2022-04-28 13:56
Przeczytaj także: GfK: wybuch wojny w Ukrainie nie załamał nastrojów konsumenckich w Polsce w III 2022
W kwietniu 2022 roku Barometr Nastrojów Konsumenckich GfK, czyli syntetyczny wskaźnik ilustrujący aktualne nastroje Polaków w zakresie postaw konsumenckich, wyniósł w kwietniu br. -14,2 i spadł o 2,2 p.p. w stosunku do poprzedniego miesiąca. Spadek to kontynuacja uśrednionego trendu z ostatniego półrocza. Jako konsumenci niżej niż przed miesiącem oceniamy obecną i przyszłą sytuacją finansową – zarówno w obszarze domowego budżetu, jak i całej gospodarki kraju.Zmiana nastrojów nastąpiła w spodziewanym kierunku, potwierdzając że konsumenci dostrzegają i rozumieją możliwe konsekwencje obecnych wydarzeń. Choć spadek oceny bieżącej sytuacji finansowej jest bardzo wyraźny – na co istotnie wpływają czynniki cenowo-kosztowe oraz wciąż trwająca wojna w Ukrainie – jeszcze mocniej spada ocena sytuacji ekonomicznej gospodarstw w perspektywie kolejnych 12 miesięcy. To wyraźnie pokazuje, że konsumenci nie spodziewają się rychłej poprawy i szykują się na scenariusze oszczędnościowe. Biorąc pod uwagę, że 27% wydatków przeciętnej rodziny to właśnie wydatki na żywność i napoje, presja cenowa w pierwszej kolejności uderzy w inne składowe naszego portfela, co najpewniej przełoży się na ograniczanie wydatków na dobra AGD, ubrania oraz konsumpcję poza domem. Jeszcze mocniej liczmy się też z tym, że percepcja dobrej ceny oraz atrakcyjnej promocji będzie decydować o wyborze sklepu lub marki – już 74% polskich nabywców cechują zachowania sprytno-zakupowe i szybko się to nie zmieni – mówi Szymon Mordasiewicz, dyrektor komercyjny Panelu Gospodarstw Domowych GfK Polonia.
fot. mat. prasowe
Barometr Nastrojów Konsumenckich
Barometr Nastrojów Konsumenckich GfK, czyli syntetyczny wskaźnik ilustrujący aktualne nastroje Polaków w zakresie postaw konsumenckich, wyniósł w kwietniu br. -14,2 i spadł o 2,2 p.p. w stosunku do poprzedniego miesiąca.
oprac. : eGospodarka.pl
GfK: mimo inflacji nastroje konsumentów w górę
GfK: nastroje konsumenckie w Polsce znów w dół
GfK: nastroje konsumentów w II 2022 nieznacznie w górę
GfK: Słabe nastroje konsumentów w I 2022
GfK: nastroje konsumenckie XI 2009
Pentor: nastroje konsumentów w dół
GfK Polonia: gorsze nastroje konsumenckie Polaków
MasterIndex w Polsce: płatności kartą popularniejsze
Pentor: nastroje konsumentów V 2008
Przekształcenie spółki rodzinnej - jakie wyzwania?
Polski Ład 2.0 a rozliczanie kierowców. Czy przewoźnicy zyskają na zmianach?
Z ZUS uzyskasz dofinansowanie obszaru BHP. Nabór rusza na początku 2023 roku
5 źródeł niepewności w biznesie
Ceny ropy naftowej próbują się odbić w z poziomów 5-miesięcznych minimów
Range Rover P250 R-Dynamic S = elegancja + dynamika
Podwyżka wynagrodzenia. Jakie kryteria wziąć pod uwagę przy jej przyznawaniu?