Jakie są polskie kobiety biznesu?
2010-09-23 12:37
Przeczytaj także: Własny biznes w rękach kobiet?
Satysfakcja jest kobietą
fot. mat. prasowe
Zadowolenie z posiadania własnej firmy
Otwartość na innowacje
Przyglądając się wynikom badania w części związanej ze sposobami dotarcia do klientów wyraźnie widać proaktywną naturę kobiet.
fot. mat. prasowe
Sposoby dotarcia do klientów
Kobiety stawiają na nowoczesną komunikację
Kobiety większą wagę przykładają do komunikacji ogólnie i być może z tego powodu częściej korzystają z telefonów komórkowych (97% kobiety i 46% mężczyźni) i stacjonarnych (49% kobiety i 2% mężczyźni). Wysoki jest także odsetek pań korzystających z Internetu stacjonarnego, gdzie proporcje kształtują się następująco – 79% kobiety i 37% mężczyźni.
„Niewątpliwie można uznać, że kobiecym sposobem na przedsiębiorczość jest komunikacja – to wśród Pań znajdziemy największy odsetek korzystających z narzędzi nowoczesnej komunikacji elektronicznej (Internet, telefon, komunikatory, portale społecznościowe etc.). Nie bez znaczenia jest fakt, że Panie świadomie i bardzo powszechnie wykorzystują nowoczesne kanały komunikacji w promowaniu swojego biznesu i dotarciu do potencjalnych klientów. To świadczy o otwartości na zmiany i dużej elastyczności kobiet, która decyduje o być albo nie być firmy na konkurencyjnym rynku”, dodaje Patrycja Golos.
Rolę Internetu jako źródła dotarcia do potencjalnych klientów docenia aż 25% pań i tylko 12% panów. Mężczyźni z kolei, jako skuteczniejsze postrzegają rekomendacje – 73% mężczyźni i 63% kobiety.
„Przedsiębiorcze kobiety są jakby naturalnie zahartowane, albo wręcz wyluzowane: nie reagują nagle, z napięciem, siłą – jak mężczyźni – lecz podchodzą do spraw „na dłuższą metę i przetrwanie”, co powoduje, że właśnie na dłuższym dystansie życiowym osiągają więcej satysfakcji oraz potrafią czerpać radość z drobnych postępów lub zdarzeń. To ostatnie, mimo usilnych starań terapeutów, filozofów i coachów, jest dla wielu mężczyzn niestety nieosiągalne…”, podsumowuje Robert Krool, ekspert w dziedzinie przywództwa i przedsiębiorczości.
O badaniu
Badanie zostało przeprowadzone w maju 2010 wśród właścicieli firm SOHO z miast powyżej 100 tys mieszkańców.
1 2
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
-
Biurokracja przytłacza kobiecy biznes
-
Przedsiębiorcze kobiety w Polsce
-
Przedsiębiorczość kobiet w Polsce
-
Co trzecia polska firma w rękach kobiet
-
Jakie są współczesne polskie kobiety?
-
To nie jest kraj dla przedsiębiorczej matki
-
Kobiety a własny biznes
-
Polacy a własna działalność
-
Przedsiębiorczość: jak postrzegamy prowadzenie własnego biznesu?