eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Najpopularniejsze sklepy online 2010

Najpopularniejsze sklepy online 2010

2010-12-01 11:43

Przeczytaj także: Najpopularniejsze sklepy online XII 2009


Książki
Książki to kategoria z najszerszą ofertą produktową. Sklepy z top10 w tej kategorii prezentują średnio 68480 ofert. Aż 8 z nich prezentuje powyżej 50 000 ofert, a lider pod względem tego kryterium - Kolporter - ponad 126 tysięcy.

fot. mat. prasowe


Dostępność oferty w dużym stopniu przekłada się na popularność sklepów w kategorii książki. Ważne jest też przywiązanie internautów do zaufanych księgarni – w ciągu roku 16 % osób odwiedzających kategorię książki, korzystało z filtru sklepu. Autorzy raportu zwracają też uwagę, że coraz więcej księgarni zabiera rynek potentatom takim, jak Merlin czy Empik.

Sklepy specjalistyczne

fot. mat. prasowe

Sklepy specjalistyczne

Sklepy specjalistyczne

Jako specjalistyczne zakwalifikowano sklepy z kategorii Inne oraz Sport i hobby. Zdecydowaną przewagę, jeśli chodzi o popularność, mają sklepy sportowe, których w rankingu znalazło się aż 6. Tylko jeden ze sklepów nie jest związany z tematyką militarną lub sportową. Zwycięzcą tej kategorii okazał się sklep Presto, który nie tylko dba o jakość obsługi w swoim sklepie, ale przywiązuje szczególną wagę do ankietowania klientów w Programie Opineo.

„Szczególnie w przypadku elektroniki wyraźnie widać, że sklepom opłaca się inwestycja w markę. W czołówce rankingu znalazły się od dawna istniejące, duże sklepy, które odważnie promują się w sieci. Rozpoznawalność pozwoliła im wyprzedzić mniejsze sklepy z często tańszą ofertą”, komentuje Milena Bakalarz z Okazje.info. Przywiązanie do konkretnego sklepu jest też mocno widoczne w kategoriach Odzież i obuwie oraz Książki.

Informacje o badaniu
Ranking sklepów internetowych Okazje.info i Opineo bazuje na danych obu serwisów i jest wypadkową czynników decydujących o renomie sklepu. W przeciwieństwie do ubiegłorocznej edycji, tym razem każdy sprzedawca mógł pojawić się wyłącznie w jednej kategorii (decydowała ilość ofert w danej kategorii produktowej). Każdy sklep mógł uzyskać od Okazje.info maksymalnie 40 punktów. O ostatecznej kolejności w rankingu decydowały dodatkowe punkty od niezależnego serwisu Opineo. W raporcie wykorzystano dane za okres: 09.2009 r. – 09.2010 r.

Do pobrania:


poprzednia  

1 2 3

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: