eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Social media a prywatność i wizerunek w sieci

Social media a prywatność i wizerunek w sieci

2011-05-05 11:01

Przeczytaj także: Prawa użytkowników social media


Respondenci najczęściej deklarują posiadanie konta na nk.pl (78 proc.) i na facebook.com (68 proc.) pozostałe portale społecznościowe znacznie odbiegają poziomem popularności od liderów. Biorąc pod uwagę ilość odpowiedzi udzielanych przez respondentów, można stwierdzić, że średnio badani mają konta na co najmniej dwóch serwisach społecznościowych.

Rejestracja w portalach społecznościowych często wymaga podania podstawowych danych takich jak imię, nazwisko, e-mail. Internauci jednak często zostawiają w sieci o wiele więcej. Jak wynika z najnowszego sondażu PBI, 86 proc. respondentów ujawniła w internecie swoje imię i nazwisko, 83 proc. miejsce zamieszkania. Niewiele mniej bo 75 proc. udostępniła w Internecie także informacje o swojej dacie urodzenia a 68 proc. swoje zdjęcie. Udostępnianie informacji na temat przebiegu kariery zawodowej jest znacznie mniej popularne, może to świadczyć o tym, że respondenci wykorzystują głównie social media do podtrzymywania znajomości prywatnych, nie zaś nawiązywania kontaktów biznesowych.

fot. mat. prasowe

Jakie informacje o Tobie są dostępne w internecie?

Jakie informacje o Tobie są dostępne w internecie?


Jednocześnie aż 72 proc. respondentów deklaruje ograniczenia w dostępie do informacji publikowanych na swoim profilu – najczęściej poprzez niepodawanie nieobowiązkowych danych oraz poprzez ograniczenie dostępu do profilu jedynie znajomym.

Z badania wynika, że internauci są też ciekawi co na ich temat można znaleźć w Internecie. 80 proc. respondentów przynajmniej czasem sprawdza informacje na swój temat – najczęściej poprzez wygooglowanie informacji na swój temat. Większość respondentów (52 proc.) uważa kontrolowanie swojego wizerunku w Internecie za łatwe lub bardzo łatwe. Niestety 37 proc.respondentów uważa śledzenie informacji na swój temat za trudne, a 11 proc. nie ma na ten temat zdania.

Według respondentów kontrolowanie wizerunku w Internecie utrudnia przede wszystkim ogromna ilość witryn, for, które należałoby przejrzeć (kolejno 63 proc. i 47 proc.) oraz nadmiar informacji (52 proc.). Respondenci jako utrudnienia wskazywali głównie czynniki wymagające zaangażowania czasu i energii nie zaś te związane z ograniczeniami technicznymi uniemożliwiającymi przeprowadzenie takiej operacji.

Informacje o badaniu
Dane w raporcie pochodzą z badania Megapanel PBI/Gemius oraz z sondażu zrealizowanego przez PBI w marcu 2010 roku na próbie 510 internautów w wieku 18-54 lata (Omnibus Online IMAS International).

Przeczytaj także: Bezpieczeństwo w sieci 2010 Bezpieczeństwo w sieci 2010

poprzednia  

1 2

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: