eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Social media w różnych branżach

Social media w różnych branżach

2010-05-27 00:15

Przeczytaj także: Branża budowlana a social media


http://paliwa.blogspot.com/2009/12/podsumowanie-2009-energetyka-i-paliwa.html - komentuje sprawy rynku energetyki polskiej i rynku paliwowego.

Antymatrix - http://bendyk.blog.polityka.pl/ - tematy związane z branżą energii jądrowej, omawiane przez dziennikarza opiniotwórczego tygodnika „Polityka”.

Z kolei Grupy dyskusyjne / profile dotyczące przemysłu można znaleźć w popularnych sieciach społecznościowych. W sieci goldenline.pl istnieją 44 grupy dotyczące przemysłu, w tym najbardziej liczna z nich dotyczy eksportu (668 osób) i technologii (300 osób). 32 grupy dotyczą energetyki i odnawialnych źródeł energii; 8 grup jest związanych z górnictwem, 38 grup dotyczy chemii, w tym najliczniejsze: chemia i rafinerie ropy naftowej, nanotechnologie i paliwa to 13 grup, wśród których znajduje się największa grupa, dotycząca taniego paliwa oraz paliw alternatywnych (230 osób). Ponad 2000 osób odwiedza grupę dyskusyjną z Katowic, jednego z najbardziej uprzemysłowionych miast w Polsce. Na Facebooku sytuacja jest dość podobna, lecz trudniej jest znaleźć grupy reprezentujące jedną narodowość.

Wskazuje to na duży stopień zainteresowania omawianą tematyką wśród osób odwiedzających sieci społecznościowe. Profile dotyczące energetyki w popularnych sieciach społecznościowych nie są jeszcze obszarami wyeksploatowanymi i dają one dobre możliwości dotarcia z przekazem do dużej liczby odbiorców.

Pracownicy / związki zawodowe reprezentujące różne firmy również posiadają własne strony internetowe, np. sieci społecznościowe górników pracujących w kopalni Budryk http://www.budryk.gornicy.net/apel.php.

Sieci społecznościowe na tematy powiązane z finansami

Sieci społecznościowe dotyczące finansów wykorzystywane są głównie do komunikacji z klientami oraz do celów edukacyjnych na tym polu:

Instytucje finansowe posiadają miejsca na Facebooku i Twitterze (tj. mBank, ING).

Na goldenline istnieje prawie 1000 grup dotyczących giełdy, finansów i inwestowania. Największe z nich to: giełda, fundusze inwestycyjne, banki, doradcy finansowi.

Istnieje też wiele forów internetowych na stronach najpopularniejszych polskich magazynów i portalach internetowych na temat finansów i ekonomii. Są to: parkiet.com, pb.pl, bankier.pl, money.pl, investstock.pl.

Blogi powoli stają się coraz bardziej popularne również w sektorze finansowym. Najpopularniejsze strony, gdzie autorzy piszą blogi to: bankier.pl, money.pl, pb.pl.

„Coraz więcej firm zaczyna media społecznościowe postrzegać jako istotną szansę na budowanie relacji z obecnymi i potencjalnymi klientami. Jest to szczególnie istotne dla branży finansowej. Tradycyjne źródła komunikacji w internecie jak strona internetowa banku i informacje prasowe w serwisach to już zdecydowanie za mało. Firma po prostu musi zacząć słuchać swoich klientów i prowadzić z nimi dialog. Ten dialog warto wykorzystać nie tylko do budowania wizerunku eksperta w oczach obecnych i potencjalnych klientów, ale również jako kopalnię wiedzy o tym, co jest istotne dla naszych klientów. Dla instytucji, które umiejętnie podejdą do budowania społeczności i komunikacji w internecie będzie to niezwykle cenne źródło pomysłów jak ulepszyć swoje produkty i usprawnić obsługę” - podkreśla Katarzyna Szczypek, Dyrektor Działu Finance w On Board PR Ecco Network.

Media społecznościowe dotyczące handlu oraz mediów i rozrywki

W raporcie czytamy, iż media społecznościowe stały się zdecydowanie bardzo pomocne w zrozumieniu realnych potrzeb użytkowników sieci. Wiedza na temat tego, czego chcą internauci jest kluczem do osiągnięcia celu marki, gdyż dzięki niej możemy dać konsumentom dokładnie to, czego sobie życzą. Użytkownicy sieci wysyłają znaczące sygnały na temat znaczenia danej marki, produktu lub usługi oraz tego, jak konsumenci je postrzegają. 88% spośród 2000 najczęstszych wyników wyszukiwania dotyczy marek. Marki występują w mediach społecznościowych oraz w wyszukiwarkach. Wykaz wyników wyszukiwania przedstawia często linki do stron serwisów sieciowych, blogów albo komentarzy na forach. Dzięki mediom społecznościowym mamy natychmiastową reakcję internautów na dany temat, tj. kampanię lub nowy produkt.

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: