eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › UKE a rynek telekomunikacyjny 2006-2011

UKE a rynek telekomunikacyjny 2006-2011

2011-04-30 00:11

Przeczytaj także: Firmy a rynek telekomunikacyjny 2010


Użytkownicy portalu korzystają z listy wysyłkowej – cotygodniowego biuletynu (newsletter). Obecnie dociera on do ponad 3,5 tys. odbiorców. W ramach portalu działa forum dyskusyjne, za pomocą którego użytkownicy wymieniają informacje na tematy związane z rozwojem społeczeństwa informacyjnego, budową infrastruktury czy finansowaniem projektów. Dostępny jest też słownik terminów technologicznych i pojęć związanych z realizacją projektów rozwoju infrastruktury, a także baza plików do pobrania.

Przyznanie nowych kompetencji Prezesowi UKE służy usprawnieniu budowy sieci telekomunikacyjnych. Kompetencje te dotyczą m. in. wydawania opinii na temat miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego (MPZP). W celu przybliżenia środowisku samorządowców, planistów i urbanistów problematyki inwestycji telekomunikacyjnych. Prezes UKE sukcesywnie:
  • publikował na stronie internetowej UKE i portalu Krajowego Forum Szerokopasmowego wskazówki służące poprawnemu opracowaniu MPZP,
  • przeprowadził czat internetowy z urbanistami,
  • zorganizował dwie debaty z udziałem samorządowców, wojewodów, urbanistów, konserwatorów zabytków oraz regionalnych dyrekcji ochrony środowiska.

Dodatkowo Prezes UKE, przy współpracy z Fundacją Wspomagania Wsi i Polsko-Amerykańską Fundacją Wolności, opracował trzy poradniki dla samorządów:
  • Budowa sieci szerokopasmowych – Projekt techniczny, Budowa i eksploatacja sieci,
  • Budowa sieci szerokopasmowych – Planowanie i przygotowanie koncepcji,
  • Budowa i eksploatacja teleinformatycznej sieci dostępowej – „ostatnia mila”.

5. Działania na rzecz konsumentów

Głównym beneficjentem działań regulacyjnych Prezesa UKE był zawsze użytkownik końcowy. Ochrona interesów konsumentów stanowi podstawową wartość wymagającą szczególnej uwagi ze strony regulatora rynku telekomunikacyjnego.

Ochrona konsumentów

Przepisy Prawa telekomunikacyjnego umożliwiają konsumentom dochodzenie swoich praw w postępowaniu mediacyjnym, skargowym oraz w postępowaniu przed Stałym Polubownym Sądem Konsumenckim działającym przy Prezesie UKE. Od 2006 r. Prezes UKE przeprowadził ponad 10 tys. postępowań mediacyjnych oraz ponad 20 tys. postępowań skargowych.

W 2007 r. zostało stworzone telefoniczne Centrum Informacji Konsumenckiej (CIK), które udziela informacji i porad w kwestiach związanych z usługami telekomunikacyjnymi (40 tys. połączeń). Dodatkowo w 2009 r. stworzono możliwość wykonywania połączeń do CIK w technologii VoiceLink. Rozwiązanie to umożliwia osobom odwiedzającym stronę internetową www.uke.gov.pl nawiązanie bezpłatnego połączenia z pracownikami Centrum Informacji Konsumenckiej.

W celu zwiększenia możliwości kontaktu konsumenta z Urzędem został uruchomiony numer kontaktowy 853 dla użytkowników komunikatora Gadu Gadu (GG).

Działalność edukacyjna i informacyjna

Prezes UKE podjął szereg działań mających na celu dotarcie do jak największego grona konsumentów oraz zwiększanie świadomości w zakresie praw przysługujących użytkownikom usług telekomunikacyjnych oraz dostępnych na rynku produktów .

Utworzono stronę internetową Centrum Informacji Konsumenckiej, gdzie publikowane są porady, w jaki sposób dochodzić swoich praw. Na stronie CIK, i w popularnych serwisach internetowych umieszczone zostały filmy edukacyjne. Porady udzielane są również na forum Gazety Wyborczej Telekceważeni. Konsumenci mają możliwość kontaktu z Urzędem poprzez uruchomioną skrzynkę mailową: uke@uke.gov.pl. Ponadto indywidualne adresy poczty elektronicznej dedykowane do obsługi problemów konsumenckich zostały wygenerowane w każdej z 16 delegatur UKE.

poprzednia  

1 ... 9 10 11 ... 13

następna

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: