eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Handlowcy wciąż rozchwytywani

Handlowcy wciąż rozchwytywani

2010-02-03 12:22

Przeczytaj także: Przedstawiciel handlowy: wymagający zawód

Inżynier sprzedaży - nowa jakość na rynku

Pracuj.pl podaje, iż pierwsze miejsce, na liście dziesięciu najczęściej poszukiwanych przez pracodawców stanowisk handlowych, zajmuje przedstawiciel handlowy, zaraz za nim znalazł się przedstawiciel medyczny/farmaceutyczny. Co ciekawe, wśród najbardziej poszukiwanych specjalistów jest też inżynier sprzedaży. To stanowisko, które pojawiło się na rynku niedawno. Osoby, które chcą na nim pracować, oprócz umiejętności charakterystycznych dla handlowców powinny wykazać się odpowiednią wiedzą techniczną.

Liczy się doświadczenie

Z analizy wynika, że firmy poszukujące handlowców najczęściej rekrutowały na stanowiska specjalisty, co dziesiąty pracodawca chciał zatrudnić pracownika na stanowisko kierownicze, natomiast oferty pracy dla najwyższej kadry menedżerskiej stanowiły zaledwie 2% wszystkich opublikowanych w styczniu.

Pracownikom działów handlowych rzadko stawiane są wymagania związane z konkretnym poziomem czy kierunkiem wykształcenia. Tylko jeden na czterech pracodawców oczekuje wykształcenia wyższego, czasem kierunkowego, jednak najczęściej są to firmy szukające specjalistów w danej dziedzinie – przedstawicieli medycznych/farmaceutycznych oraz osób z wykształceniem technicznym. Również znajomość języka obcego nie jest wymagana, a traktowana jako dodatkowy atut.

Jak wynika z analizy ofert pracy zamieszczonych w serwisie Pracuj.pl, dla pracodawców zdecydowanie większe znaczenie ma wcześniejsze doświadczenie zawodowe kandydata w danej dziedzinie, najlepiej takie, którego efekty są wymierne, np.: kandydat może pochwalić się wyróżnieniem za wysoką skuteczność sprzedaży u poprzedniego pracodawcy. Oprócz doświadczenia lub znajomości konkretnej branży, pracodawcy poszukujący osób specjalizujących się w sprzedaży wymagają: znajomości rynku danej branży lub regionu, sprawnej obsługi komputera oraz prawa jazdy. Często wśród wymagań znajdują się też tzw. umiejętności miękkie tj.: odporność na stres, umiejętność pracy w zespole, dobra organizacja czasu pracy, samodzielność czy kreatywność.

- W okresie spowolnienia gospodarczego najważniejsze dla kondycji firmy jest utrzymanie sprzedaży na odpowiednim poziomie i w miarę możliwości pozyskiwanie nowych klientów. Szczególnie ważne w takich czasach jest utrzymywanie dobrych, długotrwałych relacji z klientami i służenie im wiedzą. Specjalista ds. sprzedaży musi umieć przekonać klienta, że rozmawia z profesjonalistą, który zna się na swojej branży i zaproponuje mu najlepsze z możliwych rozwiązań – komentuje Rafał Nachyna, dyrektor ds. sprzedaży w Grupie Pracuj, do której należy portal Pracuj.pl

poprzednia  

1 2

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: