Słuchalność radia w I połowie 2011 r.
2011-07-24 00:05
Przeczytaj także: Czas słuchania radia dłuższy w wakacje
Średnio każdego dnia pierwszego półrocza 2011 roku radio włączało 80,4 proc. Polaków, czyli 24,3 mln osób prawie tyle samo co rok temu (w pierwszym półroczu 2010 roku było to 80,8 proc. Polaków).Najwyższe zasięgi radio notuje w kategoriach wiekowych najistotniejszych dla reklamodawców
- wśród osób dorosłych, w wieku 25-39 lat: (każdego dnia 83,4 proc. z nich słuchało radia)
- wśród młodzieży, w wieku 15-24 lata: 82 proc.
- wśród osób w wieku 40-59 lat zasięg wynosił: 80,8 proc
- w najstarszym targecie 60-75 lat: 73,1 proc.
fot. mat. prasowe
Zasięg dzienny radia ogółem wg wykształcenia
Zasięg dzienny radia ogółem wg wykształcenia
Pod względem wykształcenia radio notuje najwyższe zasięgi wśród osób najlepiej wykształconych. Dziennie radia w pierwszym półroczu słuchało 84,6 proc.
- osób z wyższym wykształceniem: 80,9 proc
- ze średnim: 78,3 proc
- z zasadniczym, zawodowym oraz podstawowym: 75,7 proc.
fot. mat. prasowe
Zasięg dzienny radia ogółem wg wieku
Zasięg dzienny radia ogółem wg wieku
Rośnie liczba słuchaczy najzamożniejszych co czwarty badany deklaruje, że starcza mu na wszystkie wydatki: w pierwszym półroczu br. było ich 26 proc. (rok wcześniej 24,7 proc.). Ponad połowa (52,5 proc.) deklaruje, że na co dzień pieniędzy starcza, a nie starcza na większe wydatki (przed rokiem 54,4 proc.).
Odpowiedź "trzeba sobie odmawiać wielu rzeczy" wskazało 16,8 proc. badanych (16,4 proc.), a "nie starcza nawet na najpilniejsze potrzeby" 3,2 proc. (2,8 proc.).

oprac. : Kamila Urbańska / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Najnowsze w dziale Wiadomości
-
Nowa aplikacja Koszyk Zakupowy: sprawdź, gdzie zrobisz taniej zakupy spożywcze w największych sieciach
-
Cyberprzestępcy testują nową technikę FileFix. Ataki phishingowe bez użycia luk w oprogramowaniu.
-
Google testuje AI, które dzwoni do firm. Zmiany w kampaniach Performance Max i raportach Google Ads
-
Kobiety na rynku pracy: mniejsze ambicje czy większe bariery?