eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Gospodarstwa domowe a rynek telekomunikacyjny 2009

Gospodarstwa domowe a rynek telekomunikacyjny 2009

2010-01-26 12:51

Przeczytaj także: Firmy a rynek telekomunikacyjny 2008


RYNEK INTERNETU

Większość gospodarstw domowych (64,9%) deklaruje, że posiada w swoim gospodarstwie domowym komputer. Z kolei (89,1%) gospodarstw domowych posiadających komputer ma w domu dostęp do sieci Internet.

fot. mat. prasowe

Częstotliwość korzystania z Internetu (w %, n=968)

Częstotliwość korzystania z Internetu (w %, n=968)

Badanie pokazuje, iż większość Polaków korzystała z sieci Internet w ciągu ostatniego miesiąca (59,8%), z czego najwięcej osób łączyło się z siecią we własnym domu lub w pracy.

Polscy użytkownicy Internetu, którzy korzystali z niego w ciągu ostatniego miesiąca, deklarują wysoką częstotliwość korzystania – 70,4% z nich korzysta z sieci internetowej codziennie.

Zdecydowana większość osób, które korzystają z Internetu w domu, posiada stałe stacjonarne łącze (70,2%). Dostęp mobilny posiada 15,7% osób z dostępem do Internetu. Telekomunikacja polska dostarcza Internet co czwartej osobie posiadającej jakikolwiek dostęp. Trzy na dziesięć osób (29,8%) posiada łącze o prędkości od 1 Mb/s do 1,99 Mb/s. Ponad jedna piąta posiadaczy stałych łączy używa połączeń o prędkości od 2 Mb/s do 5,99 Mb/s.

Korzystanie z internetowych komunikatorów tekstowych deklaruje około dwóch trzecich badanych (65,2%). Na rynku komunikatorów internetowych dwa programy są zdecydowanie częściej wykorzystywane niż narzędzia firm konkurencyjnych. W grupie komunikatorów tekstowych prowadzi Gadu-Gadu (85,0%), a w grupie komunikatorów głosowych: Skype (72,1%).

RYNEK TELEWIZYJNY

Z raportu wynika, iż ponad jedna trzecia respondentów (37,4%) korzysta tylko z telewizji kablowej. Jedna trzecia (33,7%) korzysta z telewizji analogowej przez odbiór naziemny za pomocą tradycyjnej anteny, nieco mniej respondentów (28,4%) posiada telewizję cyfrową satelitarną.

Dwie trzecie badanych (67,0%) deklaruje zadowolenie ze swojego dostawcy telewizji.

Informacje o badaniu
Badanie zostało przeprowadzone przez PBS DGA sp. z o.o. na zlecenie UKE, metodą indywidualnych zestandaryzowanych wywiadów kwestionariuszowych (PAPI). Próba badawcza liczyła N=1602 wywiadów. Badanie funkcjonowania rynku usług telekomunikacyjnych zostało przeprowadzone na reprezentatywnej próbie gospodarstw domowych w Polsce, wśród osób w wieku 15 lat i powyżej. Badanie zrealizowano w dniach 1-14 grudnia 2009 roku na terenie całego kraju.

Do pobrania:

poprzednia  

1 2 3

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: