eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Pierwsza praca musi być rozwojowa

Pierwsza praca musi być rozwojowa

2010-05-20 13:51

Przeczytaj także: Młodzi ludzie wybierają pracę a nie studia


„Mimo świadomości, że doświadczenie jest dużym atutem, studenci rzadko decydują się na zdobywanie go poprzez założenie własnej działalności gospodarczej. Uwagę zwraca również mała popularność pracy oraz praktyk zagranicznych. Tutaj duże pole do popisu mają uczelnie, gdyż minusem praktyk, często podkreślanym przez respondentów, jest ich niewystarczająca oferta, przez co dostępne są jedynie dla najlepszych. Uczelnie powinny także ściślej współpracować z pracodawcami w celu optymalizacji i powiększeniu oferty praktyk” – stwierdza dr Tomasz Rostkowski z Katedry Rozwoju Kapitału Ludzkiego SGH.

Ciekawe wnioski wynikają z badania kanałów kontaktu z pracodawcą i czynników demotywujących do korzystania z nich. Studenci najchętniej zwracają się do firm, które są szeroko obecne w mediach. Informacji o nich najczęściej poszukują za pomocą wyszukiwarek internetowych oraz serwisów rekrutacyjnych i portali pracy (wskazało na nie prawie 85% respondentów). Pierwszą trójkę najpopularniejszych kanałów kontaktu zamykają korporacyjne strony internetowe z wynikiem blisko 65% odpowiedzi.

fot. mat. prasowe

Co najbardziej zniechęca Cię do aplikowania?

Co najbardziej zniechęca Cię do aplikowania?

„Wysoka pozycja wyszukiwarek internetowych oraz korporacyjnych stron rekrutacyjnych wskazuje, że pracodawcy powinni dbać o jakość pozycjonowania swoich serwisów internetowych, a także o ich zawartość. Niskie zainteresowanie innowacyjnymi formami przekazu, jak filmy korporacyjne, oznacza, że w chwili obecnej inwestycje w tych obszarach nie przyniosą wysokich rezultatów. Kluczową kwestią dla wizerunku firmy jest jednak podejście pracodawcy do osób biorących udział w procesie rekrutacji. Brak odpowiedzi na aplikację, nawet jeśli miałaby być odmowna, na długo zapada w pamięci potencjalnych pracowników” – mówi Krzysztof Kwiecień, Dyrektor HR, firmy Deloitte.

Dodatkowo badania pokazują, iż ponad 60% uczestników badań czuje niechęć do szerszego poszukiwania pracy i składania większej ilości aplikacji, ponieważ działa na nich demotywująco fakt, iż pracodawcy nie udzielają odpowiedzi (negatywnej lub pozytywnej) na złożoną aplikację. Odpowiedzią drugą, pod względem częstości w tym zakresie, jest negatywna opinia o firmie przekazywana przez znajomych. Dla pracodawcy newralgiczna jest więc komunikacja z osobami aplikującymi o pracę, także z tymi, którzy spotkają się z odpowiedzią odmowną oraz szczególna dbałość o obecnych pracowników, gdyż to ich postrzega się jako najbardziej wiarygodne źródło informacji o firmie.

Do pobrania:

poprzednia  

1 2

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: