eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Ranking stacji benzynowych

Ranking stacji benzynowych

2011-08-21 00:15

Przeczytaj także: ARSS: stacje benzynowe 2010


Ogólnie we wszystkich badanych krajach najlepiej w całej kategorii "Obsługa przy kasie" wypadły stacje należące do koncernów:
  • Helenic Petroleum (EKO Bułgaria) – 75,4%,
  • rumuńskiego Petrom – 74,5%,
  • OMV badane w 5 krajach – 71%.

We wszystkich badanych krajach najlepiej wypadły stacje:
  • OMV Węgry (85,6%),
  • Lukoil Słowacja (80,6%),
  • MOL Węgry (80,3%).

W Polsce najwyższy wyniki osiągnęły stacje:
  • Statoil (74,9%),
  • Lukoil (66,3%),
  • Lotos (62,9%).

Z kolei analiza wyników z podziałem na kraje pokazała, że miejsca na podium przypadły:
  • Słowacji (66,7%),
  • Rumunii (65,1%),
  • Bułgarii (61,7%).

Polska znalazła się na przedostatnim miejscu (55,7%).

Byłem, polecam

Analizując wyniki niniejszego projektu, należy pamiętać o tym, że jest to jedynie zarys sytuacji i aby uzyskać w pełni miarodajne wyniki, należałoby tego typu badania powtarzać cyklicznie w dłuższym okresie we wszystkich stacjach danej sieci. W niniejszym badaniu wybrano jedynie 208 placówek w 9 krajach (w Polsce 32 stacje, 8 sieci). Z pewnością jednak badanie powinno stanowić bodziec do wyciągnięcia wniosków i bliższego przyjrzenia się sytuacji, jaka panuje w branży paliwowej.

Tak jak w innych projektach realizowanych przez INTERNATIONAL SERVICE CHECK, tak i tym razem klienci testowi zostali poproszeni o wyrażenie własnej osobistej opinii o odwiedzanym punkcie. Rzecz jasna te subiektywne opinie nie miały żadnego wpływu na obiektywną część punktowaną, jednakże badania mystery shopper bazują także na chęci dzielenia się swoimi odczuciami przez ich uczestników, a ich uwagi, obejmujące niejednokrotnie aspekty nieporuszone w badaniu, stanowią ciekawe uzupełnienie wyników badania.

Na pytanie czy poleciliby dany punkt innym – 3 z 4 udzieliło pozytywnej odpowiedzi. Dodatkowo 48,6% klientów stwierdziło, że odwiedzona przez nich stacja wyróżniała się na tle konkurencji:

Polska: - Sprawna obsługa, dobra cena, fajny program lojalnościowy.

Bułgaria: - Bardzo dobra stacja w kluczowym punkcie miasta. Pracownicy są uprzejmi i mili.

Słowacja: - Stacja czysta, duży wybór produktów żywnościowych, ciekawy system bonusowy.

Co najczęściej krytykowali...?

Bułgaria: - Obsługa na stacji nie była uprzejma i aktywna. Toaleta była brudna i nieprzyjemnie pachniała.

Czechy: - Po wizycie nie czuję się zachęcona do powrotu na tę stację. Na stacji brakuje podstawowych akcesoriów, obsługa jest nieprzyjemna, używa niecenzuralnych słów, a toaleta jest płatna.

Estonia: - Nie jestem zadowolony z obsługi na wizytowanej stacji. Obsługa była mało przyjemna i negatywnie nastawiona do klienta.

Litwa: - Nie do końca jestem zadowolona z wizyty. Obsługa była bardzo formalna i mechaniczna.

Łotwa: - Ogólnie nie jestem zadowolona z wizyty. Obsługa była jedynie dostateczna, nieaktywna, stacja raczej brudna, brakowało akcesoriów itp.

Polska: - Nie jestem zadowolony z wizyty. Jedyną pozytywna rzeczą z dzisiejszego badania był fakt, że w miarę szybko udało mi się zapłacić za zatankowaną benzynę. Jednak więcej było minusów, począwszy od czasu jaki trzeba czekać, aby móc w ogóle rozpocząć tankowanie, skończywszy na zbyt małej ilości pracowników obsługi.

poprzednia  

1 ... 6 7 8

następna

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: