eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Social media w różnych branżach

Social media w różnych branżach

2010-05-27 00:15

Przeczytaj także: Branża budowlana a social media


Według najnowszych wyników badań, gdy kampanie są prowadzone jednocześnie w wyszukiwarkach i w sieciach, skuteczność kampanii promocyjnych rośnie nawet o 40%. Badanie przeprowadzone przez conScore, GroupM oraz M80 wskazuje, że internauci lepiej zapamiętują marki jeżeli widzą je zarówno w wyszukiwarkach, jak i w sieciach.

W polskiej sieci WWW możemy znaleźć narzędzia do monitorowania dyskusji na temat marek w mediach społecznościowych. Jednym z takich narzędzi jest Brandometr. Brandometr monitoruje prawie 600 blogów (dane z bloog.pl, blogspot.com, blox.pl, blog.interia.pl) oraz sieci społecznościowe (w tym Youtube.com, Grono.pl), 22814 najważniejszych forów internetowych w Polsce, polskie grupy dyskusyjne oraz serwisy mikroblogów (Twitter, Blip, Pinger, Flaker).

Ecco Network podaje, iż sieci powiązane z branżą detaliczną, marketingową, mediami i reklamą można pogrupować według kilku różnych kategorii. Jedną z nich są sieci adresowane do konkretnych grup docelowych, gdzie marki mogą bezpośrednio „dyskutować” z konsumentami. Jedną z takich sieci społecznościowych jest sieć Kobiety.pl. Gromadzi ona kobiety biznesu. Istnieją sieci tworzone przez użytkowników w celu wymiany informacji na temat cen oraz charakterystycznych cech produktów, np. tanio.pl. Inne formuły sieci społecznościowych, które mogą być interesujące dla osób z branży, to sieci na temat doświadczeń związanych z marketingiem i PR, tj. http://cafe.wirtualnemedia.pl/ czy epr.pl.

Sieci plotkarskie (tabloidowe) stanowią absolutnie inną kategorię, którą interesują się osoby z mediów. Sieci takie, np. pudelek.pl, omawiają życie celebrytów i słynne produkcje telewizyjne.

Odrębną kategorię stanowią domy wydawnicze. Łączą one ekspertów branżowych oraz publikują ich blogi, np. z branży FMCG – rynekspozywczy.pl.

Istnieje również prawie 840 grup dotyczących reklamy, marketingu oraz image’u w sieci społecznościowej Goldenline, a także ponad 370 grup dotyczących mediów i dziennikarstwa.

Informacje o raporcie
Raport Social Media opracowany na podstawie analiz przeprowadzonych w 22 krajach sieci Ecco Network ma charakter poradnikowy, uwzględniający specyfikę takich rynków jak Niemcy, USA, Ukraina czy Hiszpania. Raport Social Media Polska ma na celu zaprezentowanie komunikatorom popularnych polskich mediów społecznościowych ogólnie oraz w poszczególnych sektorach gospodarki.

Do pobrania:


poprzednia  

1 ... 3 4

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: