eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościPublikacje › Internetowa społeczność biznesowa

Internetowa społeczność biznesowa

2011-10-12 13:33

Przeczytaj także: Internetowy Public Relations dla MŚP


Przed uruchomieniem społeczności biznesowej należy podjąć działania mające na celu zebranie uwag i wymagań od potencjalnych użytkowników takiej społeczności, zadając następujące pytania:
  • jakie potrzeby ma użytkownik w relacjach z naszą firmą?
  • czego brakuje, co mogłoby jeszcze wypełnić uczestnictwo w spoteczeności biznesowej?
  • jakie narzędzia (web technologies) byłyby najbardziej pomocne w codziennej, profesjonalnej aktywności użytkownika w społeczności biznesowej?
Trzy główne zasady myślenia w kategoriach sieci i społeczności to:
  1. Wartość społeczności wzrasta wprost proporcjonalnie do statusu jej uczestników.
  2. Częstotliwość interakcji między uczestnikami społeczności biznesowej wpływa bezpośrednio na jej rozwój.
  3. Społeczność biznesowa opiera się na trzech filarach: relacjach, współpracy, wiedzy.
Na zakończenie ogólny SWOT grupy społecznościowych (networkingowych) serwisów biznesowych, który można rozszerzyć o elementy specyficzne dla danej firmy i sytuacji w jej branży i włączyć do projektowej analizy.

Zalety:
  • bardzo szeroki i pojemny target, dla którego można poszerzać usługi w kierunku zaspokojenia komplementarnych potrzeb biznesowych,
  • wysoki stopień internacjonalizacji.
Wady:
  • wyraźna koncentracja wartości serwisów na funkcjach HR (poszukiwanie pracodawcy/pracowników),
  • ograniczone wartości i motywatory dla firm,
  • trudność w przyciągnięciu firm jako dodatkowego targetu ze względu na wizerunek serwisów zdefiniowanych na pracowników,
  • mała skłonność do zakupu abonamentu przez użytkowników.
Zagrożenia:
  • konkurencja ze strony Facebooka i innych serwisów społecznościowych,
  • konkurencja ze strony serwisów typu social technology platform.
Szanse:
  • rozwój w kierunku współpracy funkcjonalności i motywatorów do aktywności, co pozwoliłoby łatwiej włączyć do współpracy organizacje i firmy oraz upowszechnić model internetowej pracy współdzielonej,
  • rozszerzenie oferty przez zewnętrzne API (Application Programming Interface) biznesowe.

fot. mat. prasowe




Więcej informacji o narzędziach wspomagających firmy w zarządzaniu swoim biznesem online znajdziesz w książce „Cyfrowa przestrzeń biznesowa” Matta Mayewskiego (ibuk.pl / Wydawnictwo Naukowe PWN, 2011).

poprzednia  

1 2

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: