eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Polskie firmy a marketing w wyszukiwarkach

Polskie firmy a marketing w wyszukiwarkach

2010-12-27 10:28

Przeczytaj także: Zdrowy rozwój polskiej firmy


SEM ciągnie w górę wyniki branży reklamowej

fot. mat. prasowe

Wydatki na reklamę internetową w Polsce

Wydatki na reklamę internetową w Polsce

O wartości rynku SEM w Polsce jeszcze niedawno niewiele można było powiedzieć. Raporty i szacunki IAB, dotyczące reklamy internetowej w naszym kraju skupiały się głównie na reklamie display i nie zawierały rozbicia na poszczególne formy internetowej promocji. Widać to po szacunkowej wartości rynku reklamy online, która w 2007 roku, kiedy to po raz pierwszy jako osobne kategorie uwzględnione zostały wydatki na SEM, e-mail marketing i ogłoszenia, zanotowała trzykrotny skok.

Dziś obraz mamy zdecydowanie szerszy i pełniejszy. A co najważniejsze – optymistyczny, pomimo kryzysu, jaki dotknął branżę reklamy. Reklamy wszystkich niemal rodzajów, nie licząc internetu właśnie, który okazał się na kryzys odporny.

Jak czytamy w raporcie, 2010 rok jest już kolejnym, kiedy to sieć udowadnia, że reklamodawcy decydują się oszczędzać niemal na wszystkim, ale nie na promowaniu swoich towarów i usług online. Równą odpornością – jak wynika z opublikowanych niedawno analiz domu mediowego Starlink – pochwalić się może jedynie reklama kinowa.

Przychody z niej i z internetu właśnie w ciągu roku zanotowały przeszło dwudziestoprocentowy wzrost. Telewizja odbija dopiero od dna, radio zyskuje jedynie symbolicznie, a outdoor i prasa nadal są mocno pod kreską.

Dynamiczna Polska online. Europejscy przodownicy

fot. mat. prasowe

Wzrost wydatków na reklamę online

Wzrost wydatków na reklamę online

Polska reklama internetowa – i tutaj rozwój SEM można uznać za jeden z wiodących czynników – jest zresztą jedną z najszybciej rozwijających się w Europie. Zajmujemy na Starym Kontynencie drugie miejsce, ustępując pola – warto zaznaczyć, że bardzo nieznacznie – jedynie Hiszpanii. Tam jednak – jak wynika z informacji opublikowanych przez IAB Europe - największą dynamiką w ciągu ostatniego roku pochwalić się może display, na który hiszpańskie firmy wydały o 28 procent więcej. Dynamika SEM była dwukrotnie niższa.

Wzrost o 14 procent to również dwa razy słabszy wynik od tego, jaki notuje SEM w naszym kraju. Polska branża SEM wypada też doskonale na tle całej Europy. Ogólne dane dla całego kontynentu mówią bowiem o wzroście na poziomie 10,8 procent. Polski jest niemal trzykrotnie większy. Co ciekawe, według prognoz IAB Europe, jeśli obecny trend utrzyma się w przyszłym roku – a wszystko zdaje się na to wskazywać – rynek reklamy online w Europie już latem przyszłego roku ma realne szanse przegonić pierwszy raz w historii Stany Zjednoczone.

poprzednia  

1 2

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: