eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Marki godne zaufania 2011

Marki godne zaufania 2011

2011-05-11 11:34

Przeczytaj także: Cechy marek godnych zaufania


Marki te otrzymały nagrodę Złote Godło European Trusted Brands 2011. Oznacza to, że te właśnie marki były najczęściej wskazywane przez konsumentów jako marki najbardziej godne zaufania.

W roku 2011 laureatami Kryształowego Godła zostały marki: Volvo (Samochód), Electrolux (Urządzenie AGD), Panasonic (Sprzęt RTV), ex equo Canon i Olympus (Aparat fotograficzny), Dell (Komputer osobisty), LG (Telefon komórkowy), Plus (Operator telefonii komórkowej), Allegro (Firma internetowa), ING TFI (Fundusz inwestycyjny), ING Bank Śląski (Bank), MasterCard (Karta płatnicza), Aviva (Towarzystwo ubezpieczeniowe), Triada (Biuro podróży), Statoil (Stacja benzynowa), Centrum (Witaminy), Pyralgina (Środek przeciwbólowy), Rutinoscorbin (Lek na przeziębienie), Herbapol Lublin (Preparat ziołowy/na witalność), Head & Shoulders (Kosmetyki do pielęgnacji włosów), L’ Oréal (Kosmetyki zapachowe i kolorowe), Garnier (Kosmetyki do pielęgnacji skóry), Elmex (Pasta do zębów), Ariel (Proszek do prania), Ludwik (Środek czystości), Nestlé (Płatki śniadaniowe), Olej Kujawski (Olej jadalny/margaryna), E.Wedel (Ciasta/desery), Winiary (Producent żywności), Nałęczowianka (Sok/woda), Whiskas (Karma dla zwierząt),Lidl (Mój sklep), Apart (Zegarki i biżuteria), Polsat (Stacja telewizyjna).

Sześć marek zdobyło otrzymało zarówno Kryształowe Godło jak i Złote Godło: są to Winiary, Centrum, Nestlé, ING TFI, Olej Kujawski i Herbapol.

Europejskich respondentów poproszono również o wskazania marek o najlepszej reputacji pod względem ekologii - dla każdej z wymienionych kategorii. W tegorocznej edycji badania European Trusted Brands w Polsce najwięcej wskazań uzyskały: Osram (Sprzęt oświetleniowy), Orlen (Stacja benzynowa), Duracell (Baterie), Vizir (Proszek do prania), Toyota (Samochód), Cif (Środek czystości), Enea (Dostawca energii), Bebiko (Produkt dla dziecka), Tesco (Supermarket/hipermarket), Bosch (Sprzęt AGD), Schulstad (Produkt spożywczy).

Informacje o badaniu
European Trusted Brands to jedno z największych i najszerzej zakrojonych badań konsumenckich, przeprowadzane w Europie przez Reader’s Digest. Oprócz tematyki marketingowej coroczne badanie European Trusted Brands porusza również tematy społeczne. Pozwala na poznanie dominujących nastrojów mieszkańców Europy, postaw i wartości, które kształtują nasze opinie i decyzje, a także zaufania do wielu innych aspektów życia.

Badanie European Trusted Brands po raz pierwszy przeprowadzono w 2001 r. Co roku kontynuowane jest ono w kilkunastu krajach europejskich. Tegoroczna - jedenasta już edycja badania - została przeprowadzona w 16 krajach europejskich. Kraje, które zostały objęte tegorocznym badaniem to: Austria, Belgia, Czechy, Finlandia, Francja, Holandia, Niemcy, Polska, Portugalia, Rosja, Rumunia, Szwajcaria, Szwecja i Węgry oraz po raz pierwszy Chorwacja i Słowenia. Wzięło w niej udział 33 005 respondentów.

Badanie realizowano metodą kwestionariusza on-line lub ankiety pocztowej w okresie sierpień – październik 2010 r. Respondenci zostali wybrani spośród wielomilionowej bazy prenumeratorów miesięcznika Reader’s Digest. Jak co roku próba została dobrana tak, aby odzwierciedlała szeroki profil badanej populacji.


Przeczytaj także: Marki godne zaufania 2014 Marki godne zaufania 2014

poprzednia  

1 2

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: