając następujące pytania:
- jakie potrzeby ma użytkownik w relacjach z naszą firmą?
- czego brakuje, co mogłoby jeszcze wypełnić uczestnictwo w spoteczeności biznesowej?
- jakie narzędzia (web technologies) byłyby najbardziej pomocne w codziennej, profesjonalnej aktywności użytkownika w społeczności biznesowej?
- Wartość społeczności wzrasta wprost proporcjonalnie do statusu jej uczestników.
- Częstotliwość interakcji między uczestnikami społeczności biznesowej wpływa bezpośrednio na jej rozwój.
- Społeczność biznesowa opiera się na trzech filarach: relacjach, współpracy, wiedzy.
Zalety:
- bardzo szeroki i pojemny target, dla którego można poszerzać usługi w kierunku zaspokojenia komplementarnych potrzeb biznesowych,
- wysoki stopień internacjonalizacji.
- wyraźna koncentracja wartości serwisów na funkcjach HR (poszukiwanie pracodawcy/pracowników),
- ograniczone wartości i motywatory dla firm,
- trudność w przyciągnięciu firm jako dodatkowego targetu ze względu na wizerunek serwisów zdefiniowanych na pracowników,
- mała skłonność do zakupu abonamentu przez użytkowników.
- konkurencja ze strony Facebooka i innych serwisów społecznościowych,
- konkurencja ze strony serwisów typu social technology platform.
- rozwój w kierunku współpracy funkcjonalności i motywatorów do aktywności, co pozwoliłoby łatwiej włączyć do współpracy organizacje i firmy oraz upowszechnić model internetowej pracy współdzielonej,
- rozszerzenie oferty przez zewnętrzne API (Application Programming Interface) biznesowe.
fot. mat. prasowe
Więcej informacji o narzędziach wspomagających firmy w zarządzaniu swoim biznesem online znajdziesz w książce „Cyfrowa przestrzeń biznesowa” Matta Mayewskiego (ibuk.pl / Wydawnictwo Naukowe PWN, 2011).
1 2
oprac. : Wydawnictwo Naukowe PWN
Przeczytaj także
-
Domeny, hosting i e-sklepy od Orange
-
Pinterest czy Twitter - która platforma jest lepsza dla biznesu?
-
Jak usprawnić SEO na Google+
-
Strona internetowa w obcym języku może odstraszać
-
Strona biznesowa na Google+: jak zwiększyć jej popularność?
-
Firmowa strona internetowa: co przyciągnie potencjalnych klientów?
-
Firma w Internecie to nie tylko strona www
-
Budowanie marki w Internecie: o czym pamiętać?
-
Małe firmy a e-marketing