Rozwój firm a kadra zarządzająca 2010
2010-06-17 13:58
Przeczytaj także: Rozwój firm a kadra zarządzająca 2008
- Japonia
Dyrektorzy w Japonii wiedzą, że powinni dokonać fundamentalnych zmian w celu osiągnięcia sukcesu w przyszłości oraz wierzą, że szybkość wykonawcza będzie jedną z najbardziej istotnych cech organizacyjnych.
Różnice dot. ostatniego IBM Global CEO Study (2008)
Badanie z roku 2008 ujawniło zaniepokojenie dyrektorów generalnych "luką zmiany". Spodziewali się oni dużej zmiany, ale brakowało im pewności siebie, aby uporać się z tym. Następnie przyszła naprawdę duża zmiana: okres traumatyczny dla światowych biznesów, recesja ogarnęła świat, a rynki finansowe stanęły na krawędzi przepaści.
Jakkolwiek badanie z roku 2008 było odmienne, główna wizja tego badania, a mianowicie potrzeba osiągnięcia większej globalnej integracji może prowadzić nas w roku 2010 do bardziej zdefiniowanego, bardziej oczyszczonego oraz wielowymiarowego skupienia uwagi na złożoności - a kreatywne przywództwo będzie dzisiaj kluczowe.
Te dwa badania stanowią pewną całość i ciągłość, ze wspólnym tematem niespokojnego i nieprzewidywanego świata, który jak nigdy dotąd będzie wymagał od dyrektorów generalnych zdecydowania, mocy, umiejętności dostosowania się do nowych okoliczności oraz przede wszystkim, kreatywności.
Informacje o badaniu
Jest to już czwarta edycja dwuletniego badania IBM Global CEO Study. W okresie wrzesień 2009 - styczeń 2010 konsultanci IBM rozmawiali z 1 541 dyrektorami generalnymi, menedżerami oraz liderami sektora publicznego, którzy reprezentowali organizacje różnej wielkości pochodzące z 60. krajów i 33. branż.
Do pobrania:
oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
-
Menedżerowie firm wierzą we wzrost w 2014
-
Najbardziej podziwiani przywódcy wg CEO
-
Menedżerowie firm bez optymizmu
-
Menedżerowie firm a wzrost gospodarczy
-
Menedżerowie firm a rozwój biznesu
-
Wyzwania i cele CEO największych firm
-
Jaki jest menedżer idealny?
-
Kadra zarządzająca: plan sukcesji istotny
-
Menedżerowie: kryzys a strategia firmy