eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Portale pracy a ich funkcjonalność

Portale pracy a ich funkcjonalność

2010-07-14 00:16

Portale pracy a ich funkcjonalność

© fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (5)

W czerwcu 2010 portal pracy Jobexpress.pl przeprowadził wśród swoich kandydatów i pracodawców badanie ankietowe, kusząc się o ustalenie, jakie funkcjonalności oferowane przez portale pracy są dla użytkowników najbardziej przydatne. Oto wyniki tego badania.

Przeczytaj także: Serwis rekrutacyjny Google Jobs

Wyniki badania kandydatów
Funkcjonalności dla kandydatów Jobexpress.pl podzielił na trzy grupy: związane z CV (profilem) kandydata, związane z wyszukiwaniem ofert i aplikowaniem na nie, oraz pozostałe funkcjonalności. Funkcjonalności związane z podstawową funkcją portalu pracy, czyli wyszukiwaniem ofert i aplikowaniem na nie, zostały w sumie uznane za kandydatów za najbardziej istotne w portalu pracy. Średnią liczbę punktów 1,21 otrzymały na równi dwie funkcjonalności: wielokryterialna wyszukiwarka ofert oraz podział ofert na branże i województwa. Te dwa mechanizmy pozwalają kandydatom szybko i skutecznie odnaleźć pożądaną ofertę - bez nich nie można wyobrazić sobie funkcjonowania dużego portalu pracy. Niewiele większy wynik, 1,27 punktu otrzymała możliwość filtrowania ogłoszeń według wybranych kryteriów, która również związana jest z poszukiwaniem właściwej oferty przez kandydata. Z badań wynika więc, że mechanizmy pozwalające wyszukiwać, sortować i porządkować oferty, a więc jednym słowem – skutecznie zawęzić sporą, początkową liczbę ofert do kilku idealnie dopasowanych, są dla kandydatów najważniejsze.
Dla kandydatów ważna jest także możliwość zapisania się do powiadomień o nowych ofertach pracy (1,37) oraz zapamiętywania ofert (1,33). Za niewiele mniej istotne kandydaci uznali funkcjonalności związane z zarządzaniem i porządkowaniem ofert (1,43). Kolejne miejsca zajmują mechanizmy, które wspierają poszukiwanie ofert przez kandydata, jednak nie są dla takich poszukiwań niezbędne. Wśród nich należy wymienić sugerowanie kandydatowi ofert (1,48) oraz pokazywanie podobnych ofert (1,50). Podawanie zarobków przy ofercie uzyskało wynik 1,49 punktu. Ta funkcjonalność, określana na forach internetowych jako niezmiernie istotna, musiała jednak ustąpić w ważności tym funkcjonalnościom, bez których wyszukiwanie ofert pracy w ogóle nie byłoby możliwe. Opcja dołączenia dodatkowych plików do aplikacji otrzymała 1,58 punktu a funkcjonalność pozwalająca na automatyczne aplikowanie – 1,59 punktu. Być może stało się tak dlatego, że wciąż są to funkcjonalności mało znane i popularne. Za najmniej istotne w tej grupie kandydaci uznali pokazywanie ogłoszeń w podziale na najbardziej poszukiwane grupy zawodowe (1,8) oraz możliwość polecenia oferty osobie znajomej (2,01). Ta ostatnia funkcjonalność nie pomaga bezpośrednio kandydatowi w znalezieniu pracy. Jako jedyna w tej grupie miała przewagę ocen „raczej przydatna”, podczas gdy wszystkie pozostałe większość respondentów oceniła jako „bardzo przydatne”.

Kolejną grupą funkcjonalności ocenianych przez kandydatów były te związane z ich profilami/CV, które publikują za pośrednictwem portali pracy. Według danych Jobexpress.pl, najważniejsza dla kandydatów okazała się możliwość wgrania CV w formie dokumentu. Jest to rozwiązanie szybkie i proste, chociaż na dłuższą metę daje kandydatom i pracodawcom mniejsze możliwości niż możliwość stworzenia CV w formie profilu w serwisie. Ta ostatnia możliwość, wciąż jeszcze na polskich portalach pracy mniej popularna, otrzymała 1,66 punktu. Kandydaci docenili również ciekawą funkcjonalność, dzięki której mogą podglądać, którzy pracodawcy oglądali ich profil w serwisie.

 

1 2 3

następna

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: