Czas słuchania radia dłuższy w wakacje
2011-09-19 10:35
Przeczytaj także: Wydłuża się czas słuchania radia
Polacy zawsze latem bardzo chętnie słuchają radia i spędzają z nim więcej czasu, bo dostęp do tego medium jest praktycznie nieograniczony – wystarczy najprostszy odbiornik radiowy, telefon komórkowy czy odtwarzacz mp3, by w każdym miejscu mieć dostęp do co najmniej kilku, a często do kilkunastu czy kilkudziesięciu rozgłośni. Radio może towarzyszyć na plaży, podczas górskich wycieczek, nad jeziorem. Jest obecne w tych miejscach, w których postawienie telewizora czy komputera jest po prostu niemożliwe. Dlatego właśnie w czasie wakacji rośnie średni czas słuchania.Tak było w tym roku: w okresie czerwiec-sierpień br. średni czas słuchania radia wynosił 268 minut. Podobnie było w analogicznym okresie ub.r., kiedy to przeciętnie Polacy słuchali radia przez 266 minut dziennie.
Od początku tego roku średni czas słuchania radia systematycznie rośnie – w pierwszym kwartale wynosił 255 minut, a w drugim – 260 minut.
fot. mat. prasowe
Średni dzienny czas słuchania radia
Średni dzienny czas słuchania radia
Statystycznie z radiem najwięcej czasu spędzają dorośli. Średni czas słuchania wśród osób w wieku 25-39 lat wynosił 287 minut, a w wieku 40-59 lat – dwie minuty mniej.
fot. mat. prasowe
Średni dzienny czas słuchania radia
Średni dzienny czas słuchania radia
Zasięg dzienny radia ogółm w miesiącach wakacyjnych br. wynosił 79,8 proc., co oznacza, że średnio każdego dnia radia słuchało 24,1 mln osób w wieku 15-75 lat. Zasięg tygodniowy wynosił 94,6 proc.
Wszystkie dane: Radio Track, Millward Brown SMG/KRC.
Komitet Badań Radiowych tworzą cztery grupy radiowe: Eurozet, Grupa Radiowa Agory, Grupa RMF i TIME SA. KBR zleca badanie Radio Track, które jest jedynym, ciągłym badaniem słuchalności stacji radiowych w Polsce.

oprac. : Katarzyna Sikorska / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Najnowsze w dziale Wiadomości
-
Google testuje AI, które dzwoni do firm. Zmiany w kampaniach Performance Max i raportach Google Ads
-
Kobiety na rynku pracy: mniejsze ambicje czy większe bariery?
-
KLM wprowadza taryfę "basic" bez bagażu podręcznego - podróż tylko z małą torbą pod fotel
-
Pokolenie Z w pracy: jak różnią się priorytety i oczekiwania młodych pracowników w Polsce