eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Firmowe strony www a zakładka "kariera"

Firmowe strony www a zakładka "kariera"

2010-11-24 12:59

Przeczytaj także: Dbaj o wizerunek firmy w Internecie


fot. mat. prasowe

Zawartość treściowa zakładki kariera

Zawartość treściowa zakładki kariera

Tylko, co trzecia firma (33%) umieściła na swojej stronie informacje o wartościach, jakimi kieruje się realizując cele biznesowe. Podobna ilość zamieściła informacje o bonusach dla pracowników (opieka medyczna, fundusze emerytalne, dopłaty do wakacji itd.). 90% nie umieściło informacji o możliwościach awansów lub ścieżkach kariery. Zaledwie jedna firma pokusiła się o opisanie wynagrodzenia – wprawdzie bez konkretów, ale kandydat przynajmniej wie, że swoją ciężką pracą może wpłynąć na wysokość wynagrodzenia. Dwie opisały wynagrodzenie, jako #8222;atrakcyjne”, pozostałe zaś firmy, milczą w tej kwestii jak grób.

Sam proces rekrutacji też bywa enigmą dla kandydatów (tylko 28 % firm informuje o przebiegu procesu rekrutacyjnego), automatycznego sprawdzenia statusu przesłanej aplikacji nie oferuje żadna firma - nawet te, które posiadają formularze rekrutacyjne (jest ich 15%). Nowoczesne kanały komunikacji, w których gustują młodzi pracownicy, dla największych firm nie istnieją – blog firmowy, Facebook, mikroblogi – te narzędzia w budowaniu wizerunku pracodawcy nie są wykorzystywane.

Jak czytamy w raporcie, blog firmowy, który jest w stanie zaprezentować kandydatom klimat pracy w firmie, prowadzi zaledwie jedna firma. Druga, prowadzi bloga przeznaczonego stricte do celów Employer Brandingowych (są to wypowiedzi pracowników na temat pracy w firmie), ale niestety całość bloga jest po niemiecku. Jedna firma zdecydowała się na stworzenie LikePage’a na Facebook’u poświęconego nie tyle karierze, co samym praktykom, ale niestety ten FanPage (nie jest w żadnej mierze aktualizowany (znajduje się w nim zaledwie 1 wpis), posiada tylko 7 fanów i brak w nim jakiejkolwiek interakcji z użytkownikami serwisu.

Wyniki badania wskazują, że informacje, które polski pracownik może uzyskać ze stron kariery polskich pracodawców są dość skąpe. Czy to się zmieni w przyszłości zależy w głównej mierze od tego, czy działy HR dużych firm będą otwarte na prowadzenie działań z pogranicza PR i dostrzegą konieczność budowania pozytywnego wizerunku firmy u przyszłych pracowników. Narzędzi jest mnóstwo trzeba tylko zacząć z nich korzystać - ku zadowoleniu kandydatów do pracy.

Informacje o badaniu
Analiza została przeprowadzona na podstawie informacji pochodzących z 50 największych firm w Polsce (według rankingu Polityki z 2009 roku), wyselekcjonowanych pod kątem największego zatrudnienia – autorzy badania wyszli z założenia, że im większe zapotrzebowanie na pracowników, tym bardziej istotne jest budowanie wizerunku pracodawcy za pomocą strony www w celu poprawy komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej. Badanie przeprowadzono na przełomie września i października 2010 roku* (w chwili opracowywania raportu, nie istniała jeszcze strona kariery firmy Empik).

poprzednia  

1 2

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: