eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Jakie są polskie kobiety biznesu?

Jakie są polskie kobiety biznesu?

2010-09-23 12:37

Przeczytaj także: Własny biznes w rękach kobiet?


Satysfakcja jest kobietą

fot. mat. prasowe

Zadowolenie z posiadania własnej firmy

Zadowolenie z posiadania własnej firmy

Aż 89% kobiet jest zadowolonych z faktu prowadzenia działalności na własna rękę (dla porównania tylko 75% mężczyzn). Zwraca uwagę także fakt, że wśród panów aż 25% jest niezadowolonych jako pracujący „na swoim”, podczas gdy wśród pań ten odsetek wynosi tylko 12%.

Otwartość na innowacje

Przyglądając się wynikom badania w części związanej ze sposobami dotarcia do klientów wyraźnie widać proaktywną naturę kobiet.

fot. mat. prasowe

Sposoby dotarcia do klientów

Sposoby dotarcia do klientów

Panie częściej i efektywniej wykorzystują nowoczesne kanały komunikacji, takie jak na przykład Internet. Obecność w wyszukiwarkach to ważne narzędzie do komunikacji z klientami dla 63% kobiet i tylko 47% mężczyzn. Prawie połowa przebadanych kobiet prowadzących firmę pozycjonuje swoje strony w Internecie, dla porównania – tylko 23% panów. Z portali społecznościowych, jako kanału komunikacji korzysta aktywnie 23% pań i 16% panów.

Kobiety stawiają na nowoczesną komunikację

Kobiety większą wagę przykładają do komunikacji ogólnie i być może z tego powodu częściej korzystają z telefonów komórkowych (97% kobiety i 46% mężczyźni) i stacjonarnych (49% kobiety i 2% mężczyźni). Wysoki jest także odsetek pań korzystających z Internetu stacjonarnego, gdzie proporcje kształtują się następująco – 79% kobiety i 37% mężczyźni.

„Niewątpliwie można uznać, że kobiecym sposobem na przedsiębiorczość jest komunikacja – to wśród Pań znajdziemy największy odsetek korzystających z narzędzi nowoczesnej komunikacji elektronicznej (Internet, telefon, komunikatory, portale społecznościowe etc.). Nie bez znaczenia jest fakt, że Panie świadomie i bardzo powszechnie wykorzystują nowoczesne kanały komunikacji w promowaniu swojego biznesu i dotarciu do potencjalnych klientów. To świadczy o otwartości na zmiany i dużej elastyczności kobiet, która decyduje o być albo nie być firmy na konkurencyjnym rynku”, dodaje Patrycja Golos.

Rolę Internetu jako źródła dotarcia do potencjalnych klientów docenia aż 25% pań i tylko 12% panów. Mężczyźni z kolei, jako skuteczniejsze postrzegają rekomendacje – 73% mężczyźni i 63% kobiety.

„Przedsiębiorcze kobiety są jakby naturalnie zahartowane, albo wręcz wyluzowane: nie reagują nagle, z napięciem, siłą – jak mężczyźni – lecz podchodzą do spraw „na dłuższą metę i przetrwanie”, co powoduje, że właśnie na dłuższym dystansie życiowym osiągają więcej satysfakcji oraz potrafią czerpać radość z drobnych postępów lub zdarzeń. To ostatnie, mimo usilnych starań terapeutów, filozofów i coachów, jest dla wielu mężczyzn niestety nieosiągalne…”, podsumowuje Robert Krool, ekspert w dziedzinie przywództwa i przedsiębiorczości.

O badaniu
Badanie zostało przeprowadzone w maju 2010 wśród właścicieli firm SOHO z miast powyżej 100 tys mieszkańców.

poprzednia  

1 2

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: