eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościTelekomunikacja › Co zmieni nowelizacja prawa telekomunikacyjnego?

Co zmieni nowelizacja prawa telekomunikacyjnego?

2011-08-08 10:02

Przeczytaj także: Nowe prawo telekomunikacyjne chroni abonentów


Dostawcy będą także zobowiązani do zapewnienia minimalnej gwarantowanej prędkości transferu danych w ramach świadczonej usługi dostępu do Internetu. Obecnie w umowach określone są jedynie prędkości maksymalne, które w praktyce nie są osiągane.

- Zgodnie z ostatnimi tendencjami w prawodawstwie unijnym nowe przepisy zmierzają do zwiększenia ochrony konsumentów i ich prywatności, zwłaszcza w obliczu rozwoju nowoczesnych technologii komunikacyjnych – mówi Piotr Dynowski. - Będzie to skutkować dalszym poszerzaniem i tak już dość szerokich obowiązków przedsiębiorców telekomunikacyjnych, jednakże ostatecznie przyjęte zmiany są mniej radykalne niż pierwotnie planowane – dodaje.

Nareszcie sprawne 112

Nowelizacja przewiduje również zapewnienie lepszego funkcjonowania numeru alarmowego 112 pod względem technicznym. Prezes UKE będzie bowiem dysponował aktualnymi danymi abonentów, którzy przenieśli swój numer do innej sieci. Dzięki temu, osoba wyzywająca pomoc przy użyciu numeru 112 będzie mogła być bardziej precyzyjnie zlokalizowana. Do tej pory zdarzało się, że ze względu na brak synchronizacji, osoba z przeniesionym numerem była błędnie lokalizowana.

- Obecnie, operatorzy mają ograniczony dostęp do bazy osób, które zdecydowały się na przeniesienie numeru do innej sieci. Firmy dysponują informacjami o 90 – 95% przypadków tego typu migracji – wylicza Krzysztof Chyliński. - Warto, aby Urząd Komunikacji Elektronicznej w miarę możliwości podzielił się z operatorami zdobytymi danymi.

Nowe przepisy przewidują także szereg ułatwień dla osób niepełnosprawnych. W szczególności, na wszystkich dostawców usług będą nałożone obowiązki w zakresie zapewnienia udogodnień dla osób niepełnosprawnych, w przypadku których przekazanie informacji o wypadku za pośrednictwem numeru 112 napotyka trudności, jak np. osoby głuchonieme.

- Powoduje je konieczność skorzystania z usług – zatrudnionego na etacie lub zakontraktowanego w firmie outsourcingowej – tłumacza języka migowego. Alternatywą kosztową dla tego rozwiązania jest stworzenie multimedialnego stanowiska, przystosowanego do obsługi przez osoby głuchonieme, stanowiącego „końcówkę” systemu callcenter, dostępnego przez kanał video – opisuje Krzysztof Chyliński.

Projekt nowelizacji ustawy przewiduje również rozszerzenie obowiązku informacyjnego dostawcy jeśli chodzi o instalowanie plików Cookies na urządzeniach użytkowników, a także konieczność informowania Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych (GIODO) o każdym przypadku naruszenia danych osobowych.

poprzednia  

1 2

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: